چرا باشگاه رفتن را ترک می کنیم و چگونه دوباره به باشگاه برگردیم

بدنساز تازه کارجالبنکات تمرینی

نوشته شده توسط:

با شروع سال جدید، معمولاً با خود قول و قرار هایی می گذاریم. اینکه امسال از نظر مالی و شغلی چکار می خواهیم بکنیم. بعضی از این قول و قرار ها نیز در مورد تناسب اندام و سلامتی ماست!!

کسانی که در باشگاه ثبت نام می کنند، دوست دارند سالم باشند و هیکل های بهتری داشته باشند. همه ما تجربه این حس را داشته ایم که با خود می گوییم:

از فردا دیگه باشگاه می رم!! امسال دیگه می ترکونم!!!

اما برای خیلی از ما پیش آمده که در میانه راه کلاً بی خیال باشگاه رفتن شده ایم. گاهاً در مواردی فردی که تا دیروز به باشگاه می رفته، به صف منتقدان رشته بدنسازی پیوسته است!!

امروز می خواهیم ببینم چه می شود که افراد باشگاه را رها می کنند؟ و چرا باید به باشگاه باز گردند؟!

۱. شما خودتان را قانع کرده اید که سرانجام شکست خواهید خورد

شما به خودتان می گویید: تو که هر سال این قول را به خودت می دهی و دست آخر کلاً بی خیال باشگاه رفتن می شوی!

شکست در باشگاه tamrino.ir

هر باری که شما بر وسوسه ترک باشگاه غلبه می کنید، شما عجولانه به خود یادآوری می کنید دفعه بعد شکست خواهید خورد. شما از خود خواهید پرسید آیا می توانم  هر دفعه بر وسوسه ترک باشگاه غلبه کنم؟! حتی اگر موفق هم بشوید، شما توجه خود را به گذشته متمرکز می کنید و با خود می گویید: بالاخره کم می آورم! شما متوجه می شوید که سرانجام شکست خواهید خورد، درست مثل دفعات قبل!!

وقتی وسوسه وارد می شود و تنبلی شما را صدا می کند! این شکی که به خود داشته اید، دقیقاً چیزی است که اوضاع را تحت کنترل می گیرد.

البته این افکار فقط بهانه ای برای تنبلی هستند تا یک دلیل منطقی! این یک ترفند روانشناسی است که فقط به خودتان اجازه می دهید تا از دراز کشیدن جلوی تلویزیون در یک عصر بهاری لذت ببرید!!!

۲. شما نتایج سریع نمی گیرید

دنیس ولف بدن ساز جلو بازو tamrino.ir

خیلی اوقات افراد از اینکه بعد مدت زیادی که در باشگاه هستند، نتیجه نمی گیرند، دلسرد می شوند. اگر شما مدت زیادی را در باشگاه گذرانده باشید، وزن کم کرده باشید، هیکل مناسب خود را پیدا کرده باشید، بالاخره به نقطه ای می رسید که دیگر تغییری نمی کنید و سرانجام دلسرد و افسرده می شوید. از خودتان می پرسید: آیا این برنامه تمرین جواب می دهد؟ آیا باید چیز جدیدی را امتحان کنم؟

گاهی اوقات افراد حتی جلوتر می روند و چند روز در هفته را باشگاه نمی روند. به خودشان می گویند: بی فایده است، به خاطر اینکه آنها نتیجه ای را نمی بینند.

البته بدنسازی گاهی اوقات می تواند نوسان داشته باشد. اما در حالی که شما قوی تر می شوید، شما رفته رفته نتایج کمتری را می گیرید. مشاوره با بدنسازان با تجربه ممکن است شک و شبه های شما را کم رنگ تر کند. به هر حال همین لحظات ناامیدی کافی هستند تا به شما انگیزه بدهند که بی خیال باشگاه رفتن بشوید!!

۳. شما انگیزه درستی ندارید

انگیزه tamrino.ir

چرا می خواهید در باشگاه باشید؟

وقتی سال جدید شروع می شود و ما برای خود اهدافی را در نظر می گیریم، گاهی اوقات به سرعت پشیمان می شویم. ما نمی خواهیم کسی باشیم که به خود قولی می دهیم و بعد از مدتی زیر قول خود می زنیم.

بنابراین ما به باشگاه رفتن ادامه می دهیم تا همچنان آن حس مثبتی که دیگران به ما می دهند را حفظ کنیم. (همان حفظ ظاهر خودمان!!) شاید شما به باشگاه می روید تا دیگران را راضی کنید. شما به باشگاه می روید تا بدن خود را درست کنید تا دیگران هیکل شما را جذاب بدانند!!

این ها دلایل ناکافی هستند که برای رفتن به باشگاه دوستان از خود می تراشند! و تنها نتیجه ای که دارند، دلسردی و ناامیدی است. انگیزه شما برای باشگاه رفتن باید از درون شما سرچشمه بگیرد تا از عوامل خارجی!

باشگاه رفتن نباید یک انتخاب مستبدانه توسط خود شما باشد! بلکه باید با اختیار کاملاً آزاد توسط خود شما گرفته شود.

وقتی شما مزایای هدف خود را بدانید، شما بیشتر خواهید خواست تا باشگاه رفتن را رها نکنید.

برای دلایل غلط به باشگاه نروید.

۴. شما از چیزهایی که باشگاه ندارد، شاکی هستید

بعضی از دوستان هستند که می گویند اگر این باشگاه که سونا دارد، جکوزی هم داشت خیلی بهتر بود! حتماً در روند چربی سوزی من بسیار کمک می کرد!! آنها می گویند اگر این باشگاه فلان دستگاه را داشت من حتماً موفق می شدم!!!

مردم در دنیا چند دهه و به عقیده عده ای چند صد سال، روی بدن های شان کار می کنند!! بدون اینکه به تکنولوژی پیچیده ای دسترسی داشته باشند. این ها بهانه هایی هستند که برای در رفتن از باشگاه به هم می بافید!!

حتی اگر باشگاه شما استخر هم داشته باشد، بعد از مدتی دوباره بهانه جویی خواهید کرد! چیزی که شما نیاز دارید، تکنولوژی پیشرفته نیست! چیزی که نیاز دارید انگیزه است.

۵. باشگاه رفتن بر زندگی روزمره شما اثر گذاشته است

شما تمام روز را کار کرده اید، خسته هستید و مرتب به ساعت نگاه می کنید و خوشحال هستید که ساعات کاری به پایان می رسد. اما ناگهان یادتان می آید که بعد از ظهر باید به باشگاه بروید. تمام خوشی های تان از بین می رود! حالا بی خیال باشگاه شدن خیلی دلچسب تر به نظر می آید.

شما به یاد می آورید که خیلی کار دارید و باشگاه رفتن همه نقشه های تان را به هم می ریزد.

۵ دلیل که باید به باشگاه برگردید

۱. چه کسی کنترل سرنوشت شما را در دست دارد

قدرت اراده tamrino.ir

مردم از نداشتن قدرت اراده به ستوه آمده اند. همه می دانند انتخاب درست چیست، آنها می دانند باید چکار کنند، اما نمی توانند خود را مجبور به انجام آن کار بکنند.

مردم می خواهند در زندگی آنها را بعنوان افرادی با اراده بشناسند. موقعی که وسوسه ها خود را نشان می دهند، آنها بتواند بر آن غلبه کنند. اراده یکی از بهترین خصوصیات شخصی است. رفتن به باشگاه و جلوی وسوسه ها را گرفتن، می تواند یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن قدرت اراده باشد. اجازه ندهید وسوسه ها و تنبلی باشند که شما را کنترل می کنند.

کاری را انجام بدهید که درست است. آیا می خواهید بر تصمیمات خود کنترلی داشته باشید؟!

به باشگاه بروید و برگردید!!

۲. شما می توانید یک رفیق در باشگاه داشته باشید

انگیزشی سنگین قدرتی رفیق بدن ساز tamrino.ir

اگر شما تنها کسی باشید که باید قانع شود به باشگاه نروید، باور کنید به راحتی خود را قانع خواهید کرد! اما اگر شما گروهی از مردم را داشته باشید که با آنها به باشگاه می روید، خیلی خجالت آور است که آنها را با بهانه های بچگانه دست به سر کنید.

حتی شما می توانید برای دوستان تان که قصد ترک باشگاه را دارند منبع الهامی باشید.

از طرف دیگر با دوستان تان باشگاه رفتن، می تواند راه خوبی باشد تا پیوند های دوستی بین شما قوی تر شود.

۳. نیازی نیست افراط کنید

خستگی در باشگاه tamrino.ir

خیلی از بدنسازان خودشان را در این فکر که باید ۳۰ دقیقه برروی تردمیل عرق بریزند، غرق می کنند. وقتی به باشگاه بر می گردید نیازی ندارید خود را در برنامه های پیچیده و مشکل غرق کنید. اگر شما از دستگاه خاصی در باشگاه بدتان می آید، کسی شما را مجبور نکرده است.

درست مثل بچه ها، قبل از اینکه راه بروند، برروی زمین می خزند! شما هم بخزید!!!

از تمرینات ساده شروع کنید و کم کم به سمت تمرینات پیشرفته گام بردارید.

۴. استرس شما کم می شود

استرس سر درد ناراحت tamrino.ir

مردمی که اغلب دچار استرس هستند، غالباً به طور مرتب ورزش نمی کنند. آنها همان افرادی هستند که برای تمرین نکردن بهانه می آورند. دکتر ها معمولاً به افرادی که دچار استرس هستند توصیه می کنند ورزش کنند.

آیا می خواهید کمی خوشحال تر باشید؟

همه می خواهند کمی بیشتر خوشحال باشند. به باشگاه بروید!

۵. جلوی پیری ذهن را می گیرد

مغز tamrino.ir

خیلی از مردم فکر می کنند، باشگاه رفتن تاثیری روی عملکرد مغزی آنها ندارد. با ورزش کردن شما شاهد افزایش یک پروتئین مغزی به نام BDNF خواهید بود. همچنین باعث می شود تا توانایی حافظه شما را افزایش بدهد.

خوب انگار فقط کتاب خواندن شما را باهوش نمی کند!!

از طرفی ورزش کردن جلوی پیری مغز را می گیرد. افراد میانسال به خوبی این نکته را متوجه می شوند آنها به اندازه قبل از نظر مغزی و ذهنی تیز نیستند. ورزش کردن می تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

حالا به نظر شما ۵۰ دقیقه ورزش کردن در باشگاه خیلی سخت و دلهره آور است؟!

برنامه امسال شما برای باشگاه رفتن چیست؟

فردا می خواهم مفصل در مورد مکمل های آمینو اسید صحبت کنم…

مطالب مشابه

4 پاسخ به “چرا باشگاه رفتن را ترک می کنیم و چگونه دوباره به باشگاه برگردیم”

  1. امیر گفت:

    آخ که این حرف دل منه.نمیدونم با ابنکه همه چیز خوبه چرا تنبلی میکنم برای باشگاه رفتن و هی دلیل میارم که نرم.جالبه که با شگاه حدود ۳دقیقه باهام فاصله داره!

  2. Hossein manam گفت:

    داشتن رفیق در باشگاه خیلی مهمه نکته عالی هست از نظرم
    اگر حزکاتی که نیاز به حمایت را در نظر نگیریم

    • علیرضا ناصری گفت:

      کاملاً درست است
      علاوه بر کمک کردن در اجرای حرکاتی که نیاز به حمایت دارند، داشتن یک عده دوست که با آنها به باشگاه بروید تاثیر فوق العاده ای را خواهد گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *