کاهش سرعت غذا خوردن، افزایش سرعت چربی سوزی

بدنساز تازه کارچربی سوزی

نوشته شده توسط:

آیا آهسته غذا می خورید و مزه غذا را متوجه می شوید یا اینکه سریع و خشمگین غذا می خورید؟ وقتی پای چربی سوزی به میان می آید جواب ما مهمتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.

همه ما در عرصه بدنسازی همیشه در فکر این هستیم که چه چیزی بخوریم و چقدر از آن را بخوریم؟ ما با اصول اولیه آشنا هستیم که می گویند هر چند ساعت یکبار پروتئین بخورید، از کربوهیدرات های پر از فیبر استفاده کنید و از تمام غذاها بصورت متعادل استفاده کنیم.

اما اینکه چگونه بخوریم؟ همیشه مورد غفلت قرار گرفته است که البته گاهی اوقات نوع خوردن ما ممکن است باعث شرمندگی و آبروریزی ما در مقابل افرادی که کنار ما غذا می خورند باشد!

خبر خوب اینه که شما می توانید این مسئله را اصلاح کنید همین امروز:

بدن شما می داند چه موقع از خوردن دست بکشید

همه ما می توانیم زمانی را بیاد بیاوریم که تند تند غذا خورده ایم مثلاً موقعی که توی خونه مادربزرگ مان بوده ایم و بوی دست پخت او ما را دیوانه کرده است یا خوردن یک ساندویچ قبل از شروع کلاس های دانشگاه، شاید هم همین الان دارید این کار را می کنید!

محققین به این نتیجه رسیده اند که تند غذا خوردن می تواند سیگنال های حس سیری در بدن شما را نادیده بگیرند. این باعث می شود شما همچنان گرسنه و آماده باشید تا غذای بیشتری را میل کنید حتی برخلاف آنکه صدها کالری را چند دقیقه پیش خورده اید.

اما اگر کمی آهسته تر غذا بخورید شاید مقدار غذای ورودی کمتر شود.

غذا خوردن tamrino.ir

معده شما مقدار غذا را می شمارد نه کالری غذا را

افرادی که سریعتر غذا می خورند معمولاً می گویند زودتر گرسنه می شوند هر چند مقدار غذای بیشتری را نسبت به افرادی که آهسته تر غذا می خورند، مصرف کرده باشند.

این مسئله را چطور می شود توضیح داد؟

یکی از دلایل این است که افرادی که آهسته تر غذا می خورند آب بیشتری را مصرف می کنند. در واقع معده شما احساس سیری را براساس حجم چیزی که در آن وجود دارد به مغز مخابره می کند نه مقدار کالری که مصرف کرده اید.

بعنوان مثال سعی کنید بسته چیپس را بخورید هنوز سیر نشده اید؟! حالا یک بسته کلم بروکلی را میل کنید خواهید دید که به سرعت سیر می شوید.

غذا tamrino.ir

۵ استراتژی برای کم کردن سرعت غذا خوردن

  • لقمه های کوچکتر را بگیرید

غذا را به تکه های کوچک تقسیم کنید این باعث می شود سرعت شما کاهش یابد.

  •  کاملاً بجوید

بین ۱۵ تا ۲۰ بار لقمه خود را بجوید. این احساس سیری را به مغز شما خواهد فرستاد و به شما اجازه می دهد از مزه غذا لذت ببرید.

  • قاشق را زمین بگذارید

بین لقمه ها یک جرعه آب میل کنید و از صحبت های اطرافیان تان لذت ببرید. گذاشتن قاشق در بین لقمه ها باعث می شود تا از غذا خوردن لذت بیشتری ببرید.

  • از قبل با آب خود را کمی پر کنید

چند لیوان آب قبل از شروع غذا باعث می شود تا مقدار کمتری غذا را بخورید و زودتر سیر بشوید.

میوه و سبزیجات مقدار فراوانی مواد مغذی فراوانی دارند در عین حال سرشار هستند از آب و فیبر ها که هر دوی اینها باعث احساس سیری و پر شدن می شوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *