چرا شما مثل یک بدنساز تمرین نمی کنید

بدنساز تازه کارجالبنکات تمرینی

نوشته شده توسط:

کارهای زیادی وجود دارد که شما به عنوان یک بدنساز در تمرینات خود درست انجام نمی دهید اما اگر می توانستید بر این مشکلات غلبه کنید، دنیا پر می شد از بدنسازان قوی و روی فرم!!

۱. شما تمرین کردن واقعی را فراموش کرده اید

به محض اینکه پای خود را در باشگاه می گذارید، یک تایمر شروع به کار می کند. دقیقاً منظورم از ساعت، همان ساعت هایی است که در فیلم ها روی بمب ها می گذارند و بعد از پایان کار تایمر بمب منفجر می شود!!

هر کدام از ما در درون بدن مان این تایمر وجود دارد و به محض اینکه پای خود را درون باشگاه می گذاریم، شروع به کار می کند!

۱۰ دقیقه ابتدایی شما در باشگاه، همه چیز در مورد شما را نشان می دهد. این ۱۰ دقیقه می گوید که شما چه کاری را درست و چه کاری را غلط انجام می دهید؟!

 

مربی های قدیمی عادت داشتند وقتی ورزشکار وارد باشگاه می شد به او می گفتند تا در ابتدا حرکت اسکوات از جلو را اجرا کند! این کار را می کردند تا به ورزشکار یک حس اضطرار را منتقل کنند تا بدانند که وارد باشگاه شده اند و باید سریعاً دست به کار شوند!

اما امروزه چیزی که در باشگاه ها می بینیم این است که بدنسازان خود را با توپ های طبی، حلقه ها و توپ بوسو یا برنامه های گرم کردنی که مطابق با برج عقرب و حوت آنها در تراز است، سرگرم کرده اند!!

بعد از اینها تازه نوبت ۲۰ دقیقه قدم زدن روی تردمیل می رسد و حالا آماده وزنه زدن هستند!! (تازه هر چه باشگاه باکلاس تر می شود، ادا و اطوار باشگاه نیز بیشتر می شود!!)

اما آیا واقعاً آماده اند؟!

برای اینکه مفهوم آن تایمر را بهتر مشخص کنم، یک کیسه شنی را تصور کنید!

تصور کردید؟! به محضی اینکه شما وارد باشگاه می شوید، شما در توانایی خود برای تمرین کردن یک سوراخ ایجاد کرده اید (همین سوراخ را زیر این کیسه هم ایجاد کرده اید!!)

وقتی توانایی شما (کیسه) خالی از توان (شن) شد، شما دیگر توانی ندارید تا در باشگاه از آن استفاده کنید. هر چقدر زمان خود در باشگاه را با کارهای احمقانه طی کنید، بدن شما از توان لازم برای کارهای جدی که شما را حقیقتاً قوی تر می کنند، خالی می شود.

نمی گویم این وسایل بدرد نخور هستند! حرف من این است که نیازی نیست تمام وقت خود را به اینگونه وسایل اختصاص بدهید.

وقت خود را در باشگاه تلف نکنید!

۲. شما دچار اختلال حواس نسبت به برنامه های تمرینی هستید

برای اینکه دچار مشکل ۱# نشویم، راه حل این است که در انجام یک برنامه تمرینی پی گیر باشیم. مهم نیست برنامه تمرینی شما الان چیست، فقط برنامه تمرینی خود را به پایان ببرید.

اغلب برنامه های تمرینی برای ۶ هفته تنظیم می شوند، پس اگر برنامه شما خیلی سخت است، بیشتر از ۶ هفته که قرار نیست زجر بکشید؟!

این فقط ۶ هفته از زندگی شماست. اگر قرار باشد برای ۱۰ سال آینده تمرین کنید، به نظر شما چند تا ۶ هفته در این ۱۰ سال قرار دارد؟! به خودتان زحمت ندهید، من حساب کردم. ۸۶ تا ۶ هفته!!

به باشگاه بروید و برنامه تمرینی خود را تمام کنید و مرتب از این شاخه به این شاخه نپرید!

۳. شما اصول جا به جایی وزنه ها را یاد نگرفته اید

مشکلات بدنساز ناراحت جلو بازو tamrino.ir

آیا شما از آن دسته افراد هستید که در باشگاه برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران وزنه های خیلی خیلی سنگین جا به جا می کنید تا به شما بگویند ما شاء الله؟!

می دانید بقیه در مورد شما چه فکر می کنند؟ باور کنید امروزه اکثراً بچه ها توی باشگاه فکر ارتقا لول های کلش و کلنز هستند و اصلاً به شما اهمیتی نمی دهند!!

نحوه اجرای صحیح حرکات را تا دیر نشده یاد بگیرید. یاد بگیرید چطور اسکوات بزنید، موقع پرس زدن باسن تان از نیمکت جدا نشود و هزاران نکته دیگر که باید در باشگاه از مربی یاد بگیرید.

اصول پایه را یاد بگیرید تا در ادامه همین اصول به کمک شما بیایند و شما را قوی تر و بزرگ تر بکنند.

۴. رژیم غذایی تان تمام زحمات شما را به باد می دهد

اندازه غذا پرخوری گرسنگی همبرگر tamrino.ir

شما نمی توانید با انجام ساعت ها تمرین هوازی، ضرر و زیان خوردن کربوهیدرات های بد را جبران کنید!

می دانم سبزی، میوه و پروتئین با کیفیت گران تر از گندم و محصولات بر پایه ذرت هستند! اما عذرخواهی می کنم، بلا نسبت مثل گاو با ذرت و گندم خود را چاق نکنید!!!

هفته ۱۶۸ ساعت است، اگر شما در طول هفته ۵ ساعت تمرین کنید، می ماند ۱۶۳ ساعت.

خواهش می کنم در طول این ۱۶۳ ساعت زحمات آن ۵ ساعت را به باد ندهید!!

اصول تغذیه قبل و بعد از باشگاه و در طول روز را یاد بگیرید. به شما پیشنهاد می کنم، حتماً آشپزی یاد بگیرید! مرد و زن هم نمی شناسد.

۵. شما زمان های استراحت را خراب می کنید

بدنساز تلفن حواس پرت دمبل tamrino.ir

زمان های استراحت بین ست ها را قدر بدانید! در این زمان به جای چک کردن تلگرام، روی انعطاف و کشش خود کار کنید.

امروزه وسایل زیادی در باشگاه، حواس بدنسازان را پرت می کنند. بدترین وسیله که در یک باشگاه می تواند پیدا شود، تلویزیون است! شاید صاحب باشگاه نیت بدی ندارد، اما این وسیله به راحتی حواس شما را پرت می کند.

وقتی در باشگاه هستید، فقط تمرین کنید!

یک نکته جالب:

سال ها پیش در اتحاد جماهیر شوروی، محققان ورزش آن کشور متوجه شدند که ورزشکاران با شنیدن موسیقی که آن را دوست ندارند، بهتر کار می کنند!!

حالا کار ندارم این حرف از نظر علمی چقدر درست است؟! اما این روش را هم امتحان کنید. شاید نفرت باعث شود در باشگاه حواس تان جمع تر شود و سخت تر تمرین کنید.

پس یادتان باشد، در زمان های استراحت یک کاری بکنید!

چند نکته اضافی:

  • هر وسیله ای را که در باشگاه استفاده می کنید، سر جایش بگذارید
  • سعی کنید وسایل اطراف خود را مرتب کنید، حتی اگر شما آنها را جا به جا نکرده اید!
  • حرکت اسکوات را داخل چارچوب فلزی اسکوات انجام بدهید
  • در باشگاه فریاد نزنید!
  • با همه مودب برخورد کنید!

شما در رابطه با این اصول چه فکر می کنید؟

فردا در مورد اشتباهاتی که آقایان در رژیم غذایی خود مرتکب می شوند، صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *