راهنمای افزایش انعطاف پذیری بدن

نکات تمرینی

نوشته شده توسط:

افزایش انعطاف پذیری نه تنها برای بهبود عملکرد بدنساز ضروری هستند بلکه باعث کاهش ریسک ابتلا به آسیب دیدگی می‌شود.

در ادامه فهرستی از بهترین حرکات لازم برای افزایش انعطاف پذیری در تمام نقاط بدن معرفی خواهد شد. از بین آنها، ۴-۳ حرکت مربوط به مشکلی که دارید را انتخاب کنید و هفته‌ای ۲-۳ مرتبه آنها را اجرا کنید.

حرکات انعطاف پذیری مربوط به شانه

قبلاً به طور اختصاصی در مورد انعطاف پذیری شانه صحبت کرده بودم اما نمی‌شود به مشکل شانه اشاره نکرد.

مشکلات شانه اغلب مربوط عدم رعایت درست فرم حرکت پرس سینه و پرس شانه است. البته عدم صحیح نشستن پشت صندلی نیز به شانه فشار وارد می‌کند.

حرکت کششی ۵ جانبه شانه

کشش شانه از پشت با استفاده از بند کشی

حرکت کششی عضله چرخاننده داخلی

حرکت ترکیبی کشش شانه

حرکت کششی بعد از پرس‌های سنگین

حرکات انعطاف پذیری مربوط به باسن

اگر عضله باسن شما انعطاف پذیر نباشد انجام حرکات پایین تنه خیلی مشکل می‌شود.

حرکات اساسی کشش باسن

حرکت انعطاف پذیری باسن با استفاده از بند کشی

۳ حرکت کششی باسن

سوپرفراگ

حرکات انعطاف پذیری مربوط به عضله چهار سر ران و پشت ران

برای انجام دادن حرکت اسکوات و ددلیفت این دو عضله باید تقویت شوند.

حرکت کششی عضله چهار سر ران و عقب ران کششی

حرکت درمانی درد زانو و پاشنه

بهترین حرکت برای عضله گسترش دهنده باسن

اگر عضله پشت ران سفت باشد انجام ددلیفت و اسکوات مشکل می‌شود.

حرکت ریکاوری پشت ران

حرکات انعطاف پذیری برای درمان زانوی صدادار

حرکات انعطاف پذیری برای عضلات پشت و کمر

کمر درد همیشه بعد از درد شانه در جایگاه دوم دردهای بدنسازی قرار دارد.

حرکتی ساده برای درمان کمر درد

حرکت کششی کمر با استفاده از توپ

حرکت کششی عضله بالای کمر

حرکات انعطاف پذیری برای حرکت ددلیفت

ددلیفت یکی از بهترین حرکات برای تمرین دادن تمام عضلات به جز سینه‌ها است.

آماده سازی برای حرکت ددلیفت (۱)

آماده سازی برای حرکت ددلیفت (۲)

آماده سازی ددلیفت با بند کشی

حرکات انعطاف پذیری برای حرکت اسکوات

برای انجام اسکوات باید عضلات پایین تنه انعطاف پذیری داشته باشند.

حرکت کششی اسکوات

مطالب مشابه

5 پاسخ به “راهنمای افزایش انعطاف پذیری بدن”

  1. آرین says:

    من به توصیه سایت شما یک ماه مصرف چای و قهوه و هر چیز کافئین دار رو ممنوع کردم امروز رفتم از داروخونه قرص کافئین با دوز ۲۰۰ میلی گرم گرفتم.شما قبلا نوشتید که بعد از یک ماه قطع مصرف هر نوع کافئین، از این دو روش استفاده کنید:

    در ادامه

    یا هفته‌ای یک بار کافئین مصرف کنید (روزی ۵۰۰ میلی‌گرم)
    یا هر ماه، به مدت یک هفته، روزانه ۱۰۰-۲۰۰ میلی‌گرم مصرف کنید.

    یعنی چی؟ یعنی یک هفته ۵۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کنیم و بعدش سه هفته مصرف نکنیم تا ماه بعدی؟

  2. آرین says:

    سلام
    من قبلا خوانده بودم تمرینات کششی در روز مثل یک دقیقه آویزان ماندن از بارفیکس و ۳۰ ثانیه رساندن کف دست به زمین بدون خم شدن زانو یا کشش در حالت ایستاده دست به سمت آسمان و کشش گربه… باعث افزایش موقت ۲ و ۳ سانتی متر قد میشه

    قبلا مشخص شده اگه جاذبه کم بشه قد فرد بلندتر میشه پس احتمالا اگر حرکاتی برخلاف نیروی جاذبه به بدن بدیم قد بلندتر میشه، حتی دانشمندان اختر زیست شناس پیشبینی کردن اگر در سیاره ای کم جاذبه تر از زمین موجود زنده پیدا بشه روند فرگشت آنها طوریه که احتمالا قدهای بسیار بلند خواهند داشت
    لینک

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *