چگونه برای خودمان یک باشگاه شخصی بسازیم

بدنساز تازه کارجالب

نوشته شده توسط:

تمرین در خانه لزوماً می تواند سخت نباشد. این ها راهنمایی ماست برای شما تا بتوانید باشگاه خانگی خودتان را ایجاد کنید.

شاید از باشگاه های شلوغ خسته شده باشید، شاید هم مثل من وسواسی باشید و از کار کردن با دستگاه هایی که دیگران با بدن های عرق کرده با آن ها کار کرده اند، اکراه دارید! خوب وقتش رسیده تا یک کاری بکنید.

فضا:

شاید مهمترین مسئله باشد. بهرحال اینجا محلی است که می خواهید بعد از یک روز کاری به آن پناه ببرید. در اینجا باید روی اهداف تناسب اندام تان تمرکز کنید. شما می خواهید این محل از عواملی که باعث حواس پرتی شما می شود بدور باشد.

در ابتدا باید بگویم یک سقف بلند می تواند خیلی برای شما مناسب باشد. وسایلی که در درون باشگاه می خواهید بگذارید خودشان از سطح زمین ارتفاعی دارند و سقف بلند کمک می کند تا به مشکلی بر نخورید.

آینه:

آینه در باشگاه خیلی بدرد می خورد. آینه دقیقاً همان کاری را خواهد کرد که شما حدس می زنید! شما می توانید در آینه ظاهر رشید خودتان را برانداز کنید.

آینه برای باشگاه tamrino.ir

آینه ها همچنین فضا را بزرگتر و روشن تر می کنند.

کف:

انتخاب کف مناسب برای باشگاه بسیار مهم است. کفی که از بتن باشد می تواند بسیار خطرناک باشد از طرفی یک قالی نرم هم می تواند ضرر های خودش را داشته باشد.

اگر کف خیلی سخت باشد بروی تمرینات شما اثر خود را خواهد داشت مخصوصاً تمریناتی که بروی زمین باید انجام شوند اگر هم کف خیلی نرم باشد دستگاه هایی که در درون باشگاه هستند، تعادل خود را نمی توانند حفظ کنند.

وسایل سرگرمی:

اینکه از چه وسیله ای برای بهتر کردن حال و هوای باشگاه استفاده کنید بستگی به اون جوی دارد که مد نظر شماست (البته جیب مبارک هم فراموش نشود!).

داشتن یک تلویزیون صفحه تخت بزرگ در صبح ها و دویدن روی تردمیل رو به روی آن می تواند یک شروع عالی برای هر روز شما باشد.

یک سیستم استریو قدرتمند می تواند موقعی که دارید اسکوات می روید فوق العاده مفید باشد.

البته یکی از دوستان از شمع در باشگاه استفاده می کرد و محیط بسیار آرامی را ایجاد کرده بود و خودش یک تجربه فوق العاده بود.

بهرحال هر چیزی که انتخاب می کنید کاری کنید اتاق مناسب حال و هوای خود شما باشد.

دستگاه های مورد نیاز:

تردمیل ها و الپتیکال:

اگر اهل دویدن هستید تردمیل ها خیلی بدرد بخور هستند. اما اگر مفاصل شما در هنگام دویدن اذیت می شود می توانید از الپتیکال ها استفاده کنید کمی گران تر هستند اما برای سلامتی مفاصل شما بهترند.

تردمیل tamrino.ir

البته می توانید از دوچرخه های ثابت هم برای اجرای تمرین های هوازی خود استفاده کنید.

ضروری ترین وسیله: دمبل ها و هالتر ها

اگر می خواهید به یک بدنساز هدیه بدهید به نظر ما دمبل ها بهترین هدیه هستند. سعی کنید دمبل هایی با وزن های مختلف را خریداری کنید.

سعی کنید برای انتخاب هالتر از طول های مختلف خریداری کنید.

طناب:

طناب زدن شاید کمی بچه گانه به نظر بیاید اما در واقع یکی از دارایی های مهم هر باشگاه می تواند باشد. طناب زدن هم می تواند تمرین هوازی خیلی خوبی باشد هم به هماهنگی عصبی شما کمک می کند.

طناب زدن tamrino.ir

سعی کنید اندازه مناسب خود را خریداری کنید.

نیمکت:

یک نیمکت مناسب یکی از اساسی ترین وسایل یک باشگاه هست که می توان بروی آن گستره زیادی از تمرینات را انجام داد.

حتماً موقع خرید از راحت بودن نیمکت اطمینان حاصل کنید.

نتیجه:

مهم تر از تمرین کردن پیدا کردن انگیزه لازم برای انجام دادن تمرینات است. حتی فکر کردن در مورد اینکه بعد از یک روز کاری وارد یک باشگاه شلوغ و گاهاً بد بو بشوید به نظر ما دلیل خوبی است تا باشگاه خودمان را ایجاد کنیم.

امیدواریم بعد از خواندن این مطلب ایده هایی خوبی برای ایجاد یک باشگاه خانگی پیدا کرده باشید. داشتن یک باشگاه خانگی، دیگر بهانه ای برای تمرین نکردن نمی گذارد تازه از طرف دیگر خبری از هزینه ماهیانه برای عضویت در باشگاه نیز وجود ندارد.

اگر شما هم باشگاه خانگی دارید و یا قصد ایجاد آن را دارید عکس ها و تجارب خودتان را برای ما ارسال کنید.

فردا در مورد مراحل ساده چربی سوزی صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

۴ پاسخ به “چگونه برای خودمان یک باشگاه شخصی بسازیم”

  1. Mohamad گفت:

    سلام
    توضیحات کامل و روشن بودند
    ممنون

  2. علی گفت:

    بسیار مفید است.من یه سوال داشتم برای زیبایی اندام برای مردان بر روی چه عضلاتی باید کار کرد؟

  3. بهرام گفت:

    درود بر شما. خیلی مفید بود.
    یکی از دلایلی که شخصاً تمایل به تمرین کردن در خانه را دارم، برهم خوردن تمرکزم در باشگاه های شلوغ و برخورد با انسان هایی است که در یک کلام می توان گفت که روی مخ هستند !
    حتی اینکه مجبور باشی بین ست ها مجبور به سلام و احوال پرسی با شخصی شوی و تمرکزت بهم بریزد، دلیل مناسبی برای تمرین کردن در خانه است. خود من چنین قصدی دارم و به راهنمایی شما نیاز دارم و ممنون میشوم که مرا راهنمایی کنید.
    برای یک دوچرخه ثابت که تواند تمرینات پرفشار هیت را تحمل کند، حداقل تا چه قیمتی باید هزینه کنم ؟(وزن من ۱۰۰ کیلو و قدم ۱۸۹ می باشد). اگر مارک خاصی نیز مد نظر دارید ممنون می شوم مرا نیز مطلع سازید.
    با سپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *