4 دروغی که به افراد چاق می گویند

بدنساز تازه کارجالبچربی سوزی

نوشته شده توسط:

ما در زندگی هم دروغ می گوییم و هم دروغ می شنویم! گاهی می دانیم حرف هایی که به ما زده می شود دروغ است و گاهی نمی دانیم! امروز در مورد دروغ هایی صحبت می کنم که به افراد چاق گفته می شود!

حتماً می پرسید خوب این دروغ ها را چه کسی می گوید؟!

 

راستش را بخواهید این دروغ ها از جمله کارهای دسته جمعی است که از رسانه های دیداری و شنیداری تا دنیای وب و تلگرام، حتی در فیلم ها این دروغ ها را به خورد من و شما می دهند! از همه بدتر این است که وقتی یک دروغ را زیاد می شنوید، ممکن است تصور کنید حرف راست است!

چند روز پیش داشتم تلویزیون نگاه می کردم و در یک برنامه یکی از دوستان متخصص تغذیه به افراد چاق می گفت: شما باید خود قبلی خود را ول کنید! هر چقدر این جمله را کنکاش کردم متوجه نشدم این دوست عزیز روی کدام منطق روانشناسی می گوید: خود قبلی خود را ول کنید برود!! حرف از این هم مزخرف تر می شود!!

دروغ 1# اگر تمرین می کنید باید این تمرین ها مشقت بار باشند

راکی سختی تمرین tamrino.ir

نمی دانم تا حالا مجموعه فیلم های راکی را دیده اید، در این فیلم ها سیلوستر استالونه ستاره این فیلم را نشان می داد که برای تمرینات خود به کوهستان ها می رفت و الوار جا به جا می کرد، تا بتواند به شرایط ایده آل خود برسد!

تصاویری از این دست که افراد چاق برای لاغر شدن باید زجر بکشند، به خود آسیب بزنند، از روی تردمیل بیافتند!

باور کنید این تصاویر فقط برای سرگرم کردن بیننده ساخته می شود.

مسئله ای که در رابطه با این تصاویر وجود دارد این است که افرادی که از تناسب اندام برخوردار نیستند، تصور می کنند باید برای لاغر شدن اینگونه به خود زجر بدهند.

درست مثل این می ماند که به یک بدنساز در باشگاه بگوییم، باید رژیم غذایی مستر المپیا را یک هفته قبل از مسابقات به کار ببری! مطمئناً مناسب این فرد نخواهد بود.

چند نفر از بینندگان چنین صحنه هایی با خود خواهند گفت: ولش کن بابا، اون چیپس را رد کن بیاد!!

خیلی از افراد کلاً بی خیال تمرین کردن خواهند شد. من نمی گویم در باشگاه تمرین کردن آسان است! اما حرفم این است که نوع این تمرینات مناسب نیست!

حقیقت

بهترین راه برای افرادی که اضافه وزن دارند این است که به تمرینات با وزنه به طور مرتب بپردازند، هر روز قدم بزنند و رفته رفته شروع کنند شکر و مواد غذایی فراوری شده را از زندگی خود حذف کنند و بیشتر پروتئین و مواد طبیعی بخورند.

آن ها همچنین نیازمند این هستند که احساسات خود را کنترل کنند تا برای سرکوب احساسات خود شروع به خوردن مواد غذایی نکنند.

دروغ 2# ترازو، دما سنج موفقیت یک فرد چاق است

ترازو tamrino.ir

همان طور که قبلاً اشاره کردن کاهش وزن با کاهش چربی تفاوت بزرگی دارد. ترازو تعیین کننده میزان موفقیت شما نیست!

حقیقت

اگر شما عضله بسازید، شاید ترازوی شما عدد بالاتری را نیز نشان بدهد! اما آیا اضافه کردن عضله به معنای شکست در فرایند تناسب اندام است؟!

به هیچ وجه! اضافه کردن عضله سبب می شود تا حتی در زمان های استراحت هم کالری بسوزانید. شما باید بدنبال بدست آوردن ترکیب بندی مناسب بدن باشید.

تغییرات رفتاری نمونه دیگری است که خود را در ترازو نشان نمی دهند. به نظر شما اگر یک نفر عادت بکند هر روز قدم بزند به جای اینکه فقط پشت میز بنشیند، یا اینکه هر روز با وسواس وعده های غذایی خود را آماده کند، به جای اینکه بسته های بیسکویت را بلمباند!! شایسته تقدیر نیست؟!

اینگونه تغییرات رفتاری سرانجام باعث افزایش سلامتی ما می شوند، اما لزوماً خود را در ترازو نشان نمی دهند!

شما نمی توانید ترازو را پیش بینی کنید، ترازو تفاوت وزن آب بدن، وزن عضله، وزن چربی را متوجه نمی شود!

به عنوان مثال اگر من بخواهم ظرف یک هفته 5 کیلوگرم وزن از دست بدهم، تمام کاری که باید بکنم این است که عضلات خود را با دوری از کربوهیدرات خالی از گلیکوژن بکنم. آیا فکر می کنید من سالم تر شده ام؟! فقط به خاطر اینکه ترازو من را 5 کیلو گرم کمتر نشان می دهد!!

دروغ 3# تمرین موثر شامل مقادیر فراوان تمرینات هوازی است

تمرین زدگی تردمیل tamrino.ir

به نظر شما یک فرد 130 یا 250 کیلوگرمی چقدر می تواند به طور متناوب به پاها، پاشنه، قوزک، باسن و مفاصل زانوی خود فشار وارد کند؟!

چیزی که بیننده ها نمی دانند این است که استفاده زیاد از تمرینات هوازی، نتیجه ای نخواهد داشت!

نهایتاً شما دوستان چاق من با انجام تمرینات بیش از حد هوازی تبدیل به یک مردنی چاق می شوید! چرا؟

چون شما تمرینات هوازی را بر تمرین با وزنه ارجح قرار می دهید. باور کنید، خیلی از این فیلم ها و تصاویر فقط در جهت ترغیب شما برای خرید تردمیل ها هستند!

حقیقت

اگر مدت زمان طولانی به دویدن ادامه بدهید، به خود ضربه خواهید زد! حتی اگر شما لاغر باشید. مخصوصاً اگر شما در باشگاه تازه وارد باشید، نمی خواهید که هنوز نیامده دوباره خانه نشین بشوید؟!

از طرف دیگر اگر شما قصد افزایش سوخت و ساز خود را دارید و دوست دارید عضلات خود را حفظ کنید، آخرین چیزی که به آن نیاز دارید، تمرینات هوازی طولانی مدت است!

چرا؟

به خاطر این که بدن شما بعد از مدتی به دویدن عادت می کند و اثر این تمرینات برروی شما به مراتب کمتر خواهد شد.

راه رهایی شما از چربی ها، استفاده از تمرینات قدرتی، رژیم غذایی سالم است. دویدن های پی در پی روی تردمیل راه حل شما نیست!

دروغ 4# زندگی شما باید تحت نظر و بازرسی قرار بگیرد تا به فرم مورد نظر برسید!

بازرسی نظارت tamrino.ir

باز هم به فیلم راکی و آن صحنه هایی که ستاره فیلم در یک مزرعه در کوهستان خارج از جامعه به تمرینات خود می پردازد، برگردیم. در این گونه صحنه ها افراد فقط غذایی را مصرف می کنند که در دسترس شان است و معمولاً هم رژیم های بدون چربی دارند. روزانه 5-6 ساعت هم تمرین می کنند و کلاً در انزوا به سر می برند.

یک محیط مصنوعی و غیر واقعی و کنترل شده نشان می دهد که افراد چاق اصلاً نباید خودشان فکر کنند و بقیه باید برای آن ها فکر کنند!

در دنیای واقعی مردم، کار دارند، بچه و همسر دارند و دوستانی دارند که با آنها بیرون می روند.

حقیقت

افرادی که درست و حسابی وزن کم می کنند، آن هایی هستند که این کار را بدون اینکه زندگی کنونی خود را انکار کنند، انجام می دهند. آن ها این تغییرات را رفته رفته در زندگی خود ایجاد می کنند.

اینکه چندین ساعت به طور مداوم تمرین کنید، با قاشق مقدار کمی کالری میل کنید و خانواده خود را نبینید، راه های مناسبی برای بدست آوردن تناسب اندام نیستند!

شما با وارد کردن بدنسازی به عنوان یک سبک به زندگی خود، به خود مختاری هم خواهد رسید، متوجه می شوید که چه چیزی برای شما خوب است و خوب نیست!

کلام آخر

چاق tamrino.ir

اما نکته ای که باید از یاد نبرید، علی رغم تمام دروغ های که به شما می گویند، این است که، باید بدانید شما چاق هستید!

اگر از اضافه وزن شدید رنج می برید، و نگران این هستید که نکند در خواب بمیرید!! باید برای تغییر سبک زندگی خود تصمیم جدی بگیرید! اگر به خاطر سرکوب احساسات خود شروع به خوردن می کنید یا اینکه در جامعه دیده نمی شوید، بهتر است دوباره فکر کنید!

شما چه دروغ هایی را در مورد چاقی خود شنیده اید؟

فردا در مورد بدنسازی طبیعی صحبت می کنم…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *