۵ مرحله ساده برای از دست دادن چربی بدن

بدنساز تازه کارچربی سوزی

نوشته شده توسط:

مرحله ۱: پیش به سوی ۸ وعده غذا در روز

خواهش می کنم برای تغییر عادت غذایی تان یک شبه تصمیم نگیرید همه چیز را عوض کنید.

به جایی اینکه یک دفعه این کار را بکنید سعی کنید تا ۱ یا  ۲ وعده را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. اگر همین الان ۴ وعده غذا می خورید آن را به ۵ وعده افزایش دهید. اگر بخواهید همین الان به سمت ۸ وعده غذایی حرکت کنید بیشتر از یک هفته نمی توانید این موضوع را رعایت کنید.

بدن تان را همچون یک کوره در نظر بگیرید به اندازه کافی سوخت در آن قرار بدهید تا کار کند و گرما بدهد بیشتر از آن مواد وارد آن نکنید. اگر این گونه غذا بخورید در طول روز سوخت و ساز شما کم کم بالاتر می رود.

چند وعده غذایی tamrino.ir

هر چقدر عضلات بیشتری داشته باشید کالری بیشتری نیز خواهید سوزاند. برای اینکه سوخت و ساز بدنتان بالا بماند تنها راه این است که بصورت متناوب از وعده غذایی مصرف کنید.

مرحله ۲ : مواظب نسبت ها باشید

همه می گویند کالری، کالری است اما این کاملاً درست نیست. بدن پروتئین را به گونه ای متفاوت نسبت به چربی ها می سوزاند. اگر شما میزان چربی بالاتری را مصرف کنید به سرعت این چربی ها ذخیره می شوند.

برنامه ای را برای خود طراحی کنید تا ۵۵% کالری شما از کربوهیدرات ها و ۴۰% از پروتئین ها و ۵% از چربی ها باشد.

البته از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که سطح قند خون شما را به سرعت بالا نبرند. وقتی سطح انسولین خون شما بالاست شما اساساً نمی توانید چربی بسوزانید چرا که بدن تان در فاز ذخیره سازی قرار دارد. از اینگونه کربوهیدرات ها استفاده نکنید مگر بعد از تمرین در باشگاه.

این قانون را به خاطر داشته باشید بیشتر از ۴۰۰ گرم در هفته قرار نیست وزن بدنتان را کم کنید!! هر عددی از این بالاتر به شما خواهد گفت که دارید این وزن را از عضلات تان کم می کنید.

پس حواس تان به کاهش وزن تان هم باشد.

بدن خشک tamrino.ir

مرحله ۳: از شرشان خلاص شوید

دور بعضی چیز ها را باید کلاً خط بگیرید بعنوان مثال الکل و شربت های پر از قند که برپایه ذرت می باشند(نوشابه ها و …) و چربی های ترانس.

حتی کربوهیدرات هایی مثل ماکارونی و نان سفید را هم بهتر است مصرف نکنید. بهترین منابع کربوهیدرات ها در مواقعی که رژیم می گیرید جو دو سر و برنج قهوه ای است برای تنوع می توانید سیب زمینی قرمز و شیرین را نیز اضافه کنید.

مرحله ۴: همیشه مجهز باشید

از آنجایی که باید به طور متناوب در طول روز غذا مصرف بکنید پس زمان هایی را که در سر کار هستید باید با حداقل ۳ وعده خود را بسته بندی کنید و به محل کار ببرید.

مرحله ۵: بدانید یادگیری زمان بر است

بدن هر فرد منحصر به فرد است ما می توانیم به شما راهنمایی های کلی را بدهیم اما در انتها این شما و بدن تان است که باید یاد بگیرد کدام روش بهتر است. از اینکه روند رشد تان کند است ناراحت نشوید. در طی ۴ هفته اول متوجه زیر ساخت مصرف کالری در بدن تان خواهید شد.

شروع هر کار جدیدی همیشه سخت است کمی صبر داشته باشید.

موفق باشید. ما را در جریان روند رشد تان قرار بدهید.

فردا در مورد بدن سازی با سنگ صحبت خواهم کرد…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *