بهترین مواد غذایی برای وعده قبل از تمرین

بدنساز تازه کارعضله سازینکات مهم حفظ سلامتی

نوشته شده توسط:

این که قبل از تمرین چه غذایی مصرف کنید، نیاز به دانش هسته ای ندارد!! اینجا قوانین و مواد غذایی که نیاز دارید برای وعده های قبل از تمرین مصرف کنید، را خواهید دید.

اینکه در باشگاه بهترین عملکرد خود را نشان بدهیم، نیازمند وجود انرژی کافی در شماست. مهم نیست چقدر می خواهید سنگین یا سبک کار کنید، به هر حال شما نیازمند انرژی هستید. پس شما نیازمند این هستید که مواد مغذی و سالم را مصرف کنید.

خوردن غذای سالم اولویت اول و آخرتان باشد!

چاق tamrino.ir

مصرف مکمل هایی که قبل از باشگاه مصرف می شود، خیلی محبوب شده اند. اما شما می توانید با خوردن غذاهای سالم و پایه ای هم نیاز خود را تامین کنید و هم اینکه صرفه جویی مالی کنید.

مواد غذایی قبل از تمرین باید شامل چه موادی باشند؟

یادتان باشد اینجا دو مفهوم وجود دارد:

1: مصرف یک وعده غذایی کوچک یا مختصر (اسنک)، که شامل 100-200 کالری است و این وعده غذایی 30-45 دقیقه قبل از تمرین مصرف می شود.

2: اما منظور ما در اینجا از وعده غذایی قبل از تمرین مربوط به 2-3 ساعت قبل از تمرین است که معمولاً سنگین و پر کالری است!!

بدن شما زمان کافی برای هضم را در اختیار دارد و مواد مغذی در حین تمرین به عضلات شما رسیده اند.

بهترین غذاها برای وعده قبل از تمرین کدام ها هستند؟

وعده قبل از تمرین باید شامل تمام درشت مغذی ها باشد. این وعده باید شامل مواد غذایی زود هضم و البته مواد غذایی دیر هضم نیز باشد!

چرا دیر هضم؟

گوشت tamrino.ir

به خاطر این که در حین تمرین جلوی زود خسته شدن ماهیچه ها را بگیرید.

قبل از اینکه وارد جزئیات بیشتری بشویم، بیایید در مورد پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها کمی بیشتر بدانیم.

پروتئین کمک می کند تا عضلات شما قدرتمند باقی بمانند و همچنین جلوی خستگی عضلات را می گیرد.

کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز شما، به خصوص برای تازه کار ها بسیار ضروری هستند.

چربی ها منبع دوم تامین انرژی شما هستند البته بعد از این که بدن از کربوهیدرات ها خالی شد.

بهترین مواد غذایی برای وعده قبل از تمرین

همان طور که توضیح دادم، شما نیازمند ترکیبی از مواد غذایی زود هضم و دیر هضم هستید. با چنین ترکیبی عضلات شما در حین تمرین سپاس گذار شما خواهند بود!

اما به یاد داشته باشید، وعده مختصر غذایی (اسنک) 30 – 45 دقیقه قبل از تمرین اما وعده غذایی قبل از تمرین 2-3 ساعت قبل از تمرین مصرف می شود!

1. پنیر نرم دلمه شده با انواع توت ها

پنیر نرم دلمه شده با انواع توت ها tamrino.ir

پنیر دلمه شده دارای مقادیر زیادی از پروتئین کازئین است. این ماده به آرامی به عضلات شما پروتئین را می رساند.

توت ها هم منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات هستند. آن ها به شما انرژی لازم برای جا به جایی وزنه ها را خواهند داد. البته سرشار از آنتی اکسیدان نیز هستند که باعث می شوند درد های عضلانی و خستگی شما کاهش پیدا کند. از طرف دیگر با وجود آب بسیار عمل آب رسانی به بدن را نیز انجام می دهند.

2. چای سبز و عسل

چای سبز و عسل tamrino.ir

چای سبز دارای آنتی اکسیدان زیادی است که باعث کاهش آسیب های عضلانی می شود. اما نکته جالب تر این است که چای سبز دارای کافئین است.

همان طور که قبلاً توضیح دادم، باعث افزایش تمرکز و افزایش سطح انرژی شما می شود.

از طرفی چای سبز با افزایش ضربان قلب باعث سوزاندن کالری ها نیز در بدن می شود.

حضور عسل در اینجا به خاطر طعم آن نیست! بلکه به خاطر مقدار بالای کربوهیدراتی است که به بدن می رساند تا بتوانید با قدرت هر چه بیشتر تمرین کنید!

3. آب پرتقال و پروتئین وی ایزوله

آب پرتقال و پروتئین وی ایزوله tamrino.ir

آب پرتقال سرشار از ویتامین C و آب است. ویتامین C همان طور که می دانید باعث بهبود عملکرد دستگاه ایمنی می شود.

ویتامین C یک عملکرد فوق العاده دارد و آن این است که باعث بهبود رابطه بین دستگاه عصبی مغز و عضلات می شوند که باعث می شود بتوانید ارتباط بهتری با عضلات خود در حین جا به جایی وزنه ها پیدا کنید.

پروتئین وی ایزوله شده، بسیار سریع هضم می شود و بهتر است با آب پرتقال مصرف شود.

4. جو دو سر

جو دو سر tamrino.ir

جو دو سر سرشار از اسیدهای چرب، فیبر و پروتئین است.

قلب شما عاشق اسید های چرب است چرا که باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود.

5. کره بادام زمینی همراه با کرفس

کره بادام زمینی همراه با کرفس tamrino.ir

این ترکیب سرشار از کربوهیدرات و چربی های مفید است. از طرفی تهیه این ترکیب خیلی ساده است. یک عدد کرفس را 3 تکه کنید و روی آن کره بادام زمینی بمالید. آماده است نوش جان!!

در بعضی موارد به این ترکیب کشمش را هم اضافه می کنند.

آیا باید از مکمل ها قبل از تمرین استفاده کنم؟

مکمل وی tamrino.ir

خیلی از بدنسازان دنبال قرص های جادویی هستند که باعث شود تا بتوانند با قدرت بیشتری فعالیت کنند! و خیلی ها دنبال مکمل هایی که برای مصرف قبل از تمرین طراحی شده اند می روند.

جواب صحیح این است: تنها افرادی باید سراغ مکمل های قبل از تمرین بروند که سالم هستند؟

یعنی چی؟ چرا؟

شما باید منبع اصلی تامین انرژی خود را مواد غذایی طبیعی قرار بدهید. به بدن خود 6 ماه وقت بدهید و تمرین کنید، ببینید بدون مکمل ها تا کجا پیش خواهید رفت. بعد تصمیم بگیرید که آیا نیازمند آن ها هستید یا نه؟!

مکمل های قبل از تمرین به علت وجود مقادیر بسیار بالای کافئین و دیگر تحریک کننده ها در بعضی موارد باعث افزایش فشار خون موقتی شده اند.

یادتان باشد مکمل ها وجود دارند تا رژیم غذایی کاملی که الان دارید را کامل تر کنند.

غذای زیادی نخورید!

وقتی شما غذای زیادی مصرف می کنید، بدن تان هم باید زمان زیادی را برای هضم صرف کند. این باعث می شود موقع تمرین پف کرده به نظر بیایید و این اتفاقی نیست که در باشگاه دوست داشته باشید بیافتد.

چرا؟

چون شکم شما حالت جالبی در باشگاه نخواهد داشت و از طرفی نمی توانید درست تمرین کنید.

مخلص کلام

فرقی نمی کند می خواهید عضله بسازید یا چربی بسوزانید، شما باید غذا مصرف می کنید. این مواد غذایی که معرفی شد برای قبل از وعده تمرینی بسیار مهم هستند. به شما کمک می کنند به هیکلی که می خواهید برسید. تنها نکته مهم این است که در این مورد باهوش باشید.

یادتان نرود تمام 3 گروه مواد مغذی را در این وعده بگنجانید.

شما برای وعده قبل از تمرین از چه ترکیب جادویی استفاده می کنید؟!

فردا در مورد خوش هیکل ترین کشتی کج گیران صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *