سرعت و مقدار عضله‌ سازی چقدر خواهد بود

بدنساز تازه کارعضله سازی

نوشته شده توسط:

همه ما می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن عضله بسازیم. اما اگر در مورد عضله‌سازی جدی هستید و باشگاه نیامده‌اید که وقت خود را تلف کنید خیلی مهم است که بدانید چه عواملی روی سرعت عضله‌سازی شما اثر می‌گذارند.

۱. ژنتیک شما

بدون شک مهم‌ترین عامل در سرعت عضله‌سازی نوع ژنتیک شماست. عوامل زیادی در این بین تاثیرگذار خواهند بود:

نوع تیپ بدنی: اکتومورف، مزومورف یا اندومورف

نوع اسکلت‌بندی: طول، ضخامت و ساختار استخوان‌ها

کارایایی عصبی و عضلانی: رابطه بین سیستم عصبی و عضلانی هر چقدر بیشتر باشد بهتر است.

تراکم بافت عضلانی: تعداد بافت عضلانی در هر سانتی‌متر مربع هر چقدر بیشتر باشد بهتر است.

میوستاتین: هر چقدر مقدار آن در بدن کمتر باشد شما می‌توانید عضلات بزرگ‌تری را بسازید.

طول عضله: هر چقدر طول عضله بیشتر باشد شانس افزایش آن نیز بیشتر خواهد بود.

 بدنساز فیگور tamrino.ir

۲. سه اصل بدنسازی

شدت: هر ست باید چقدر سخت تلاش کنید

مقدار: چند تا ست شما نیاز دارید تا انجام بدهید.

تناوب: هر چند وقت یکبار باید تمرین کنید.

اگر این ۳ اصل را در تمرینات بدرستی رعایت کنید می‌توانید تا سر حد توان ژنتیکی بدن رشد عضلانی را تجربه کنید. البته اگر این ۳ اصل را بدرستی را رعایت نکنید مهم نیست چقدر در باشگاه می‌مانید.

۳. استروئید

اینجا قرار نیست توصیه به مصرف استروئید بکنم اما افرادی که آن را مصرف می‌کنند برتری بیشتری برای رشد عضله خواهند داشت. یک تحقیق با عنوان اثرات فیزوئولوژیکی مصرف تستوسترون برروی افزایش اندازه و قدرت عضله در مردان نشان از افزایش ۶.۱ کیلوگرمی عضلات در طی ۱۰ هفته داشت. مبنع ۱

۴. جنسیت

زنان کمتر عضله می‌سازند … خیلی کمتر! و آنها این عضلات را آهسته‌تر نیز می‌سازند. پس خانم‌های عزیز با خیال راحت تمرین کنید به این زودی‌ها عضلات شما بزرگ نخواهند شد!

۵. مصرف پروتئین کافی

عضلات اصولاً تشکیل شده است از آب و پروتئین. اگر پروتئین کافی در طی روز دریافت نکنید عضله هم نمی‌سازید.

به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ۲ گرم پروتئین مصرف کنید.

 بدنساز tamrino.ir

۶. تجربه تمرینی

هر چقدر سابقه تمرینی شما بیشتر باشد عضله‌سازی شما کندتر خواهد شد. این واقعیت را قبول کنید و اینقدر حسرت رشد سریع تازه‌واردها را نخورید.

۷. مکمل

اغلب مکمل‌ها به کار شما نخواهند آمد اما دو مکمل هستند که باید پایه تمرینات شما را شکل بدهند:

مکمل وی و کراتین

۸. سن

این موضوع باعث ایجاد تفاوت در سرعت عضله‌سازی شما خواهد شد اما آنقدرها که فکر می‌کنید مشکل جدی نیست. از ۳۰ سالگی میزان تستوسترون پایین می‌آید اما با روند خیلی کند.

توصیه من به شما این است که سخت تمرین کنید، خوب غذا بخورید و هیچ توجهی به سن خود نکنید.

امیدوارم موضوع برای شما روشن شده باشد. اگر سوال دارید حتماً بپرسید.

فردا در مورد نحوه غذا خوردن تیپ های مختلف بدنی صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

7
دیدگاه بگذارید

avatar
4 موضوعات دیدگاه
3 پاسخ به موضوع
0 دنبال کننده‌ها
 
بیشترین واکنش به یک نظر
داغ‌ترین موضوع نظرات
4 نویسند‌های دیدگاه
امیر مرادیمهدی رشیدیمحمدعلی رضا ناصری آخرین دیدگاه‌های نویسنده نظر
  مشترک  
جدید‌ترین قدیمی‌ترین بیشترین رای گرفته
مطلع ساختن از
امیر مرادی
مهمان

سلام ژنتیک من خل خوبه برا بدنسازی به نظرم. اما نوع تیپ بدنی اندومورف رشد خوبی داره تو بدنسازی ؟

محمد
مهمان
محمد

با سلام
اگر ممکن کتابهای کاربردی رو معرفی کنید که مبانی علمی بدنسازی رو آموزش بدهند مثل تغذیه فیریولوژی دارو و ….
ممنون

مهدی رشیدی
مهمان
مهدی رشیدی

سلام . خوبین؟ این بار دوم که هم صحبت میشیم من ۴۴ سالمه و ۱۵ ماهه که دارم بدن سازی میکنم قبلا روزانه یک قوطی سیگار میکشیدم و وزنم به خاطر پر خوری ۱۰۵ کیلو شده بود الان سیگار رو کلا کنار گذاشتم (به لطف ورزش) و تغذیه مناسبی دارم قدم ۱۷۶ هست و الان ۸۲ کیلو هستم یه سوالی داشتم و اون اینکه به نظرم میاد هر حرکتی رو که میزنم بازوهام ۸۰ درصد کار رو انجام میدن یعنی مثال میخوام تک دست دنبل خم زیر بغل بزنم بازوم بیشتر کار میکنه تا زیر بغلم. برا همین هم بازوهام… بیشتر بخوانید

close

سبد خرید

حساب کاربری
ایجاد کنید

بازیابی
رمز عبور

رمز عبورتان گم کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل وارد کنید. شما لینکی برای ایجاد رمز عبور جدید دریافت خواهید کرد.