۷ کار اشتباه که بعد از باشگاه می توانید انجام دهید

بدنساز تازه کارنکات تمرینی

نوشته شده توسط:

امروز میخواهم در مورد دام هایی صحبت کنم که خیلی از ما بدنسازان بعد از تمام کردن تمرین در باشگاه گرفتار آن شده ایم و باید از آنها دوری کنیم.

۱. پیچاندن سرد کردن

حرکت کششی tamrino.ir

دقیقاً بعد از تمام شدن تمرین ها، به جای آنکه سریع به سمت رختکن بروید و خود را به خانه  برسانید، شروع کنید به انجام حرکات کششی، مخصوصاً در عضلاتی که همان روز تمرین داده اید.

این کار نه تنها باعث می شود، بدن تان خود را بازیابی کند، در پروسه رشد عضلات هم کمک بسیار بزرگی است.

۲. انجام بیش از حد حرکات هوازی

حرکت هوازی tamrino.ir

۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین هوازی بعد از تمرینات هیچ اشکالی ندارد، اما بیشتر از آن مانع رشد فیزیکی و اختلال در عملکرد هورمون رشد خواهد شد.

بهترین حالت این است که بین تمرین با وزنه و تمرین هوازی ۵ ساعت فاصله بگذارید.

۳. دیر غذا خوردن

غذا tamrino.ir

بعد از اینکه در باشگاه تمرین می کنید، بدن به شدت به مواد مغذی نیاز دارد، مخصوصاً آمینو اسید و کربو هیدرات ها.

بدن باید سلول های عضلانی را که آسیب دیده اند بازسازی کند و همچنین باید سیستم عصبی شما را آرام کند.  بعد از تمام شدن تمرین های خود حداکثر ۱۵ دقیقه بعد از اتمام تمرین وعده غذایی خود را میل کنید.

۴. نخوردن کربوهیدرات های زود هضم

کربوهیدارتهای زود هضم tamrino.ir

همان قدر که مهم است مواد غذایی را به سرعت مصرف کنید، همان قدر هم مهم است که این غذاها زودتر در داخل بدن به مصرف برسند.

در این معادله کربو هیدرات ها زود هضم نقش بسیار بزرگی را بازی می کند.

غذاهایی مثل  برنج سفید، سیب زمینی، کیک برنجی به سرعت وارد جریان خون می شوند و سطح انسولین خون را بالا می برند.

۵. از دست دادن پروتئین وی

وی tamrino.ir

به خاطر اینکه پروتئین وی زود هضم می شود و آمینو اسید های ضروری را سریع به سلول های پروتئینی می رساند.

اگر هدف تان عضلات بیشتر است نمی توانید پروتئین وی را در نظر نگیرید.

۶. خوردن چربی

چربی tamrino.ir

بعد از تمرین هدف این است مطمئن شویم که کربوهیدرات و آمینو اسید به سرعت وارد جریان خون شود و در سلولهای عضلانی توزیع شود.

از آنجایی که چربی ها روند هضم غذا را کند می کنند، اشتباه بزرگی است که بعد از تمرین از چربی ها استفاده کنید.

۷. بی خوابی

خواب tamrino.ir

در یک حالت ایده آل بعد از تمرین باید ۱ ساعت استراحت کنید تا بدن خود را و سیستم عصبی شما را بازیابی کند اما برای همه ما این امکان فراهم نیست.

خوب حداقل می توانم به شما پیشنهاد کنم بعد از تمرین از انجام فعالیت فیزیکی شدید پرهیز کنید. شما می توانید بعد از تمرین کمی خود را ریلکس کنید تا بدن به آرامش برسد.

تمرینات شما زمانی موثر است که به بدن خود زمان کافی برای بازیابی را بدهید.

اگر شما نیز بعد از تمرینات اشتباهات دیگری را مرتکب شده اید، لطفاً با ما و دوستان تان در میان بگذارید.

فردا در مورد کارهایی که قبل از باشگاه نباید انجام داد صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *