۸ غذای سیر کننده که شما را چاق نمی کنند

بدنساز تازه کارچربی سوزینکات مهم حفظ سلامتی

نوشته شده توسط:

جالب نبود اگر غذایی وجود داشت که هر چقدر دلمان می خواست از آن مصرف می کردیم، بدون این که نگران عواقب آن باشیم؟!

متاسفانه تا زمانی که چنین غذایی کشف شود، ما همچنان باید حواس مان به رژیم غذایی مان باشد. هر چند بعضی مواد غذایی وجود دارد که می توانند شما را سیر نگه دارند بدون اینکه باعث افزایش وزن شما بشوند.

 

تمرکز ما امروز در اینجا برروی مواد غذایی پر از پروتئین و فیبر است. شما می توانید این مواد غذایی را بدون داشتن احساس گناه به راحتی مصرف کنید!!

۱. کلم بروکلی

بروکلی tamrino.ir

سیستم ایمنی شما عاشق بروکلی است! حتی اگر از مزه آن خوش تان نمی آید خودتان را مجبور کنید تا بخورید!

بروکلی سرشار از فیبر و آب است. به خاطر همین کالری ناچیزی دارد. اگر دوست دارید نصف بشقاب تان را بدون احساس گناه پر کنید، بروکلی چاره کار است.

از آنجایی که بروکلی سرشار از فیبر است، به فرایند هضم غذا نیز کمک می کند.

۲. تخم مرغ

تخم مرغ tamrino.ir

بعضی از متخصصین تخم مرغ را پروتئین طلایی نامیده اند. دقیقاً به همین دلیل است که بدنسازان و ورزشکاران مصرف تخم مرغ را جدی می گیرند.

فقط یک نکته را از یاد نبرید که تخم مرغ را کامل مصرف کنید، به خاطر این که تقریباً نصف پروتئین آن در زرده وجود دارد.

از طرف دیگر تخم مرغ حاوی ویتامین D و کلسترول خوب است. که هر دوی این مواد برای ساخت و حفظ عضلات ضروری هستند.

۳. گنه گنه

سالاد جوجه و گنه گنه tamrino.ir

گنه گنه شامل پروتئین های کامل است، یعنی شامل تمام آمینو اسید های لازم برای بدن است. این آمینو اسید ها معمولاً در گوشت، ماهی، تخم مرغ، مواد لبنی و مرغ وجود دارد.

گنه گنه از طرفی منبع خوبی از فیبر است. به خاطر این مقدار بالای فیبر، گنه گنه به بدن کمک می کند تا سطح کلسترول بد را پایین بیاورد.

۴. گوشت گاو بدون چربی

گوشت قرمز tamrino.ir

همان طور که قبلاً گفته ام در رسانه ها داد و فریاد همه از مصرف زیاد گوشت قرمز در آسمان است! مصرف گوشت گاوی که توسط علف تغذیه شده باشد، حالا نمی گویم هر روز اما هفته ای ۳-۴ بار مشکلی ندارد!

گوشت گاو سرشار از ویتامین B12، آهن، امگا ۳ است. گوشت قرمز همچنین شاملکراتین و زینک نیز هستند.

۵. ماهی سالمون

سالمون tamrino.ir

بعضی از دوستان می گویند سالمون سرشار از چربی است.

جواب من به شما این است: درست سالمون سرشار از چربی است!

اما، نه از آن نوع چربی هایی که شما باید برای شان نگران باشید. سالمون سرشار از اسید های چرب امگا ۳ است. که بارها از مزایای آن با شما صحبت کرده ایم.

یادتان می آید گفتم با بروکلی نصف بشقاب خود را پر کنید، سالمون نیمه دیگر آن بشقاب است!!

در ضمن دنبال ماهی سالمون تازه و وحشی باشید و سراغ انواع پرورشی نروید.

۶. سویا

سویا tamrino.ir

بعضی تحقیقات نشان می دهند که سویا به اندازه پروتئین وی در ساخت عضلات به کار می آید!

اگر می خواهید یک میان وعده پر از پروتئین را مصرف کنید، محققان متوجه شده اند که سویا باعث کاهش اشتها و افزایش حس سیری می شود.

۷. مرغ

مرغ tamrino.ir

مرغ یک از منابع تر و تمیز پروتئین است! نه به خاطر این که بیشترین پروتئین را دارد بلکه از چربی کمی برخوردار است.

درست است که مرغ کالری بیشتری از سبزی جات دارد اما برای بدن شما انرژی و پروتئین کافی را فراهم می کند تا در ادامه روز بدن نیازمند کمترین کالری باشد.

در ضمن بهترین روش پخت مرغ پختن یا کباب کردن آن است. در ضمن اینقدر سس های مختلف هم روی آن نریزید!!

۸. نخود فرنگی

نخود فرنگی tamrino.ir

متاسفانه در دوران کودکی هر وقت می خواستند به ما سبزی جاتی مثل هویج را بدهند تا بخوریم در کنارش نخود فرنگی هم می گذاشتند، به همین خاطر ذهن ما نیز شرطی شده و نسبت به نخود فرنگی احساس میل و رغبتی نداریم!!

نخود فرنگی منبع مهمی از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هستند. یک فنجان نخود فرنگی کمتر از ۱۰۰ کالری انرژی دارد.

اگر بدنبال عضله سازی هستید، نخود فرنگی با هضم آسان، یکی از بهترین ها برای شماست.

بعضی از مواد گیاهی شامل ضد مغذی ها هستند، که جلوی هضم مواد معدنی را می گیرند، اما نخود فرنگی از این قاعده مستثنی است!

مواد غذایی که معرفی شد، به راحتی در اطراف شما وجود دارند. نکته مهمی که در مورد این مواد وجود دارد این است که مصرف این مواد با یکدیگر اختلالی در روند هضم یکدیگر ایجاد نمی کنند.

این که بتوانید وزن خود را کنترل کنید برای بعضی از دوستان ممکن است سخت باشد. اما اگر شما بدانید چه چیزهایی را می توانید بخورید تا شما را سیر نگه دارند، قدم بسیار بزرگی را برداشته اید.

غذاهای سیر کننده مورد علاقه شما کدام ها هستند؟

فردا در مورد ونتورنت میلر (همان مایکل اسکافیلد معروف ) صحبت می کنم…

مطالب مشابه

2 پاسخ به “۸ غذای سیر کننده که شما را چاق نمی کنند”

  1. علی گفت:

    سلام
    بی زحمت در پست جدید غذاهایی را معرفی کنید که
    ۱)به راحتی قابل دسترسی باشند
    ۲)سریع پخته و سرو شوند
    ۳)اشتهای کاذب را از بین ببرند

    • علیرضا ناصری گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه وقت گذاشتید و لیست را بررسی کردید.
      همان طور که در این لیست مشاهده می کنید:
      کلم بروکلی، تخم مرغ، نخود فرنگی دارای خصوصیاتی هستند که مطلوب شماست.
      البته در ادامه لیست های جدیدی منتشر خواهد شد تا انتخاب بیشتری در اختیار شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *