پیاده روی مفید ترین تمرینی که بدنسازان می توانند از آن سود ببرند

نکات تمرینی

نوشته شده توسط:

پیاده روی می‌تواند آسان‌ترین و مفیدترین تمرین ممکن باشد. چرا که باعث بهبود ریکاوری، عملکرد و تناسب اندام می‌شود.

با این حال بدنسازان از این حرکت ساده غفلت می‌کنند چرا که به نظر آنها چندان سخت به نظر نمی‌رسد.

در ادامه شما با دلایلی که باید پیاده روی را به برنامه هفتگی خود اضافه کنید آشنا خواهید شد.

اول از همه ضربان قلب را خود را بگیرید

هفته‌ای ۳ مرتبه به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه را به پیاده ‌روی اختصاص بدهید. سعی کنید این جلسات پیاده‌ روی را در روزهایی که برنامه تمرینی شما سنگین‌تر است (مثلاً پرس سینه) قرار بدهید.

سعی کنید ضربان قلب خود را پایین (حدود ۱۰۰-۱۲۰ ضربه در دقیقه) نگه دارید. اینجاست که به شما پیشنهاد می‌کنم یک دستگاه ضربان سنج دیجیتال خریداری کنید.

 

چرا باید پیاده روی کنیم؟

چربی سوزی

بله می‌دانم شما با انجام دادن پیاده روی ساده و آرام نمی‌توانید به سطحی از چربی سوزی که در انجام تمرینات اینتروال وجود دارد برسید!

اما حرف بر سر چیز دیگری است. هر وقت که بتوانید چربی سوزی داشته باشید و فشار کمتری را روی بدن و اعصاب خود وارد کنید شما یک برنده هستید.

به تمرین کردن و استرس روی بدن وارد کردن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. بله تمرینات پرفشار راه بهتری برای چربی سوزی هستند. اما باید عاقلانه از آن استفاده کرد.

این در حالی است که پیاده روی به عنوان یک تمرین کم فشار راه بسیار ارزان قیمتی برای چربی سوزی است.

ریکاوری

از آنجایی که پیاده روی یک تمرین کم فشار است می‌تواند ریکاوری شما از تمرینات پرفشار را سرعت ببخشد و در عین حال فشار را روی مفاصل و سیستم اعصاب مرکزی کاهش بدهد.

در طول انجام این حرکت پیوسته و هماهنگ عضلانی، عضلات پا، بازو و میانی بدن در یک الگوی هماهنگ با هم حرکت می‌کنند.

این الگو بدن را به نرمی جلو می‌برد و یک فشار پیوسته را روی سیستم لنفاوی و وریدی بدن وارد می‌کند تا مایع اضافی را از بدن دور کند.

این به معنای خلاص شدن از شر استرسی است که از تمرینات بر بدن شما وارد شده است.

دوچرخه سواری هوازی

ایجاد یک پایه هوازی برای بدن

اغلب بدنسازها از انجام تمرینات طولانی کاردیو متنفرند. وقتی نوبت به انتخاب بین پرس سینه و انجام دوچرخه سواری می‌رسد انتخاب کاملاً مشخص است!

اما گاهی اوقات باید کاری را بکنیم که دوست نداریم. بله شما باید بیشتر اوقات خود را به انجام حرکات سنگین با وزنه بگذرانید اما برای افزایش عملکردتان باید یک پایه برای عملکرد قلبی و عروقی خود ایجاد کنید.

اضافه کردن پیاده وری به برنامه روزانه‌تان باعث ایجاد آن پایه خواهد شد و کمک خواهد کرد تا زودتر ریکاوری کنید.

کاهش درد

پیاده روی می‌تواند تثبیت‌کننده‌های ستون فقرات را فعال کند، عملکرد شما را در انجام حرکات اصلی بهبود بدهد و با افزایش جریان خون ریکاوری را سرعت ببخشد.

مردم سال‌هاست که می‌خواهند از شر درد قسمت پایینی کمر خود خلاص شوند و راهی پیدا نمی‌کنند. پیاده روی درمان این درد بی درمان است.

مغز پیاده روی

بهبود توانایی‌های شناختی

افزایش جریان خون ناشی از پیاده روی فقط به سمت عضلات نمی‌رود بلکه به سمت مغز نیز می‌رود.

افزایش جریان خون ریسک ابتلا به بیماری‌های عروقی را کاهش می‌دهد. بعضی از بهترین دانشمندان دنیا مثل: اینشتین و داوینچی هم برای پیاده روی بیرون می‌رفتند!

پیاده روی راهی است تا بتوانید عضلات مغزی خود را تقویت کنید پس اینقدر مقاومت نکنید.

به نظر شما بهترین زمان برای پیاده روی چه موقع است و چرا؟

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *