آیا در هنگام تمرین گرم کن بپوشیم

بدنساز تازه کارنکات تمرینی

نوشته شده توسط:

آیا وزن بیشتری از دست می دهم؟ آیا به پوشیدن گرم کن موقع تمرین ادامه بدهم؟

اینها سوالاتی است که ممکنه توی باشگاه بهش برخورد باشید.

اخیراً متخصص تغذیه نیت گرین(Nate Green ) در ظرف ۵ روز ۹ کیلو گرم وزن را از دست داد چیزی که خیلی از ورزشکاران در آرزوی آن هستند. او برای رسیدن به این هدف کارهایی مثل پوشیدن گرم کن در هنگام تمرین و نشستن در سونا را انجام داد و باعث شد مقدار بسیار زیادی عرق کند. اما برخلاف این کاهش وزن دراماتیک درصد چربی بدنش مثل قبل باقی مانده بود.

الان خیلی هاتون می گین چی شد؟!

کاهش وزن با کاهش چربی یکی نیست!

یکی از اشتباهاتی که اغلب بدن سازان متصور هستند این است که از دست دادن وزن برابر است با از دست دادن چربی!

اگرچه نیت(Nate ) در طول این دوره ۹ کیلو گرم از دست داد اما اکثر آن وزن (آبی) و کربوهیدرات های ذخیره شده هستند که همین ها ظرف ها مدت ۲۴ ساعت جایگزین می شوند.

برای اینکه مسئله بهتر روشن بشود بعنوان مثال اگر شما در طول تمرین یک کیلو از دست بدهید تا روز بعد این وزن از دست رفته را بدست خواهید آورد.

از دست دادن وزن خیلی راحت می تواند فریبنده باشد. از دست دادن چربی سخت تر است و البته مهم تر است. کاهش یا افزایش چربی بر سطح تعادل انرژی در بدن شما بستگی دارد یا به عبارت دیگر بر کالری ورودی و خروجی.

در نتیجه تمرین با گرم کن یا رفتن به سونا بر کاهش چربی شما اثری ندارد. تحقیقات بارها و بارها نشان داده اند که مقدار عرق کردن شما در طول تمرین هیچ گونه بر مقدار کالری یا چربی که از دست می دهید اثری ندارد.

منظورم اینه که اگه دقت کرده اید باشید بعضی ها بیشتر از بقیه عرق می کنند این به اون معنی نیست که اونها چربی از دست می دهند.

منافع تمرین با گرم کن

zkk-purple-hoodie

علاوه بر آنچه که گفتیم تا زمانی که شما بدن تان کمبود آب نداشته باشد تمرین با گرم کن نمی تونه به شما آسیب بزنه.

منافع تمرین کردن با گرم کن

  • عضلات و مفاصلی که گرم باشند باعث کاهش ریسک آسیب دیدگی می شوند.
  • اگر گرم کن به شما توانایی سخت تر تمرین کردن را می دهد این ایده بدی هم نیست. افزایش شدت تمرینات باعث می شود توانایی تحمل شده هم بالاتر برود.
  • اثر دارو نما: اگر شما احساس می کنید پوشیدن گرم کن به شما کمک می کند بیشتر چربی بسوزانید خوب به این کار ادامه بدهید.

3016012-poster-1280-pillss

راکی(سیلوستر استالونه) هم با گرم کن تمرین می کرد حتماً یک اثری داشت مگه نه؟!

امیدوارم این نوشته به شما کمک کرده باشه تا خیالتون رو در مورد پوشیدن گرم کن راحت کرده باشم. البته همیشه به یاد داشته باشید اینکه در طول تمرین بدن تان با کم آبی مواجه نباشد باید اولین اولویت شما باشد.

اگر داخل باشگاه زیاد عرق می کنید با خوردن آب اون رو جبران کنید تا از اثرات کم آبی مثل: خستگی، سکته مغزی(آره عزیز کم آبی قضیه خیلی جدیه!) و دیگر عوارض ناشناخته جلوگیری کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *