علوم غریبه ساخت عضله و از دست دادن چربی در یک زمان

مطمئن هستم خیلی از شما ها در رابطه به این موضوع مطالب زیادی را خوانده اید. ادعای خیلی از سایت ها، مکمل ها و کلی محصول دیگر این است که همزمان عضله بسازید و چربی بسوزانید. البته اگر چنین اتفاقی بیافتد اتفاقی مبارک است و همه ما خوشحال خواهیم شد.

در این میان آدم های سود جو نیز هستند که باعث می شوند خیلی از اوقات با شک به این موضوعات نگاه کنیم!

اینجا می خواهم به شما بگویم این کار شدنی است ولی اصلاً ساده نیست.

امروز می خواهم یک راهنمای ساده برای رسیدن به این خواسته را با شما در میان بگذارم:

همه چیز به رژیم غذایی بر می گردد

مسئله ای که می خواهم در مورد رژیم غذایی صحبت کنم پدیده چرخه در رژیم غذایی است.

چرخه به معنای آن است که در روز های خاصی رژیم متفاوتی را اتخاذ کنید. تمام رژیم ها مثل روزه داری متناوب، رژیم کتو ژنیک یا رژیم های پر کربوهیدرات از مفهوم چرخه بهره مند هستند. اما تمام این رژیم ها در یک چیز مشترک هستند، شما باید در روز های تمرین، کربوهیدرات و کالری بیشتری نسبت به روز هایی که تمرین نمی کنید، مصرف کنید.

دلیل اصلی این امر استفاده از انرژی و ریکاوری است. شما در روزی که به انرژی نیاز دارید انرژی بیشتری نیز مصرف می کنید.

تحقیقات دانشگاه لوئیزیانا و موسسه سلامت ملی آمریکا نشان داده است، استفاده از چرخه ها در رژیم غذایی سبب افزایش عمر می شود. خوب از این بهتر نمی شود، چرخه هم به افزایش عمر کمک می کند هم باعث افزایش عضلات و کاهش چربی می شود. حالا بیاییم یاد بگیریم چطوری این کار را انجام بدهیم:

اصول ابتدایی:

چرخه کالری tamrino.ir

خوب همانطور که گفتم روز هایی که تمرین می کنید بیشتر بخورید و روز های که تمرین ندارید کمتر بخورید. حالا سوالی که شاید احمقانه به نظر بیاید این است که تمرین یعنی چی؟!

منظور از تمرین این است که در هفته حداقل 3 روز و هر روز حداقل 30 دقیقه با وزنه و شدت بالا در باشگاه فعالیت می کنید!

به هر حال بخشی از قولی که به شما دادم افزایش عضله بود و برای رشد عضله بهترین کار تمرین با وزنه در باشگاه است.

خوب چقدر کالری باید مصرف کنیم؟

برای بدست آوردن این عدد شما باید سه مرحله را پشت سر بگذرانید:

اول محاسبه کنید برای اینکه بتوانید سرپا بایستید چقدر کالری نیاز دارید.

در مرحله بعد عدد بدست آمده را 15% برای روزهای تمرین افزایش بدهید.

و در آخر، برای روزهایی که تمرین نمی کنید 10% از عدد کالری مرحله اول کم کنید.

فکر و خیال را کنار بگذارید

به یاد دارید گفتم افزایش عضله و کاهش چربی همزمان خیلی سخت است، حالا به نظر سخت نمی رسد.

حالا نوبت شماست! یک شانس به این رژیم هم بدهید و ما را در تمرینو از نتایجی که بدست می آورید مطلع کنید.

فردا در مورد یک جوان مردنی که تبدیل به یک غول بی شاخ و دم شده است، صحبت می کنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *