۸ راه طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون

عضله سازینکات مهم حفظ سلامتی

نوشته شده توسط:

اگر به شما نشان بدهم چگونه می توانید سطح تستوسترون را به طور طبیعی افزایش بدهید، خوشحال نمی شوید؟!

افزایش سطح تستوسترون یکی از آن خواسته های همه بدنسازان است. چرا؟!

عضلات بیشتر، قدرت بیشتر، سطح انرژی بالاتر، چربی کمتر و البته زندگی جنسی فعال تر!

خوب چکار باید بکنیم؟

قبلاً در مورد افزایش سطح تستوسترون صحبت کرده بودم، امروز در اینجا ۸ روش موثر را برای شما بازگو خواهم کرد تا بتوانید بطور طبیعی سطح تستوسترون را افزایش بدهید.

۱. لاغر بمانید

لاغر tamrino.ir

سطح چربی بدن اثر معکوس در سطح تستوسترون دارد. بافت های چربی بیشتر، برابر است با سطح بالاتر استروژن!!

بگذارید امروز یک معادله را برای شما رسم کنم:

لاغر ماندن← سطح استروژن پایین تر← سطح تستوسترون بالاتر← ساختن عضلات راحت تر می شود ← عضله بیشتر ← سوخت و ساز بالاتر ← توانایی ساخت عضلات بیشتر و از دست دادن بیشتر چربی

این دقیقاً علت این است که می گویم این استراتژی که اول حجم بگیریم و بعد چربی از دست بدهیم، لزوماً بهترین روش نیست!!

البته منظورم این نیست که روش اشتباهی است، اما منظورم این است که نیازی نیست خودمان را با خوردن کالری های زیاد خفه کنیم! یک شکم گرد و قلنبه درست کنیم! و بعد به فکر چربی سوزی بیافتیم!!!

۲. با شدت بالا تمرین کنید

تمرین با شدت بالا tamrino.ir

رابطه مستقیمی بین سطح تستوسترون و شدت تمرینات وجود دارد. هر چقدر فیبر های عضلانی بیشتری را درگیر تمرینات کنید تولید تستوسترون در بدن نیز بالاتر می رود. برای رسیدن به این هدف شما باید در تمرینات به ناتوانی عضلانی برسید.

۳. از تمرینات ترکیبی استفاده کنید

استفاده از تمرینات ترکیبی که مفاصل چندین عضله را با خود درگیر می کنند، باعث تحریک بدن برای تولید هر چه بیشتر تستوسترون می شود. حرکاتی مثل ددلیفت، اسکوات.

۴. چربی بخورید

شما باید چربی بخورید. چربی برای تولید تستوسترون ضروری است. تحقیقات نشان داده اند که اگر سطح چربی های اشباع شده و اشباع نشده پایین باشند، سطح تستوسترون بدن هم پایین می آید.

قبلاً در مورد چربی مفصل صحبت کرده ام. پس اگر می خواهید وزن اضافه کنید، چربی بخورید.

اینجا چندین منبع چربی های اشباع شده را معرفی می کنم:

  • تخم مرغ کامل
  •  گوشت قرمز
  •  کره (اصلی نه گیاهی!)
  •  روغن نارگیل
  •  پنیر

و این هم منابع چربی های اشباع نشده:

  • آواکادو
  • روغن زیتون
  • بادام
  • کره بادام زمینی

۵. مکمل های ویتامین D

ویتامین دی tamrino.ir

در یک تحقیق که روی ۱۶۵ شرکت کننده صورت گرفته بود مشخص شد: افرادی که روزانه ۳۳۳۲ واحد ویتامین D دریافت می کنند نسبت به افرادی که این ویتامین را دریافت نمی کنند، تقریباً ۲۰% افزایش سطح تستوسترون را نشان می دهد. البته مواظب حرف های بی ربط در مورد ویتامین D باشید.

۶. خواب کافی داشته باشید

در یک مطالعه مشخص شد افرادی که در شبانه روز ۴ ساعت یا کمتر خواب دارند، ۶۰% کمتر از افرادی که ۸ ساعت خواب شبانه دارند، سطح تستوسترون را تجربه می کنند!! این تفاوت بزرگی است، پس خواب کافی را از یاد نبرید.

۷. آرامش داشته باشید و خونسرد باشید

آرامش tamrino.ir

هورمون کورتیزول که باعث شکسته شدن بافت های عضلانی می شود در مواقع استرس بیشتر ترشح می شود. اگر زندگی پر استرسی را تجربه می کنید، سطح تستوسترون پایین تر و سطح کورتیزول بالاتری خواهید داشت.

هر روز، زمانی را به خود اختصاص بدهید. به موسیقی های آرامش بخش گوش بدهید. بروید بیرون و از هوای زیبای بهاری لذت ببرید.

۸. دور الکل را خط یا خیط بکشید!!

بماند که طبق مطالعات، الکل چربی سوزی در بدن را تا ۷۳% کاهش می دهد، سطح تستوسترون بدن را کاهش و از طرف دیگر سطح استروژن را بالا می برد.

یادتان نرود در بدنسازی همه چیز به هم وابسته است، شما نمی توانید یک چیز را درست انجام بدهید و چیز دیگر را اشتباه انجام دهید!! و انتظار موفقیت هم داشته باشید! شما باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید.

باید یک تصمیم قاطع بگیرید که سبک زندگی خود را تغییر بدهید. یک تعهد به خودتان بدهید. اگر هنوز تصمیم نگرفته اید، هرگز برای یک شروع دوباره دیر نیست!!

شما برای افزایش سطح تستوسترون چه راهکاری را می شناسید؟

فردا در مورد دلایل عدم رشد عضلات صحبت می کنم…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *