چطور با پاستیل عضله بسازیم و چربی بسوزانیم

چربی سوزیعضله سازی

نوشته شده توسط:

اگر این عنوان توجه شما را جلب نکرده، فکر نکنم هیچ چیزی توجه شما را بعنوان یک بدنساز جلب کند!

خوب بریم سراغ اصل مطلب: چه چیزی می تواند خوردن شکر را توجیه کند؟

برای سال ها به ما می گفتند که مقدار مصرف کربوهیدرات را پایین بیاوریم، یا اینکه حداقل از کربوهیدرات های خوب استفاده کنیم. به این معنی که فقط از غلات کامل، برنج، گندم سبوس دار و عدس استفاده کنیم. خوب پس چطور پاستیل یا هرگونه کربوهیدرات زود مصرفی می تواند به ما کمک کند؟

اینجا می خواهم کمی علمی صحبت کنم (خواهشاً فرار نکنید!)

مقدار سطح انسولین خون شما و چربی سوزی با همدیگر رابطه خاصی دارند. وقتی در بدن شما انسولین آزاد می شود همراه آن هورمونی به نام (HSL) هم می آید که این باعث می شود چربی سوزی در بدن متوقف می شود. (خوب یک دلیل دیگر برای اینکه شکر مصرف نکنیم، کمی صبر کن!)

اما به این سادگی ها هم نیست، بسته به اینکه با چه کسی صحبت کنید، انسولین یکی از بهترین هورمون هاست (مواد غذایی را به داخل عضلات هدایت می کند) یا اینکه یکی از بدترین هورمون هاست (چون باعث چاقی در مردم می شود). حقیقت چیزی بین این دو است. انسولین حکم یک وسیله نقلیه در بدن را بازی می کند که پروتئین ها را به عضلات می برد اما در عین حال اگر کالری زیاد مصرف کنید، باعث چاقی می شود.

پاستیل tamrino.ir

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا خودمان را دردسر بدهیم مقدار انسولین را همیشه پایین نگه می داریم؟!

البته حرف شما تا حدودی درست است: باید سطح انسولین را در تمام طول روز پایین نگاه داشت اما زمان های نزدیک به تمرین باشگاه داستان دیگری دارد. مصرف کربوهیدرات های زود مصرف در اطراف زمان تمرین مزایای زیر را بهمراه دارد:

۱. افزایش توانایی

اگر دارید در باشگاه وزنه های سنگین را جا به جا می کنید، مطمئن باشید ذخایر گلیکوژن شما به سرعت مصرف می شود.  (هر دو ست حرکتی مقدار ۵ گرم گلیکوژن از دست می دهید)

خوب حالا حساب کنید در باشگاه چند ست حرکتی را انجام می دهید. این را در نظر داشته باشید هر چه ذخیره گلیکوژن شما کم باشد، توانایی شما نیز کم می شود.

۲. افزایش دم بدن (پمپ)

کربوهیدرات های ساده یعنی دم بهتر. دقت کردید وقتی دم می کنید، بیشتر و سخت تر هم تمرین می کنید؟ دم کردن باعث می شود سلول ها کش بیایند.

۳. بهبود ریکاوری

از آنجایی که انسولین به حمل مواد مغذی به عضلات کمک می کند و از شکستن بافت های عضلانی جلوگیری می کند که البته این اتفاقی است که بعد از هر تمرین در باشگاه برای عضلات شما می افتد.

این بتنهایی دلیل خوبی است تا کمی از اینگونه کربوهیدرات ها را با مکمل بعد از تمرین همراه کنید.

نکته: در روز هایی که تمرینات مربوط به پا را دارید مصرف کربوهیدرات های زود هضم را افزایش بدهید.

هشدار: خواهش می کنم این مطلب را بهانه ای نکنید برای خوردن شیرینی جات مختلف!

ممکن است بعضی از شما بپرسید: چرا فقط کربوهیدرات های پیچیده را مصرف نکنیم؟

دلیل اصلی زمانبندی است!

کربوهیدرات های پیچیده برای اینکه وارد جریان خون شما بشوند زمان زیادی را صرف می کنند. اما فرض کنیم در مسیر رفتن به باشگاه هستید، اگر مقداری پاستیل را در مسیر مصرف کنید در ظرف ۱۵ دقیقه وارد جریان خون تان می شود.

خوب امروز من به شما بهانه ای دادم تا پاستیل بخورید، اگر پاستیل خوردید، حداقل عکس هایش را برای ما بفرستید.

فردا در مورد یک اسطوره می نویسم، کسی لحظه لحظه زندگیش تسلیم نشدن و مبارزه است…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close

سبد خرید

2تا مکمل برای دریافت 10% تخفیف.

100%