همه چیز در رابطه با چربی سوزها

بدنساز تازه کارچربی سوزی

نوشته شده توسط:

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، صبر کردن مشکل ترین بخش است. برای اینکه کاهش وزن را تجربه کنید باید مرتب ورزش کنید و تغذیه خود را زیر نظر بگیرید. برای خیلی از مردم سخت است که این مدت زمان طولانی را صبر کنند، به همین دلیل به سراغ راه حل های سریع تری می روند. یکی از این راه حل ها استفاده از چربی سوز هاست! این کپسول ها به شما قول می دهند که سرعت سوخت و ساز شما را بالا ببرند و چربی های شما را آب کنند. اما آیا واقعاً کار هم می کنند؟

بعضی شرکت های تولید کننده حتی ادعا می کنند که شما می توانید هر چه خواستید بخورید و دیگر نگران چیزی نباشید! چرا که سرعت سوخت و ساز تان آنقدر بالا رفته است که می تواند هر غذایی را تبدیل به انرژی کند. در بعضی موارد حتی چربی سوز ها را با مواد ضد اشتها مخلوط می کنند تا محصولی ایجاد کنند که جادویی است!

عده ای معتقدند همه اینها حرف ها دروغ است در مقابل عده ای دیگر از نتیجه خوب چربی سوز ها صحبت می کنند. امروز می خواهیم پرده از راز چربی سوز ها برداریم:

چربی سوز ها چطور کار می کنند؟

 

اغلب چربی سوز ها حاوی هیدروکسی سیتریک اسید، افدرا، کیتوزان و پیروات هستند. این ها موادی هستند که شرکت ها ادعا می کنند سبب افزایش سوخت و ساز و کاهش اشتها می شوند. بعضی از چربی سوز ها ادعا می کنند که باعث بالا رفتن حرارت بدن می شوند و سرعت هضم و جذب غذا را بالا می برند و نتیجه می شود چربی کمتر!

آیا چربی سوز ها کار می کنند؟

حقیقت این است که بعضی از آنها کار می کنند و بعضی دیگر نه! اما نکته ای که نباید از یاد برد این است که چربی سوز ها را باید با یک سبک زندگی سالم همراه کرد. پس اگر می خواهید چربی سوزی که خریداری کرده اید کار کند باید رژیم غذایی و تمرینات درست داشته باشید.

یکی از مشکلاتی که چربی سوز ها پیدا می کنند، مقاومت و تطبیق پذیری بدن است. به مرور زمان بدن شما در مقابل ترکیبات چربی سوز ها مقاوم می شود و اثر خود را از دست خواهند داد. به همین خاطر اغلب مصرف کنندگان میزان مصرف خود را بالا می برند و انتظار دارند تا نتایج قبلی را بگیرند. اما این یک باور غلط است چرا که باعث سوء مصرف و در نهایت مشکلات جدی برای سلامتی می شود.

بگذارید مسئله را یک جور دیگر توضیح بدهم: شما به جنگ چربی ها رفته اید، در این جنگ رژیم غذایی شما حکم توپخانه را دارد، تمرینات شما حکم یک تیر بار را دارند و چربی سوز ها حکم یک تفنگ تک تیر انداز را دارد. برای استفاده درست از چربی سوز ها باید اصولی را رعایت کنید:

۱. رژیم غذایی ۸۰% داستان جنگ با چربی هاست

جو دو سر، توت ها و ماست چکیده بدون چربی tamrino.ir

همان طور که گفتم هیچ قرص جادویی وجود ندارد. چربی سوز ها معجزه نمی کنند. اگر بتوانید یک رژیم دقیق را به طور مستمر اجرا کنید، شما ۸۰% مسیر را طی کرده اید. بقیه داستان به عهده تمرینات و زمان است. چربی سوز ها این وسط نقش کمک کننده دارند.

به رژیم غذایی خود یک نگاه دقیق بیندازید و ببینید که آیا با هدف چربی سوزی شما در یک راستاست. برای اینکه بتوانید کاهش وزن را تجربه کنید باید میزان کالری دریافتی شما کمتر از کالری که می سوزانید، باشد. میزان بالایی پروتئین مصرف کنید و از مصرف چربی نیز غافل نشوید. وقتی توانستید یک رژیم مناسب برای خود تهیه کنید حالا می توانید با اعتماد بیشتری به مصرف چربی سوز ها بپردازید.

۲. انتظارات خود را برای کاهش وزن واقع بینانه کنید

واقع بین باشید! بعضی از افراد فکر می کنند با مصرف چربی سوز ها سرعت کاهش وزن آنها باید خیلی بالاتر برود. این اتفاقی نیست که در دنیای واقعی می افتد!

یادتان باشد میزان امن و مطمئن کاهش وزن به طور متوسط هر هفته ۴۰۰-۱۰۰۰ گرم است. اگر بخواهید این میزان کاهش وزن را بیشتر کنید، سلامتی شما با خطر رو به رو می شود.

اگر شما کاهش وزن را با سرعت زیادی تجربه کنید، احتمال اینکه در این کاهش وزن، عضله نیز از دست بدهید، وجود دارد. شما که قصد ندارید تبدیل به یک مردنی چاق بشوید.

انتظارات و اهداف خود را روی کاغذ بیاورید و روند کاهش وزن خود را هفته به هفته ثبت کنید.

۳. بیشتر بهتر نیست!

چربی سوز ها طراحی شده اند تا به شما میزان مناسب ترکیبات چربی سوز را برسانند. اما این معنایش این نیست که هر چقدر بیشتر مصرف کنید، شما نتایج بهتری نیز می گیرید.

بهترین توصیه این است که در ابتدا با مقادیر کم شروع کنید حتی میزان کمتر از چیزی که روی بسته توسط شرکت تولید کننده نوشته شده است.

۴. نتایج را ثبت کنید

رژیم غذایی دفترچه برنامه ریزی خریدtamrino.ir

بعد از مصرف چربی سوز به این مکمل ها ۲-۳ هفته وقت بدهید تا نتایج خود را نشان بدهند. خود را وزن کنید، چربی بدن را اندازه گیری کنید، از بدن تان عکس بگیرید. این کار ها را انجام بدهید تا متوجه تغییرات بشوید.

بعضی از مردم بدن شان به چربی سوز ها بهتر جواب می دهند. پس محصولی که برای دیگری جواب داده است، ممکن است برای شما جواب ندهد. اگر بعد از چند هفته نتایج خوبی نگرفته اید، سراغ محصولی دیگر بروید یا اینکه به طور کلی بی خیال چربی سوز بشوید! حواس تان را کاملاً جمع کنید و به خود امید واهی ندهید!

۵. مواظب مصرف کافئین روزانه خود باشید

قهوه کافئین tamrino.ir

اگر شما صبح خود را با قهوه آغاز می کنید و در ادامه روز هم ۳-۵ فنجان دیگر مصرف می کنید، آگاه باشید که یکی از ترکیبات اکثر چربی سوز ها همین کافئین موجود در قهوه است! پس باید مواظب مصرف کلی کافئین در طول روز باشید.

اگر شما کافئین را چرب سوز ها ترکیب کنید، به راحتی می توانید بدن خود را در شرایط بدی قرار دهید. شرایطی مثل: خستگی زود رس، ریکاوری دیرتر و در نتیجه کند شدن آهنگ رشد تان!

حتماً به ترکیبات چربی سوز ها دقت کنید و اگر حاوی کافئین هستند میزان مصرف قهوه خود در طول روز را مدیریت کنید.

۶. زمان بندی همه چیز است

اگر مکمل چربی سوز شما حاوی ترکیبات کاهنده اشتها است، سعی کنید این مکمل را ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه یا شام مصرف کنید. اگر در عصر ها تمرین نمی کنید، می توانید قبل از نهار آنها را مصرف کنید. با این کار شما میزان کالری ورودی خود را کمتر می کنید و سرعت سوخت و ساز خود را بالا نگاه می دارید.

۷. بنوشید

نوشیدنی آب لیمو tamrino.ir

از آنجایی که چربی سوز ها سرعت سوخت و ساز شما را بالاتر می برند، شما بیشتر از حالت عادی عرق می کنید. از طرفی کافئین اثر ادرار آوری دارد و باعث می شود آب بیشتری از دست بدهید. بنابراین با خطر کم آبی در بدن رو به رو می شوید. توصیه می شود با هر وعده مصرف چربی سوز ۲۵۰ میلی لیتر (۱ فنجان) آب مصرف کنید. با این کار هم به بدن آب رسانی کرده اید و هم اینکه به جذب چربی سوز کمک کرده اید.

۸. چربی سوز ها را بصورت چرخه ای مصرف کنید

بدن رفته رفته به ترکیبات چربی سوز ها بی حس می شود و استفاده بیشتر از این مواد فقط باعث می شود تا سطح کورتیزول (هورمون عضله خور!) بدن بالاتر برود. این موضوع بیشتر در شرایطی که دچار استرس هستیم تشدید می شود. برای جلوگیری از این شرایط مخرب لازم است که هر ۳-۴ هفته مصرف چربی سوز را به مدت ۲ هفته متوقف کنیم.

۹. مواظب خواب خود باشید

همه می دانیم خواب کافی چقدر برای عضله سازی و چربی سوزی مهم و ضروری است. چربی سوز ها غالباً باعث بالا رفتن سطح انرژی و فعالیت ما در باشگاه می شوند. اگر احساس می کنید چربی سوز شما باعث می شود تا خواب تان دچار مشکل بشود، بعد از وعده نهار از مصرف چربی سوز خودداری کنید. نگذارید هیچ چیزی جلوی یک خواب با کیفیت را بگیرد حتی چربی سوز ها!

هشدارها

اشتباهات چربی سوزی نه tamrino.ir

خلوص بعضی از این مکمل ها محل بحث است و نمی توانید کاملاً مطمئن باشید که آن چیزی که داخل جعبه وجود دارد با لیبل یکی است. از طرف دیگر نمی شود اثر این چربی سوز ها را در دراز مدت مورد بررسی قرار داد و آیا این مواد در عملکرد داروهایی که شما الان مصرف می کنید، اثر خواهند داشت یا نه؟!

چربی سوز ها با چه سرعتی کار می کنند؟

این مورد بستگی به تلاشی که شما می کنید، دارد. یادتان باشد چربی سوز ها موقعی کار می کنند که همراه با برنامه تمرینی و غذایی مناسب باشند.

مهم ترین نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که کاهش وزن دائمی هیچ وقت یک راه میان بر نداشته است و حتی می تواند به سلامتی شما ضرر برساند.

کدامیک را انتخاب کنیم؟

وقتی نوبت به انتخاب یک چربی سوز می رسد به یاد داشته باشید که هیچ قرص جادویی وجود ندارد تا بدن شما را از چربی خالی بکند. پس با چشمان باز به قضیه نگاه کنید.

بلکه به این مکمل ها به عنوان وسیله ای برای کمک به رژیم غذایی و برنامه تمرینی خود نگاه کنید و از همه مهم تر اینکه فعالیت شما باید مستمر باشد.

بهترین چربی سوز

کافئین

قهوه کافئین tamrino.ir

قبلاً در مورد کافئین مفصل صحبت کرده بودم. کافئین نه تنها یک تحریک کننده برای تمرینات شماست، بلکه یک چربی سوز نیز هست. با وارد شدن کافئین به بدن دوپامین و آدرنالین ترشح می شود. که باعث بهتر شدن حال شما، خوشحالی و افزایش هیجان می شود. هر چند بعد از مدتی طولانی این اثر ها از بین می روند و آنچه باقی می ماند اثر ضد خواب کافئین است.

کافئین دو اثر متمایز در چربی سوزی دارد. یکی از آنها اثر حرارتی است که باعث بالا رفتن دمای بدن می شود. معنی این جمله این است که کافئین باعث می شود تری گلیسیرین، اسید های چرب را آزاد کند تا به عنوان سوخت بدن مورد استفاده قرار بگیرد.

کافئین همچنین آنزیمی به نام فسفو دی استراز (PDEs) را مهار می کند. سرکوب PDEs باعث افزایش چرخه آدنوزین مونو فسفات می شود. افزایش چرخه آدنوزین مونو فسفات باعث کاهش سطح تری گلیسیرید در سلول های چربی و همزمان افزایش سنتز پروتئین در سلول های عضلانی می شود.

نحوه استفاده

برای استفاده طولانی مدت از کافئین، ۱۰۰-۲۰۰ میلی گرم از آن را ۲ بار در روز مصرف کنید. اگر مصرف کننده قهار کافئین نیستید با دوز های پایین تر شروع کنید. اما یادتان باشد استفاده از کافئین در عصر ها باعث بی خوابی در شب می شود.

شما از نتایج چربی سوز ها راضی بوده اید؟

فردا در مورد میزان استراحت بین ست ها صبحت می کنم…

مطالب مشابه

3 پاسخ به “همه چیز در رابطه با چربی سوزها”

  1. مصطفی خالقی گفت:

    روزی سه فنجان قهوه سبز همراه چای سبز کافیست .

  2. علیرضا ناصری گفت:

    سلام
    اگر از مکمل های کافئین بتوانید استفاده کنید، خیلی بهتر است.
    بله بعضی از چربی سوز ها باعث عدم جذب مواد مغذی می شوند و این به علت ترکیبات خاص آنهاست. این موارد البته نادر است و با توجه به تولید کنند گان مختلف متفاوت است.

  3. علی گفت:

    سلام
    ممنون
    این مافئین باید چجوری مصرف شه؟
    به صورت عادی و خوراکی معمولی؟
    از طرفی بعضی چربی سوز ها باعث جلوگیری از جذب مواد میشوند این حقیقت داره؟
    لطفا بیشتر بحث کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *