جالب

چطور شخصیت شما روی برنامه تناسب اندام تان تاثیر می گذارد

هیچ دو نفری مثل هم نیستند اما یک سری اشتباهات وجود دارند که روی همه یک طور اثر می‌گذارند و روند رشد شما را دچار مشکل می‌کنند.

مطمئن هستم این تصاویری که قبل و بعد از تغییر بدنی یک نفر را نشان می‌دهند در اینترنت دیده‌اید. حالا کاری به آن تصاویری که فوتوشاپ شده‌اند و می‌خواهند یک محصول تقلبی را به من و شما قالب کنند، ندارم. اما اگر به تصاویر حقیقی که وجود دارند کمی دقت کنیم باید متوجه باشیم که آن فرد متحمل چه هزینه‌هایی شده است و چقدر زحمت کشیده است. ۹۰ روز اول خیلی سخت است و اینجا همان جایی است که اکثر افراد تحمل‌شان تمام می‌شود و فرایند رشد را ترک می‌کنند.

درحالی که دو آدم ناموفق مثل هم نیستند اما دلایل مشابهی برای شکست‌های آنها وجود دارد.

۱. کمال‌گراها

بدنساز اره ای دمبل

برای شما ۹۰٪ کافی نیست. شما اهداف بزرگی برای خود مشخص می‌کنید و نمی‌توانید حتی یک وعده غذایی یا یک وعده تمرینی را از دست بدهید چرا که شما را در معرض از بین بردن تمام برنامه‌تان را قرار می‌دهد.

افراد کمال‌گرا باید چیزهای کمتر از کامل را نیز بپذیرند حتی اشتباهات کوچک را. در واقع کم آوردن پیش نیازی است برای موفقیت‌های بیشتر، چرا که شکست‌ها پتانسیل این را دارند تا به شما درس‌هایی مهمی از رشد و پیشرفت را بدهند.

بهتر است افراد کمال‌گرا هدف‌های خود را به اجزای کوچک‌تر تبدیل کنند. حتی توصیه می‌کنم این اهداف را نیز به هدف‌هایی کوچکتر تبدیل کنید.

گذاشتن هدف‌های بزرگ ایده‌ی جالبی است اما وقتی متوجه شوید که رسیدن به آنها چقدر تعهد نیاز دارد و از شما وقت می‌گیرد پیدا کردن عذر و بهانه کار راحت‌تری می‌شود. یک هدف انتخاب کنید و آن را به همه اعلام کنید. به نظرم شبکه‌های اجتماعی جای بدی نیستند. بگویید ظرف چند ماه قرار است چقدر وزن از دست بدهید (یا حتی اضافه کنید).

نتایجی را که بدست می‌آورید اعلام کنید تا خود را بیشتر متعهد به ادامه مسیر کنید.

۲. افراد افراطی

هیدتادا یاماگیشی

شما در هر وعده غذایی مرغ، کلم بروکلی و سیب‌ زمینی شیرین مصرف می‌کنید و هیچ جلسه‌ی تمرینی را نیز از دست نمی‌دهید و بعد از چند وقت از همه چیز خسته می‌شوید.

افراد افراطی از خیلی جهات شبیه کمال‌گراها هستند. حتی یک اشتباه نیز می‌تواند اجرای تمام برنامه‌های آنها را با مشکل مواجه کند. راه‌حل برخورد با این معضل این است که گاهی از منطقه راحتی خود خارج شویم و تغییرات کوچکی را در برنامه‌ی بی‌نقص خود بدهیم.

درست مثل رفتن درون یک استخر آب سرد است. در ابتدا خیلی سخت است اما بعد از گذشت چند لحظه بدن‌مان خود را وفق می دهد. همین موضوع برای فاصله گرفتن از برنامه‌های افراطی و فشرده نیز صدق می‌کند. افراد افراطی کم‌کم می‌توانند خود را از این قید و بند خلاص کنند.

همین‌ که شما عمداً تصمیم می‌گیرد تا رژیم غذایی و برنامه‌ تمرینی خود را متنوع کنید باعث خواهد شد تا متوجه شوید که برای اینکه به یک هدف برسید نیازی نیست همه چیز خشک و کامل باشد.

یک راه دیگر ثبت نام در کلاس‌های گروهی تناسب اندام است. کار گروهی باعث خواهد شد تا زمان به سرعت بیشتری طی شود. شما نیازی نخواهید داشت تا در مورد کار بعدی‌تان فکر کنید.

۳. رفیق باز

پارتی tamrino.ir

شما نیت خوبی دارید اما نمی‌توانید به دوستان خود نه بگویید. جلسات تمرینی را از دست می‌دهید و اشتباهات زیادی در رژیم غذایی خود می‌کنید.

اگر بدنبال یک زندگی فعال هستید به شما توصیه می‌کنم تا برای ۹۰ روز فقط روی خودتان تمرکز کنید و بعد از این ۹۰ روز این امتیاز را بدست می‌آورید که به زندگی اجتماعی خود برسید.

تمرینات خود را در اولویت قرار دهید. یک روز را برای زندگی اجتماعی خود قرار بدهید و بقیه روزها صرفاً روی خود تمرکز کنید.

می‌توانید یک برنامه چرخه کربوهیدرات را اجرا کنید تا بتوانید آخر هفته‌ها را از زندگی در کنار دوستان خود لذت ببرید.

۴. نان آور

پدر بدنساز

به عنوان یک پدر یا مادر، خانواده برای شما در اولویت بالاتری قرار دارد. شما نمی‌توانید خودخواه باشید.

من هم با شما همدردی می‌کنم. عامل کلیدی در این شرایط مدیریت زمان است. به عنوان مثال: اگر شما شب‌ها تمرین می‌کنید ممکن است متوجه شوید که بعد از یک روز کاری آنقدر خسته هستید که دیگر وقتی برای گذراندن با خانواده ندارید. توصیه می‌کنم در این شرایط به فکر یک جلسه تمرینی صبح زود قبل از به سر کار رفتن یا حتی در میانه‌های ساعات کاری باشید.

مهم‌ترین کاری که شما باید انجام بدهید این است که همچنان خود را با انگیزه نگه دارید تا مسیر را ادامه بدهید. راه دیگر که خودم شاهد آن بوده‌ام این است که مشاهده کردم پدرهای زیادی فرزند خود را نیز به باشگاه می‌آورند. این موضوع هم باعث می‌شود تا بتوانند با فرزندان خود زمان خوشی را سپری کنند و از طرف دیگر این کودک وقتی سبک زندگی پدر یا مادرش را می‌بیند امکان اینکه از این روش زندگی تاثیر بپذیرد خیلی بیشتر خواهد شد.

شما مبتلا به کدامیک از این اشتباهات شده اید؟

فردا در مورد یک بدنساز معلول با شما صحبت خواهم کرد…

0 0 رای
امتیاز مقاله

برچسب ها

علی رضا ناصری

⭐️۹۰ درصد زندگی من شامل: مباحث علمی مرتبط با عمل تمرین و تغذیه است.⭐️ ⭐️۱۰ درصد باقی مانده هم شامل: فناوری و سینماست.⭐️ ⭐️در ضمن همیشه به یاد داشته باشید: واقعیت‌ها به احساسات شما، اهمیت نمی‌دهند.⭐️

نوشته های مشابه

اشتراک در
مرا آگاه کن
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون متن
نگاهی به همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفاً نظر بدیدx
()
x
بستن
بستن

همه چیز را در مورد بدنسازی به آسانی یاد بگیرید 😎