۷ مکمل ضروری برای اهداف گوناگون

بدنساز تازه کارمکمل

نوشته شده توسط:

مطمئن هستم در باشگاه اسم انواعی از مکمل ها را شنیده اید و از خود می پرسید: بالاخره کدامیک برای من مناسب است؟!

این یک راهنمای ساده برای شماست تا بتوانید مکمل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر شما یک بدنساز حرفه ای باشید و قرار باشد که در یک رقابت شرکت کنید می دانید که مکمل ها در این زمان ها بسیار مفید واقع می شوند.

 

همراه با یک رژیم غذایی مناسب و برنامه تمرینی خوب، مکمل ها دوستان خوب شما هستند.

تعداد زیادی مکمل برای افزایش رشد و یا کاهش چربی و دیگر مصارف وجود دارد. متاسفانه کار شما برای اینکه بفهمید کدامیک واقعاً کار می کنند و کدامیک بدرد نخور هستند، سخت است!

به هر حال فرقی نمی کند اگر شما می خواهید یک پشت بازوی خشک برای رقابت های بدنسازی پیش رو ایجاد کنید یا اینکه قصد دارید برای یک رقابت دوی ماراتون ثبت نام کنید، مهم است که بدانید کدام مکمل سطح سلامتی شما را یک پله بالاتر می برد! و کمک می کند یا چربی بسوزانید یا عضله سازی کنید.

۱. دنبال راهی برای افزایش سطح عملکرد سیستم ایمنی می گردید؟

ال-گلوتامین

گلوتامین tamrino.ir

گلوتامین برای ورزشکارانی که در رقابت ها حضور دارند و بدنسازانی که می خواهند همیشه سرحال باشند، مکمل فوق العاده ای است.

گلوتامین پاسخ دهی سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند و بین ۳۵-۴۰ % نیتروژن آمینو اسید موجود در جریان خون را تامین می کند.

مصرف این مکمل ضروری است چرا که پس از یک ساعت تمرین میزان گلوتامین در بدن تا ۴۰% کاهش پیدا می کند. وقتی این اتفاق رخ می دهد بصورت طبیعی چند روز طول می کشد تا سطح گلوتامین به میزان طبیعی خود بازگردد!

این موضوع می تواند برای قدرت و توان شما اثر منفی بگذارد. این مکمل با تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا عفونت و بیماری ها را از بدن دفع کنید.

گلوتامین اثراتی همچون کاهش اشتها برای شکر و الکل و همچنین افزایش فرایند دفع سموم از سلول ها را نیز به همراه دارد.

البته منابع غذایی برای گلوتامین نیز وجود دارد، مثل: ماهی سالمون، ماهی تن، مارچوبه، گوشت گاو، بوقلمون و بروکلی.

مقدار توصیه در طول روز ۳ وعده است.

۲. نیازمند کمی انرژی بیشتر هستید؟

کراتین و آمینو اسید

کراتین tamrino.ir

کراتین خود نوعی آمینو اسید است که برای بدن انرژی تهیه می کند و از جمله مکمل های بسیار محبوب است.

نکته جالب این است که کراتین شامل آمینو اسید های مفید دیگر مثل: آرژنین و گلیسین و متیونین است. آرژنین باعث افزایش سلامت قلب می شود، گلیسین سطح گلوکز خون را تنظیم می کند و متیونین به کبد کمک می کند تا چربی اضافی را دفع کند.

بدن بطور طبیعی کراتین را در کبد، پانکراس و کلیه ها تولید می کند. به صورت کراتین فسفات در عضلات ذخیره می شود و در طول تمرینات پر شدت آزاد می شود. کراتین با تبدیل شدن به آدنوزین تری فسفات (ATP) انرژی بدن را تامین می کند.

این به بدن کمک می کند تا استقامت خود را بالا ببرد، مدت طولانی تری به تمرین بپردازد و تمرین موثرتری داشته باشید. البته اگر کراتین را بصورت کری آلکالین مصرف کنید، بهتر است.

۳. آیا دنبال توده عضلانی بیشتر هستید؟

پروتئین وی

پروتئین وی tamrino.ir

پروتئین وی همان طور که اشاره کرده ام یکی از بهترین مکمل هاست که می تواند باعث افزایش سنتز پروتئین در بدن بشود، به شما کمک می کند عضله بسازید، حتی باعث چربی سوزی نیز می شود!

قبل و بعد از جلسه تمرینی مکمل وی را مصرف کنید. یادتان باشد هر چقدر عضله بیشتر داشته باشید، کالری بیشتری نیز می سوزانید.

علاوه بر این پروتئین وی سطح کلسترول خوب بدن را نیز افزایش می دهد. از طرف دیگر پروتئین وی به راحتی در بدن جذب می شود.

۴. آیا می خواهید بیشتر تمرین کنید؟

بتا آلانین

بتا آلانین tamrino.ir

می خواهید بیشتر بدوید، وزنه سنگین تری بلند کنید و در کل سخت تر تمرین کنید. بتا آلانین، یک آمینو اسید است که با خستگی عضلات مقابله می کند و باعث می شود تا تمرین موثرتری داشته باشید.

بتا آلانین با افزایش کارنوزین باعث کاهش تولید اسید در ماهیچه ها می شوند و از خستگی عضله جلوگیری می کند و باعث می شود تا عضله شما بیشتر کار کند.

شما در طول روز ۸-۴ مرتبه و هر بار ۷۵۰-۸۰۰ میلی گرم از این مکمل استفاده کنید.

۵. دنبال مکملی قدرتمند می گردید که به مهم ترین عضلات شما کمک کنند؟

اسید چرب امگا ۳

امگا tamrino.ir

اسید چرب امگا ۳ مکمل فوق العاده ای است که به ارتقای سلامت قلب شما کمک می کند این اسید چرب در روغن ماهی پیدا می شود.

امگا ۳ اثرات زیادی دارد، حفظ حجم عضله، چربی سوزی و کاهش درد عضلانی بدن.

امگا ۳ یک چربی اشباع نشده پلی است که در روغن ماهی پیدا می شود که باعث افزایش جریان خون در طول تمرین می شود. این باعث می شود که درد عضلانی کاهش پیدا می کند.

همچنین کمک می کند با تحریک حساسیت انسولین باعث چربی سوزی در بدن می شود.

از سوی دیگر باعث تسکین نشانه های آلزایمر نیز می شود.

منابع فوق العاده ای برای امگا ۳ وجود دارد. روغن بذر کتان و روغن ماهی . …

شما برای افزایش منافع امگا ۳ می توانید با مصرف ماهی سالمون آنتی اکسیدان را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۶. می خواهید چربی بسوزانید؟

ZMA

ZMA tamrino.ir

ZMA مکملی است که شامل زینک، منیزیم ، آسپارتات و ویتامین B6 است. مکمل ZMA کمک می کند تا قدرت عضلات و چربی سوزی افزایش پیدا کند. همچنین به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می کند.

زینک یک ماده معدنی مهم برای سنتز پروتئین در بدن است که باعث افزایش نرخ سوخت و ساز بدن می شود. وقتی بدن شما کمبود زینک دارد باعث می شود که سوخت و ساز تان پایین بیایید و فرایند چربی سوزی کند می شود. زینک همچنین باعث می شود تا عملکرد سیستم ایمنی بدن تان بهتر شود.

منیزیم نیز عملکرد سلول ها، استخوان ها، سیستم عصبی و حتی قلب شما را تنظیم می کند. به عنوان یک بدنساز باید حواس تان به سطح منیزیم بدن باشد.

آسپارتات باعث می شود که تا جذب زینک و منیزیم افزایش پیدا بکند.

منابع دیگر منیزیم شامل لوبیا سیاه، آواکادو، اسفناج، شکلات تلخ و بادام است.

مقدار توصیه مصرف ZMA برای مردان ۳ کپسول و برای زنان ۲ کپسول است. هر کپسول باید شامل ۴۵۰ میلی گرم منیزیم، ۳۰ میلی گرم زینک و ۱۰-۱۱ میلی گرم ویتامین B6 باشد.

یادتان باشد مصرف بیشتر از ۵۰ میلی گرم زینک اثر عکس روی بدن شما خواهد گذاشت!

۷. می خواهید میزان عضله نسبت به چربی خود را بالاتر ببرید؟

اسید لینولئیک مزدوج (CLA)

اسید لینولئیک CLA TAMRINO.IT

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یک اسید چرب مفید است که کمک می کند تا چربی بسوزانید و عضله بسازید. این کار را با افزایش نرخ پایه سوخت و ساز می کند. باعث رشد عضله و کاهش کلسترول بد می شود. همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) باعث افزایش مصرف کالری و افزایش حجم عضلانی می شود. در واقع در عین حال که وزن از دست می دهید، بدن شما را با ساخت عضله و سوزاندن چربی متعادل می کند. باعث کاهش فشار خون می شود که خود سبب سلامت قلبی شما نیز می شود.

اگر شما مرتباً تمرین می کنید، شما نسبت به ابتلا به بیماری ها حساس می شوید. بعضی از منابع مهم اسید لینولئیک مزدوج (CLA) شامل: مرغ، گوشت گاو، گوشت بره هستند.

متاسفانه بدن نمی تواند اسید لینولئیک مزدوج (CLA) را تولید کند، به همین خاطر شما باید به مقدار کافی اسید لینولئیک مزدوج (CLA) را دریافت کنید. اینجاست که این مکمل می تواند به شما کمک کند. مقدار توصیه شما ۳-۴ گرم در روز است.

مخلص کلام

هر زمان که قصد خرید مکمل داشته باشید به شما قول می دهم که با گزینه های بسیار زیادی مواجه می شوید. اما مثل همیشه باید برای خرید اطلاعات دقیقی داشته باشید. همچنین باید اهداف خود را از تناسب اندام به درستی مشخص کنید.

شما از کدامیک از این مکمل ها استفاده کرده اید؟

فردا در مورد آهسته انجام دادن تکرار ها در باشگاه صحبت می کنم…

مطالب مشابه

5 پاسخ به “۷ مکمل ضروری برای اهداف گوناگون”

  1. علی گفت:

    سلام
    تو بازار انواع مختلفی وی هست ..
    سویا ایزوله کازئین بیف ..
    کدوم بهتره؟
    بین بیف و ایزوله کدوم بهتر جواب میده؟
    فکر کنم مقدار پروتئین ایزوله تو هر اسکوپ بیشتر باشه ..
    شما بین بیف و ایزوله کدومو انتخاب میکنی؟

    • علی رضا ناصری گفت:

      سلام
      مکمل سویا کازئین و بیف مکمل وی نیستند!
      مکمل وی جز محصولات لبنی است.
      مصرف مکمل وی نتایج بهتری خواهد داشت.

  2. محسن گفت:

    سلام دوست عزیز
    برای خرید مکمل چطور میشه به اصل بودن محصول اطمینان کرد.
    هر کس مکمل رو میفروشه ادعا میکنه اصله

    • علیرضا ناصری گفت:

      سلام دوست عزیز
      فعلاً تنها راهی که می شه به اصل بودن محصول اطمینان کرد وجود آرم سازمان غذا و داروست.
      البته این علامت فقط به معنی سالم بودن محصوله و لزوماً به معنی موثر بودن محصول نیست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *