بدنساز تازه کارنکات تمرینی

اشتباهات مرگبار حین تمرین کردن

اگر شما نتایجی را که انتظار دارید از تمرین‌های خود دریافت نمی‌کنید پس شما یک یا دو تا از اشتباهات اصلی را مرتکب می‌شوید:

شما با تمرکز و نظم خاصی تمرین نمی‌کنید.

شما با چنان خشم کورکورانه‌ای تمرین می‌کنید که به نتیجه‌ای که قصد دارید بدست بیاورید توجهی نمی‌کنید.

در این مطلب به بررسی ۸ اشتباه عمومی تمرین کردن در بین بدنسازان و نحوه برطرف کردن آنها خواهیم پرداخت.

 

۱. پیچاندن تمرین‌ ها زمانی که حس می‌کنید حالش را ندارید

خیلی از افراد به این دلیل به اهداف‌‌شان نمی‌رسند که به خودشان اجازه می‌دهند تا عوامل کوچک حواس‌شان را پرت کنند. سرانجام شما روز خود را از دست می‌دهید و زمان کافی برای تمرین کردن نخواهید داشت. حتی وقتی که زمان تمرین کردن می‌رسد شما به خاطر اینکه حال مناسبی ندارید از تمرین کردن خودداری می‌کنید.

دوباره فکر کنید

آخرین باری که به خاطر اینکه حالش را نداشته‌اید، خواب خود را پیچانده‌اید، چه موقع بوده است؟ تمرینات شما هم باید مثل بخش‌های دیگر زندگی شما به امری روزانه تبدیل شود. هرگز به خودتان اجازه ندهید برای تمرین کردن یا نکردن تصمیم بگیرید.

۲. بدون داشتن اهدافی کوتاه و بلند مدت به باشگاه رفتن

رفتن به باشگاه نصفه یک لیوان است. شما هیچ جنگی را بدون داشتن برنامه برای آن روز و ماه بعد پیروز نخواهید شد. این حیاتی است که باید اهدافی را که می‌خواهید سال آینده بدست آورید، مشخص کنید.

در ادامه شما باید این اهداف را به دوره‌های ۸ هفته‌ای تقسیم کنید. برای ۶ ماه و هر هفته خود برنامه داشته باشید.

دوباره فکر کنید

وقتی اهدف بلند و میان مدت خود را مشخص کردید نیاز به یک برنامه روزانه دارید. تمریناتی که قبل از رفتن به باشگاه نیاز دارید را بنویسید.

افتادن وزنه

۳. آنقدر به قدرت اهمیت می دهید که یادتان می‌رود تمرینات خود را متنوع کنید

برای اینکه قوی‌تر بشوید باید در فواصل معین به روش‌های مختلف عضلات خود را تحریک کنید و به چالش بکشید.

دوباره فکر کنید

تقریباً هر برنامه تمرینی قدرتی روی تغییر در تکرار، وزنه، نوع تمرینات و شدت آنها بنا شده است. برنامه‌ای را که توسط یک مربی حرفه‌ای طراحی شده را انتخاب کنید.

یادتان باشد ریکاوری نیز به اندازه افزایش و تغییر برنامه تمرینی شما اهمیت دارد.

۴. اجازه می‌دهید که یک تمرین بد اهداف بلند مدت شما را خراب کنند

فرض کنید شما در طی آخرین تمرین خود ۴ تکرار را با یک وزنه خاص انجام داده‌اید. شما انتظار داشتید که ۵ تکرار را انجام بدهید اما عضله شما دیگر توان انجام ۵ تکرار را ندارد. طرز فکر شما می‌گوید که این یک تمرین بد بوده است. این باعث خواهد شد تا شما ناامید شوید و گاهی اوقات برنامه تمرینی خود را خلاصه کنید و به خانه بروید.

دوباره فکر کنید

وقتی چنین اتفاقی می‌افتد این را بدانید که هر کسی یک روز بد در باشگاه داشته است. به جای میدان را خالی کردن یک تغییرات سریع را در برنامه تمرینی خود انجام بدهید. سعی کنید تکرار را به جای وزنه افزایش بدهید. یک استراحت ۲ دقیقه‌ای به خود بدهید.

۵. از وزنه‌هایی استفاده می‌کنید که به اندازه کافی سنگین نیستند

این اتفاق زمانی می‌افتد که شما ست، تکرار و وزنه‌های یک روز تمرینی را با روزهای دیگر مقایسه نمی‌کنید. اگر این عوامل را دنبال نکنید احتمالاً به صورت شانسی یک دمبل را انتخاب می‌کنید. این مشکل در زنان بیشتر به چشم می‌خورد.

دوباره فکر کنید

رکوردهای وزنه، ست و تکرار خود را نگه‌داری کنید. سر فرصت حتماً این رکوردها را مورد بازبینی قرار بدهید.

سالاد خوردن

۶. برنامه غذایی شما در درجه دوم اهمیت قرار دارد

وقتی برنامه غذایی شما در درجه دوم اهمیت قرار دارد این اتفاق چه شما برای افزایش عضله یا کاهش چربی تمرین می‌کنید روی خواهد داد. شما هرگز به اهداف خود نخواهید رسید اگر یک رژیم غذایی ضعیف داشته باشید.

دوباره فکر کنید

برای تنظیم برنامه غذایی خود بیشتر از تنظیم برنامه تمرینی زحمت بکشید. بلکه درست خواندید. شما روزانه تا ۶ وعده غذا می‌خورید اما روزی بیشتر از یک بار تمرین نخواهید کرد.

بنابراین برنامه غذایی تلاش و آماده سازی بیشتری را طلب می‌کند.

زندگی اجتماعی دورهمی پارتی tamrino.ir

۷. بیشتر از اینکه تمرین کنید به وقت گذرانی می‌پردازید

اگر شما از افرادی هستید که به مهمانی‌ رفتن معتاد هستید یک سری محدودیت‌ها وجود دارد که باید رعایت شود.

دوباره فکر کنید

سعی کنید بیشتر در خانه بمانید. یادتان باشد زیاد بیرون رفتن شما را از استراحت کافی محروم می‌کند و به احتمال زیاد از رژیم غذایی مناسبی هم برخوردار نخواهید بود.

خستگی در بدنسازی

۸. انتظار نتایج سریع را دارید

انگیزه داشتن یک ابزار قدرتمند است اما داشتن انتظارات نابه‌جا اغلب به یک یا دو هفته تمرین سخت بیشتر ختم نخواهد شد. وقتی بدن شما خسته شد یا نتایج مد نظر خود را مشاهده نکردید شروع به پیچاندن جلسات تمرینی خواهید کرد.

دوباره فکر کنید

موفقیت خود را در پایبندی به برنامه تمرینی و غذایی قرار بدهید. هر وعده غذایی را که مشخص کرده‌اید بخورید. هر حرکت تمرینی را با تمرکز به پایان ببرید. این راهنمای نهایی برای موفقیت در کوتاه و بلند مدت است.

شما کدامیک از این اشتباهات را مرتکب شده‌اید؟

فردا در مورد تمرین کردن بیش از ۱ ساعت صحبت خواهم کرد…

برچسب ها

علی رضا ناصری

من علاقه شدیدی به مباحث تناسب اندام و سلامتی دارم. به نظر من سلامتی مهم‌ترین عامل برای شروع یک زندگی خوب است. بعد از بدنسازی، دیوانه دنیای تکنولوژی هستم!! در ضمن، شما نتیجه برنامه‌های دیگران نیستید، بلکه نتیجه عمل خودتون هستید. من با افتخار، یک بدنسازم

نوشته های مشابه

یک نظر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن