در رابطه با بلند کردن وزنه ها چه افسانه‌ای وجود دارد

نکات تمرینی

نوشته شده توسط:

به عنوان یک بدنساز، من و شما در معرض افسانه‌ها و باورهای غلطی هستیم که گاهی اوقات به نظر می‌رسد هیچ راه فراری از آن نیست.

در این مطلب به بررسی این دروغ‌ها خواهیم پرداخت:

۱. شما بدون سنگین وزنه زدن هیچ وقت قوی نخواهید شد

واقعیت این است که شما اگر مقدار وزنه‌ها را در طی زمان افزایش ندهید، قوی نخواهید شد!

یک تمرین اصولی باعث خواهد شد که شما به خاطر استرسی که از تناوب وزنه زدن و افزایش وزنه و شدت تمرین به بدن‌تان وارد می‌شود و از همه مهم‌تر ریکاوری درستی که انجام خواهید داد، قوی‌تر بشوید.

بله قبول دارم وزنه‌های بزرگ هم می‌توانند در فرایند مرحله‌ای افزایش وزنه به کار آیند اما آنها تنها راه ممکن نیستند. هیچ حرکت جادویی وجود ندارد تا به خاطر آن شما قوی‌تر شوید. هالتر، دمبل و انواع و اقسام دستگاه‌ ها تنها وسیله هستند.

از وابستگی عاطفی به یک حرکت خاص پرهیز کنید.

اره ای دمبل بدنساز tamrino.ir

۲. شما باید هر هفته بر مقدار وزنه‌ ها بیفزایید

اگر این موضوع درست بود فردی که از دوران جوانی تا میانسالی به بدنسازی می‌پردازد باید هم اکنون رکورد قوی‌ترین مرد جهان را به نام خود ثبت می‌کرد! اگر این ادعا درست بود این حرف که با تعویض هر چند ماه یکبار برنامه بدنسازی هم شما باید قوی‌تر شوید درست می‌بود! که اینطور نیست.

شما بالاخره به عنوان یک انسان به مرحله‌ای در اجرای حرکات می‌رسید که دیگر نمی‌توانید افزایش وزنه را تجربه کنید.

به طور کلی توصیه می‌شود با توجه به اینکه شما هر هفته چند بار تمرین می‌کنید هر ۳-۵ هفته برنامه تمرینی خود را تعویض کنید. کاری که شما می‌کنید این است که ترتیب انجام حرکات، نوع حرکات، میزان ست و تکرار و زمان استراحت خود را تغییر می‌دهید. با این کار از خسته‌کنندگی تمرین نیز جلوگیری خواهید کرد.

بدنساز فیگور tamrino.ir

۳. فقط قوی شوید

این باور اشتباه برداشت اشتباه دیگری از باور ۱# است که می‌گویند: فقط روی وزنه‌های بزرگ تمرکز کنید.

فرض کنید دو نفر در باشگاه داریم نفر اول اسمش جواد است و به او می‌گوییم فقط اسکوات و ددلیفت کار کن و به محمد هم می‌گوییم علاوه بر اسکوات سایر حرکات را نیز انجام بده.

حالا به نظر شما اگر مثلاً از این دو نفر بخواهیم از یک طناب فقط با کمک دستان خود بالا بروند کدامیک راحت‌تر این کار را خواهند کرد؟

سوالی که از خودتان باید بپرسید: در چه چیزی می‌خواهم قوی‌تر باشم؟! و هدف من از قوی‌تر شدن چیست؟

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که شما باید با انجام حرکات گوناگون ظرفیت قدرتی خود را به طور کلی بالا ببرید. شما با انجام یک حرکت خاص نمی‌توانید به قدرت در باشگاه دست پیدا کنید.

۴. هر چقدر بهتر وزنه بزنید، ورزشکار بهتری هم هستید

ما افراد زیادی را داریم که می‌توانند وزنه‌های سنگینی را در باشگاه جا به جا کنند اما در رشته ورزشی تخصصی خود هیچ اسم و رسمی بدست نیاورده‌اند. این که شما بتوانید از توانایی‌هایی خود استفاده کنید خودش یک استعداد و توانایی است!

بدنسازی به شما توانایی لازم برای اجرای بهتر در عرصه ورزشی تخصصی‌تان را می‌دهد اما تضمین‌کننده موفقیت شما نیست!

فردا در مورد مقدار و سرعت عضله سازی صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *