قوانین رو بشکنید و برای بلند کردن هر وزنه ای قوی تر باشید

نکات تمرینی

نوشته شده توسط:

از انجام دادن یک سری تمرینات تکراری با وسایلی تکراری توی باشگاه خسته شده اید؟

اگر می خواهید از باشگاه خلاص بشید و در انجام دادن حرکات جدید استاد بشوید و در عین حال قوی تر بشوید. نوشته ای که می خوانید از یکی از مربیان مطرح آمریکایی، نویسنده چندین کتاب در رشته بدنسازی و تناسب اندام، زک ایون (Zach Even-Esh) است.

من طبق تعریف یک بدنساز با ۱۳ سال سابقه بودم و خوب من خودم هم از این موضوع راضی هستم. من قدرتمند بنظر می اومدم و قهرمانی های زیادی هم داشتم که نتیجه تلاشم در باشگاه بود اما این همه ماجرا نبود.

من نسبت به افرادی که تا حالا یکبار در زندگی شان دست به وزنه نبرده بودند بیشتر آسیب دیدگی داشتم. من هم گیج شده بودم، هم عصبانی بودم. چرا یک درد دائمی مرا رها نمی کرد در حالی که رکورد های من در باشگاه فوق العاده بود. چطور چنین چیزی ممکن بود.

ناامیدی من همچنان ادامه داشت تا اینکه من یک تصمیم عجیب گرفتم. من تمرین در باشگاهی را که همیشه می رفتم متوقف کردم و از دست همه دستگاه ها توی باشگاه خودم را خلاص کردم. من دقیقاً به سمتی مخالف آنچه که تا حالا انجام داده بودم رفتم.

من از شر کارت باشگاهم خلاص شدم و رفتم توی حیاط خونه پدرم شروع به تمرین کردم. همه چیزی که داشتم یک هالتر و نگه دارنده آن برای حرکت اسکوات، چند تا دمبل و تعدادی سنگ بود.

من و رفیقم با سرعت از پله ها و تپه ها بالا می رفتیم، ماشینم را در طول حیاط خونه هل می دادیم و از پتک برای هر تمرین استفاده می کردیم.

آیا این تمرینات کامل بودند؟ قطعاً نه! اما اینگونه تمرینها به بعضی از سرسخت ترین و قدرتمند ترین ورزشکارانی که من می شناختم کمک کرده بودند تا از پس سختی های بر بیایند که رقبای شان ابداً امکان ندارد این کارها را بکنند.

پتک tamrino.ir

یک زمان و مکان برای همه

امروز بعد از گذشت ۱۳ سال از اینکه تمریناتم را از باشگاه رفتن سنتی خارج کرده ام من به یک نقطه ای از آگاهی و بلوغ در این زمینه رسیده ام. ببینید هم زمان و هم مکان برای استفاده از دستگاه ها، وزنه های آزاد، اشیاء عجیب و غریب، وزن خود بدن برای تمرین وجود دارد. همه اینها جواب می دهند تا زمانی که شما کار خودتان را انجام بدهید.

و این همان جایی است که اکثر ورزشکاران مشکل دارند. اونها انتظار دارند یک وسیله یا یک روش خاص راه میان بری باشد اما حقیقت اینگونه نیست.

این برمی گردد به حرفهای آرنولد که در مورد موانعی از جنس درد صحبت می کرد:

شما باید باهاش کنار بیایید تا موفق بشید. اگر مرز محدودیت های خود را نشکنید، هرگز این موانع را نه درک می کنید نه تجربه خواهید کرد. این یک عامل مهم است تا تبدیل به یک قهرمان شوید نه تنها در بدنسازی بلکه در زندگی هم اینگونه است. این خیلی مهمتر از اشیائی است که شما تلاش می کنید بلند کنید.

دانلود زیرنویس:

tamrino.ir از مرزهای درد گذر کن. آرنولد

فقط انجامش بدهید

امروز، من خودم و ورزشکارانم را با وسایل مختلفی تمرین می دهم هر کدوم از اونها زمان و مکان خودشان را برای استفاده دارند. فاکتورهای زیادی هستند که مشخص می کنند از کدامشان استفاده کنم:

  • میزان سطح ورزشکار
  • اهداف او
  • مصدومیت
  • نقاط ضعف
  • سطح هماهنگی اعضای بدن او
  • سرسختی ورزشکار

تایر، سنگ، هالتر و ... tamrino.ir

این وسایلی است که من استفاده می کنم:

سنگ ها، کیسه های شنی، پتک، زنجیر، تایر تراکتور، دمبل و هالتر و خیلی چیزهای عجیب دیگر.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *