۶ توصیه از کهنه سربازان بدنساز

بدنساز تازه کارجالب

نوشته شده توسط:

 

بعد از اینکه مدتی گذشت و شما وارد بازی آهن شدید و شروع کردید به پیشرفت کردن و بدست آوردن عادت های جدید و رسیدن به اهدافی که برای خود مشخص کرده بودید. بدنسازان قدیمی به شما خواهند گفت برای اینکه به اهداف بلند مدت برسید و عادت هایی را درخود ایجاد کنید که یک عمر باقی بمانند، شما فقط نمی توانید با مشخص کردن اهداف، عضله بسازید، چربی سوزی داشته باشید یا اینکه قوی تر شوید!

اگر می خواهید موفقیت شما همیشگی باشد شما باید در مورد اینکه هر روز چه باید کرد؟ فکر کنید.

در ادامه ۶ توصیه از تجارب بدنسازان موفق را برای شما بازگو می کنم، که برای داشتن یک موفقیت طولانی موثر خواهند بود.

۱. اهداف تان را مرور کنید

تقیوم tamrino.ir

کهنه سرباز های بدنساز به شما می گویند: همیشه یک چشم خود را بر اهداف و چشم دیگر را بر لذت هایی که از بدست آوردن آن اهداف بدست می آورید، بیندازید.

اگر بدنتان روزانه نیازمند ۲۰۰ گرم پروتئین، ۱۰ لیوان آب یا ۵ وعده در روز غذاست، آنها این اهداف را در بازه های زمانی مختلف در روز به خود یاد آوری می کنند.

اگر امروز روز تمرین روی بالا تنه است، آنها قبل از اینکه به باشگاه بروند در مورد حرکاتی که باید انجام بدهند، اینکه چه زمانی به باشگاه بروند، چقدر در باشگاه خواهند ماند، فکر می کنند.

مخلص کلام: شما باید هر روز به خود اهداف کوچکی که آن روز برای خود دارید را یاد آوری کنید.

۲. آنها حرکت می کنند

دویدن tamrino.ir

بدنسازان و پاورلیفتر های عزیز معمولاً از اینکه در بیرون از باشگاه هرگونه فعالیت فیزیکی دیگری داشته باشند، به خاطر از دست ندادن وزن خودداری می کنند. آنها می خواهند مرحله ریکاوری را بهبود دهند و از تمرین زدگی جلوگیری کنند.

اما امروزه بدنسازان و پاورلیفتر ها برای اینکه روی فرم باقی بمانند، از یک سری تکنیک ها در روز های استراحت استفاده می کنند. یک پیاده روی طولانی، چند حرکت کششی ساده، می تواند برای بهبود روند ریکاوری و رشد شما موثر باشد.

۳. آنها فیزیک بدن خود را ارزیابی می کنند

آینه در بدنسازی tamrino.ir

حتی اگر بدن شما روز به روز پیشرفت نمی کند این یک امر ضروری است تا هر روز در آینه به بدن خود نگاه کنید و متوجه تغییرات یا حتی آسیب دیدگی ها بشوید.

از دیدگاه علمی این اقدام باعث می شود، نسبت به رشد عضلات و چربی سوزی در بدن خود، با خودتان صادق باشید.

از دیدگاه آسیب دیدگی و مشکلات حرکتی در بدن تان، کمک می کند، متوجه شوید که آیا باید از تمرینات پا پس بکشید یا نه؟!، روی دیگر سکه نیز این است که اگر اوضاع خوب است، به خود بیشتر فشار بیاورید.

۴. آنها همه چیز را ثبت می کنند

ثبت حرکات tamrino.ir

داشتن یک بایگانی از تمریناتی که انجام داده اید، خیلی مفید است. مخصوصاً در بلند مدت، به شما اجازه می دهد به گذشته نگاه کنید و ببینید چه چیزی برای شما کار کرد و چه چیزی کار نکرد؟

کمک می کند مشکلات را بیاد بیاورید. اگر شما از سوابق تمرینات، رژیم غذایی، آسیب دیدگی های خود یا اینکه در طول برنامه خود چه احساسی داشتید، اطلاعی نداشته باشید، چطور می خواهید  پیشرفت کنید

۵. آنها هوای بدن خود را دارند

ماساژ tamrino.ir

یک کهنه سرباز بدنسازی فقط در مورد بلند کردن وزنه ها و بزرگ شدن بدنش فکر نمی کند. این طرز فکر متعلق به جوان تر هاست. اگر شما بیش از ۱۰ سال وزنه می زنید، مقداری آسیب دیدگی و جراحات را با خود بهمراه دارید. اینجا همان جایی است که استفاده از پد های یوگا، خواب بیشتر، ماساژ، یوگا و حمام نمک به کار می آید.

اگر شما مدت طولانی در حال جابجایی وزنه های باشید، صاحب یک نوعی از خرد می شوید و راه هایی را پیدا می کنید تا همیشه در مسیر رشد باشید. بزرگ کردن بدن یک چیز است، اما حفظ این رشد برای مدت طولانی نیازمند این است که هر روز مواظب بدن خود باشید.

۶. آنها ثابت قدم هستند

ثابت قدم tamrino.ir

همانطور که همیشه گفته ام بدنسازان حرفه ای به این رشته بعنوان یک سبک زندگی نگاه می کنند. آنها می دانند نوشیدن آب، خواب کافی، درست غذا خوردن و عرق ریختن در باشگاه وقتی جواب می دهد که همیشگی باشد. درست است شاید یک وعده غذایی یا وعده باشگاه رفتن از یادشان برود. اما می دانند اینکه ثابت قدم باشند بالاخره جواب می دهد. آنها حتی زمانی که دارند دوش می گیرند یا دندان های شان را مسواک می زنند، به رژیم غذایی و تمرینات شان فکر می کنند.

اگر شما هر روز برای رشد بدن خود کاری نمی کنید، خیلی سخت است که شما را یک بدنساز بنامند.

فردا در مورد تمرین کردن براساس تیپ بدنی صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *