۹ راه برای پیدا کردن انگیزه بیشتر در باشگاه

بدنساز تازه کارجالبنکات تمرینی

نوشته شده توسط:

همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به کمک نیاز پیدا می کنیم. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تمام سال را پر انگیزه و قدرتمند بمانید.!

همیشه اوایل سال که می شود، می بینم باشگاه شلوغ تر از همیشه هست.

چرا؟

همه این آدم ها بالاخره تصمیم گرفته اند تا برای فیزیک خود امسال یک کاری بکنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و امسال فروردین در باشگاه ثبت نام کرده اید اما به مرداد نرسیده عضویت خود را لغو می کنید! به نظرم شما احتیاج به کمی انگیزه بیشتر دارید.

امروز می خواهیم در اینجا تمام ترفندها و نکاتی که شما نیاز پیدا خواهید کرد تا همچنان پر انگیزه بمانید را معرفی کنم. مهم نیست هدف شما در باشگاه چه باشد! این نکات به شما کمک خواهند کرد تا تمرینات خود را تا رسیدن به هدف ادامه بدهید. قرار نیست همه این نکات برای شما کار کنند و این یک چیز طبیعی است. شما فقط از آن نکاتی استفاده کنید که برای شما موثر است.

۱. یک هدف تعریف شده را مشخص کنید

یکی از مشکلات تازه کار هایی که به باشگاه می آیند این است که برای خود هدفی را مشخص نمی کنند و یا اینکه هدف آنها بسیار کلی و نامفهوم است. اینکه من می خواهم وزن کم کنم یا می خواهم عضله بسازم، خواسته های قابل ستایشی هستند اما هدف هایی نیستند که بشود آنها را مورد نظارت قرار داد. شما باید اهداف کوچکتر و قابل اندازه گیری را برای خود مشخص کنید.

بعنوان مثال به جای اینکه بگویید تا تابستان ۶ کیلو را از دست می دهم، هدف خود را بخش بندی کنید و بگویید من می خواهم هفته ای ۳۰۰ گرم را به مدت ۲۰ هفته از دست بدهم. این هدف بیشتر قابل مدیریت و دسترس است.

این نوع هدف گذاری به شما اجازه می دهد تا هر هفته یک حس خوشایند از بدست آوردن یک چیز را احساس کنید. کمک می کند تا انگیزه داشته باشید تا هر هفته به باشگاه برگردید.

۲. فرایند رشد خود را مورد بررسی قرار بدهید

اندازه گیری وزن tamrino.ir

فرایند رشد خود و اهدافی را که در طی این مسیر بدست آورده اید را مکتوب کنید. به این ترتیب شما می توانید فرایند رشد خود را هفته به هفته مورد بررسی قرار بدهید. اینکه بدانید از کجا به اینجا رسیده اید یا چقدر مقدار وزنه هایی که جا به جا می کنید بهتر شده است، به شما انگیزه لازم برای بازگشت به باشگاه را می دهد.

علاوه بر ایجاد انگیزه اینکه روند رشد خود را ثبت کنید به شما کمک می کند تا متوجه شوید باشگاه آمدن چگونه برروی شما اثر کرده است.

۳. عکس بگیرید

تغییر در بدن چاق و لاغر tamrino.ir

اگر از وضعیت بدنی خود ناراضی هستید یک عکس در روز اول باشگاه از خود بگیرید. به این عکس هر چند وقت یکبار به عنوان عاملی جهت انگیزه دادن نگاه کنید تا متوجه شوید برای چه از روز اول به باشگاه آمدید! این مراسم عکس گرفتن را ماهی یکبار انجام بدهید تا متوجه باشید چه مسیری را طی کرده اید!!

اگر نیاز به یک انگیزه قوی تر دارید این عکس را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دوستان تان ببینند شما از کجا به کجا رسیده اید؟!! مطمئن باشید عکس العمل های آنها بسیار دلگرم کننده خواهد بود.

۴. یک رفیق پایه در باشگاه پیدا کنید

تکرار کم بدن ساز رفیق باشگاه پرس سینه tamrino.ir

اینکه با دوستان و فامیل هایی که مثل شما می خواهند بصورت جدی روی خودشان کار کنند، به باشگاه بروید، انگیزه فوق العاده قوی را در شما ایجاد می کند تا در روز هایی که حس و حال باشگاه رفتن هم ندارید، به باشگاه بروید!!

یک رفیق پایه در داخل باشگاه هم می تواند عامل انگیزه بخش باشد. به شما کمک می کنند تا محدودیت های خود را فراموش کنید و با قدرت بیشتر وزنه ها را جا به جا کنید. حتی می شود با رفیق خود در باشگاه رقابت کرد. وجود یک رفیق به هر دوی شما انگیزه لازم برای دوباره به باشگاه برگشتن را می دهد.

۵. همه چیز را تازه نگه دارید

تازه tamrino.ir

اگر شما از جمله افرادی هستید که مدت زیادی به باشگاه می روید و در تلاش هستید تا راهی پیدا کنید علی رغم وجود برنامه همیشگی دوباره به باشگاه برگردید، وقت تغییر رسیده است. تغییر در برنامه ها، نوع حرکت ها و ست و تکرار ها می تواند تفاوت های بزرگی را در روزمرگی کشنده باشگاه ایجاد کند.

اگر نمی دانید این تغییرات را چگونه انجام بدهید خجالت نکشید سراغ مربی بروید و بپرسید!

۶. به یک عادت تبدیلش کنید

یکی از بزرگترین چالش هایی که در باشگاه پیدا می کنید این است که ثبات داشته باشید. اینکه در باشگاه ثبات داشته باشیم یا نه؟!  تعیین کننده رسیدن یا نرسیدن شما به اهداف تان است.

چند هفته اول در باشگاه مطمئناً سخت است، اما بعد از چند هفته همه چیز برای شما تبدیل به یک عادت می شود. به محض اینکه این احساس در شما ایجاد شد، باشگاه رفتن برای شما تبدیل به بخشی از برنامه روزانه شما می شود.

یکی از افراد مشهور دنیای تناسب اندام به نام تری کروز می گوید:

تری کروز tamrino.ir

من به مردم این را زیاد می گویم، فقط به باشگاه بروید، آنجا بنشینید و یک مجله بخوانید و به خانه برگردید. این کار را هر روز انجام بدهید. به باشگاه بروید و حتی تمرین هم نکنید! فقط بروید. چرا که عادت اینکه به باشگاه بروید از خود تمرین کردن هم مهم تر است. چرا که مهم نیست شما چکار می کنید؟! همین اینکه به شما خوش بگذرد شما دوباره به باشگاه بر خواهید گشت!

۷. در یک کلاس ثبت نام کنید

اغلب باشگاه ها امروزه چندین کلاس مختلف را در کنار برنامه های عادی خود برگزار می کنند. رفتن به این کلاس ها می تواند منبع خوبی از انگیزه برای شما باشد.

چرا که اگر به طور مرتب به این کلاس ها بروید شما انگیزه پیدا خواهید کرد که هر دفعه خود را نشان بدهید و سعی کنید تا جای ممکن غیبت نکنید. همین حس مسئولیت را هم موقعی که یک رفیق پایه در باشگاه دارید، حس می کنید. همین حس مسئولیت باعث می شود تا نخواهید دوستان تان را سرافکنده و تنها بگذارید.

شرکت در این کلاس ها از جنبه دیگری هم خوب است که به شما نکات بیشتر و مهمی را در مورد تناسب اندام خواهند آموخت.

۸. از موسیقی استفاده کنید

پاندورا موسیقی تلفنtamrino.ir

اگر شما حس رخوت و کسلی در باشگاه می کنید شاید زمان آن رسیده باشد تا هدفون را در گوش کنید و صدای موزیک را کمی بالا ببرید!! استفاده از موسیقی می تواند یک عامل انگیزه بخش برای شما باشد. همچنین گوش کردن به موسیقی باعث می شود متوجه گذر زمان نشوید!

۹. مقالات انگیزشی را بخوانید

این توصیه شاید کمی خسته کننده به نظر بیاید! شاید هم اینطور باشد! اما در کمال تعجب باید بگویم همان عده ای کمی که به خواندن مقالات انگیزشی می پردازند، چقدر بیشتر نسبت به بقیه انگیزه می گیرند. یکی از راه های ساده این است که در یکی از این صفحات یا کانال های شبکه های اجتماعی مربوط به مطالب انگیزشی ثبت نام کنید. حتی نیاز نیست شما تمام مقاله را بخوانید فقط یک نگاه میتواند برای بقیه روز به شما انگیزه لازم را بدهد.

مخلص کلام

حتی یکی از این ۹ روش برای ایجاد انگیزه را هم پی بگیرید، می تواند انگیزه لازم برای شما را ایجاد کند.

پس منتظر چه هستید؟ شما برای ایجاد انگیزه در باشگاه از چه ترفند هایی استفاده می کنید؟

فردا در مورد قوانین تازه چربی سوزی با شما صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

2 پاسخ به “۹ راه برای پیدا کردن انگیزه بیشتر در باشگاه”

  1. مهربان گفت:

    سلام مطالب خوب تان را خواندم، ممنونم چون پاسخ سوالاتم را گرفتم و اطلاعات مهمی هم دریافت کردم که دیدگاه جدیدی برای حرکت در مسیر لاغر شدن و ورزش کردن پیدا کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *