راه حل هایی برای مشکلاتی که یک بدنساز با آن مواجه است

بدنساز تازه کارجالبنکات تمرینینکات مهم حفظ سلامتی

نوشته شده توسط:

به محض اینکه از خواب بیدار می شویم، مشکلات هم آغاز می شوند! نمی توانیم از رخت خواب بیرون بیاییم! وقت نداریم نهار را آماده کنیم. همیشه یک چیزی هست که نگرانش باشیم، حالا می خواهد کوچک باشد یا بزرگ!

البته چالش یک معنای دیگر هم دارد، انتخاب!! شما اجازه می دهید در مشکلات غرق شوید یا راهی برای حل آنها پیدا می کنید؟!

امروز خواهیم دانست تا با چالش هایی که هر روز با آنها مواجه می شویم چطور رو به رو شویم؟

۶ صبح چالش ۱# تخت خوابم نمی گذارد بلند شوم!

عدم خواب کافی tamrino.ir

اولین و سخت ترین چالش روز، جنگیدن با زنگ هشدار موبایل است! هیچ کس دلش نمی خواهد از زیر پتوی گرم و نرم و خواب شیرین  بیرون بیاید.

نصیحت ما به شما:  صبح های خود را دلپذیر کنید. به نکات مثبتی که بعد از بیدار شدن از خواب قرار است اتفاق بیافتد فکر کنید. برای خودتان حتماً شب قبل یک هدف را معین کنید تا صبح دلیلی برای برخاستن پیدا کنید.

۶٫۴۵ صبح چالش ۲# ورزش صبحگاهی را انجام دادم

دویدن tamrino.ir

صبر کنید، این که چالش نیست! شما ورزش صبحگاهی را انجام داده اید، حس خوبی دارید. حالا وقت یک دوش داغ و یک صبحانه درست و حسابی است!!

۷٫۳۰ صبح چالش ۳# دنبال یک چیز شیرین می گردم

اشتها شیرینی شکر tamrino.ir

خودتان هم می دانید نباید بدنبال شیرینی جات باشید، اما نمی توانید کاری بکنید. شما بدنبال یک چیز شیرین یا یک محصول فراوری شده مثل نان های شیرمال و شکری می گردید. عادت های قدیمی چیزی جز ضرر نیستند، عادت های جدیدی را در خود ایجاد کنید.

یک صبحانه سالم که مخلوطی از دانه ها، توت ها، فندق و … باشد، به همراه یک قهوه کاملاً تلخ و سیاه می تواند نوید بخش یک روز خوب باشد.

۸٫۱۵ صبح چالش ۴# نمی خواهم بروم سر کار!

اگر کارمند باشید و به فکر صد ها کاغذ ها که روی میز تان انبار شده اند، باشید، مطمئناً دچار استرس می شوید. همه ما در زندگی کاری خود استرس را تجربه می کنیم. اما همه اینها با استفاده از چند ترفند قابل تغییرند.

ورزش صبحگاهی که در صبح انجام می دهید، مطمئناً موثر خواهد بود. حتماً قبل از ترک تخت خواب آن را مرتب کنید. سعی کنید قهوه یا چایی خود را روی بالکن میل کنید. اگر هوا خوب است و محل کار نزدیک، سعی کنید قدم بزنید.

داشتن استرس به کسی کمکی نکرده است. روز خود را مثبت آغاز کنید، بقیه خودش درست می شود.

۱۲٫۳۰ چالش ۵# وقتی ندارید تا نهار را آماده کنید

معمولاً در مواردی که وقت نداریم تا نهار خود را آماده کنیم، گزینه پیش روی ما استفاده از خوراک های سرپایی یا اسنک هاست.

منظور من را اشتباه برداشت نکنید، اسنک ها تا زمانی خوب هستند که از مواد مغذی تشکیل شده باشند. اما برای خیلی ها اسنک ها معادل شکلات ها یا ساندویچ های آماده هستند. با کمی جستجو می توانید دستور آماده کردن سالاد ها و اسنک های پروتئینی مثل ساندویچ کره بادام زمین و موز و… را پیدا کیند.

۷ بعد از ظهر چالش ۶# مبل در مقابل باشگاه!!

لم دادن روی مبل tamrino.ir

اگر صبح تمرین نکرده اید و حالا از سر کار به منزل رسیده باشید، مبل داخل اتاق نشیمن خیلی راحت و دلنشین به نظر می آید. با چه اراده ای می شود در مقابلش مقاومت کرد؟!

نکته ای که باید به یاد داشت این است که قدرت اراده در صبح همیشه قوی تر است. راه حلی که برای مبل باید بدنبال آن بود، چشم پوشی کردن از مبل است! روی مبل دراز نکشید. روی مبل حتی نشینید. حتی به مبل نگاه هم نکنید. درست مثل دوران سربازی که وارد اتاق مافوق می شدید و روی صندلی بدون اجازه  نمی نشستید!

وسایل ورزشی خود را از قبل پشت در خانه بگذارید تا از سر کار که می آیید، به سرعت آماده رفتن به باشگاه باشید. اجازه ندهید حواس تان پرت شود.

۸ بعد از ظهر چالش ۷# می خواهم سالم غذا بخورم اما دوستان نمی گذارند

قرار است با جمع دوستان به یک رستوران بروید، منو را باز می کنید و دیگر نمی توانید روی خود کنترلی داشته باشید و در انتها به جای اینکه راضی باشید، احساس گناه می کنید!!

زندگی اجتماعی tamrino.ir

خوب چاره چیست؟ قطع رابطه با دوستان!!! قطعاً نه!

شما هنوز هم می توانید با دوستان خود بیرون بروید و آدم اجتماعی باشید و در عین حال به اهداف بدنسازی و تناسب اندام خود برسید.

راه حل این است که اولاً به رستوران هایی بروید که غذاهای سالم سرو می کنند و ثانیاً موقع سفارش غذا، مواد غذایی با پروتئین بالا را سفارش دهید و مطمئن شوید گارسون رستوران، غذایی را که می خواهید سفارشی آماده می کند. از اینکه درخواستی دارید، خجالت نکشید!

۱۰ بعد از ظهر چالش ۸# نمی توانم بخوابم پس به جای آن به تماشای فیلم می پردازم

رسانه تلویزیون tamrino.ir

سخت است که بخوابید و راحت ترین کار دنیا الان تماشای تلویزیون است! به خودتان لطفی نمی کنید. سعی کنید یک دوش آب داغ بگیرید. از خوردن غذاهای سنگین در وعده شام خودداری کنید و تمام دستگاه های الکترونیکی را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب خاموش کنید.

زندگی پر از چالش است و شما هر روز با این چالش ها محک می خورید. اما تسلیم مشکلات نشوید. برای هر عملی، عکس العملی وجود دارد. اگر اراده ای داشته باشید، راه حلی نیز پیدا خواهید کرد. پس بیایید تصمیمات درست بگیریم. بیایید و روز خود را کنترل کنید و از زندگی که برای خود شکل خواهید داد، لذت ببرید.

شما در طول روز با چه چالش هایی رو به رو هستید؟ نظرات خود را با تمرینو در میان بگذارید.

فردا در مورد آدم های مردنی چاق صحبت می کنم…

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *