بدنساز تازه کارچربی سوزینکات مهم حفظ سلامتی

۹ عاملی که بدون اینکه بدانید شما را چاق می کنند

اغلب مردم می دانند چرا چاق هستند! خوردن غذاهای آشغال و عدم تحرک! از این روشن تر نمی شود.

اما افرادی هم هستند که سخت تمرین می کنند و تغذیه بهتری را هم پیش می گیرند ولی هنوز نتیجه خوبی نمی گیرند!

آیا شما هم این شرایط را تجربه کرده اید؟ این هم ۹ عاملی که بدون اینکه شما بدانید، شما را چاق می کند:

۱. شما در حال مبارزه با باکتری های بد در بدن تان هستید

باکتری چاق tamrino.ir

همیشه در سرتان هوس غذا دارید؟! شاید اتفاقاتی در دل و روده شما افتاده است!!

رژیم غذایی شما محیطی را برای باکتری ها (چه خوب و چه بد!) فراهم می کنم، محققان به این محیط اکوسیستم یا زیست بوم می گویند.

مسئله زمانی روی می دهد که شما رژیم غذایی خود را تغییر می دهید، باکتری های بد داخل دل و روده خواستار تغذیه خود می شوند و باعث می شوند تا شما همچنان هوس خوردن داشته باشید.

وقتی شما مدت زمان زیادی را به خوردن غذاهای بد می گذرانید و مصرف این غذاها را قطع می کنید، باکتری ها با شما موافق نیستند و خواستار تغذیه خود با غذاهای مورد علاقه خود هستند!!

خبر خوب برای شما این است که شما می توانید از شر کنترل این ها بر بدن تان رها شوید! این کار را با ادامه دادن رژیم غذایی خود می توانید محقق سازید. شما رفته رفته سالم تر می شوید.

رابطه این گونه باکتری ها مثل رابطه انگل و میزبان است.

راه حل:

اگر اکوسیستم باکتری ها در بدن شما باعث می شوند که بدون کنترل غذا بخورید، باید اکوسیستم موجود را تغییر بدهید.

راه حل این است که باید آنچه را که نیاز باکتری های خوب است را به آنها بدهید.

و باکتری های بد را از مواد غذایی مناسب شان محروم کنید.

۲. مغز شما علیه شما عمل می کند

مغز tamrino.ir

وقتی نوبت به پرخوری می رسد، قسمتی از ماجرا در مغز شما می گذرد.

محققان می گویند: تمایل به استفاده از یک رژیم متعادل با خوردن مواد غذایی پر شکر و چاق کننده کاهش پیدا می کند.

این اثر بزرگی روی سیستم پاداش دهی و لذت مغز دارد که باعث می شود اشتهای شما به غذاهای بد بیشتر شود و از بد ماجرا کشش شما به مواد مغذی کاهش می یابد.

اینکه به طور مرتب غذاهای آشغال بخورید، باعث می شود تا میل به غذاهای خوب از بین برود. از همه بدتر شما باکتری های بد خود را تغذیه می کنید.

در ضمن مغز شما برای اینکه آن حس لذت قبلی را تجربه کند، شما را مجبور به خوردن غذاهای بد بیشتری می کند.

راه حل:

شما خودتان می دانید بین یک عدد سیب و یک پاکت چیپس انتخاب عاقلانه کدام است. نیازی به توضیح اضافه نیست!

غذاهای بد و مضر، فقط اثر خود را بر دو گروه می گذارند: آنهایی که مرتب غذاهای بد می خورند و افرادی که به تازگی شروع به ترک اینگونه غذاها کرده اند.

افرادی که مدت زمان طولانی است که سراغ اینگونه غذاها نرفته اند، هیچ گونه انگیزه ای برای مصرف دوباره ندارند. اگر خود را به خوردن مواد غذایی با کیفیت ترغیب کنید، دیگر اشتهایی برای فست فود ها برای شما نمی ماند!

۳. شما تبدیل به والدین خود شده اید

والدین بچه tamrino.ir

هر کسی را می شناسم به خود می گوید، من هرگز تبدیل به پدر و مادرم نمی شوم! اما در آخر مثل پدر و مادرشان می شوند!

در نهایت یا به عادت هایی بر می گردیم که یک عمر با آنها زندگی کرده ایم یا اینکه یک عمر با آنها به مبارزه بر خواهیم ساخت!

اگر پدر و مادر شما دچار پرخوری، اهل سیگار کشیدن و … هستند، باید حواس تان را شش دانگ جمع کنید، چرا که خطر در کمین شماست!

این تنها چیزی نیست که از والدین مان به ما ارث می رسد! بلکه ژنتیک آنها نیز به ما منتقل می شود.

تمام تجربیات پدر و مادر ما به صورت نرم افزاری در ژن های ما ذخیره می شوند و به ما منتقل می شوند. پس اگر والدین شما تناسب اندام خوبی ندارند، کار برای شما سخت تر است!

راه حل:

پدر و مادر خود را سرزنش نکنید! شما باید از زندگی افراد دیگری که علی رغم شرایط بد نتایج خوبی گرفته اند، سرمشق بگیرید.

راهی که خودتان در زندگی تعیین می کنید، در نهایت روی ژن های شما هم اثر می گذارند. هیچ کسی به اندازه خود شما روی بدن خودتان، کنترل ندارد.

اول از همه، هیچ کدام از مواد غذایی بد را که در کودکی عاشق آن بوده اید، به خانه نیاورید! این مواد غذایی را در گذشته خود رها کنید. قرار نیست که همیشه کودک بمانید!

عیب های خود را پیدا کنید، سپس عیب های والدین خود را پیدا کنید، حالا دقیقاً در خلاف مسیر حرکت کنید!

۴. شما توده بدون چربی در بدن را توسعه نمی دهید

بدن ساز نیرو جلو بازو قدرت عصبانی tamrino.ir

توده بدون چربی در بدن، هر چیزی است که در بدن شما وجود دارد و چربی نیست. شما این توده را می توانید با افزایش عضلات، گسترش دهید. اما اگر برای سنجش این موضوع به سراغ ترازو می روید، راه تان به ترکستان است!

جالب است بدانید خانم ها و البته بعضی از آقایان نمی خواهند، طوری تمرین کنند که عضله ای بر بدن بیفزایند! چرا که فکر می کنند، همین الان هم خیلی بزرگ هستند.

راه حل:

به عضله به عنوان وزنی که روی ترازو خود را نشان می دهد، نگاه نکنید، به عضله بعنوان عضوی که باعث سوزانده شدن کالری مضاعف در بدن می شود نگاه کنید که خواهد توانست به شما کمک کند تا چربی سوزی در بدن را افزایش بدهید.

هر چقدر عضله بیشتر داشته باشید، می توانید غذای بیشتری بخورید بدون اینکه عذاب وجدان داشته باشید!

۵. شما به خودتان دروغ می گویید

دروغ tamrino.ir

بعضی از مردم در رابطه با تغییر عادات غذایی خود جدی می شوند، اما به محض اینکه خر شان از پل گذشت، دوباره به سراغ جعبه های بیسکویت می روند!!

همه ما به خودمان این دروغ ها را گفته ایم! به خودمان می گوییم: همین یکبار است!

می توانیم توجیه های منطقی زیادی را برای خود بتراشیم! مغز تان، شما را گول می زند و کاری می کند تا باور کنید، شما بدون خوردن یک ماده غذایی خاص، هرگز خوشحال نخواهید بود!!

اگر فکر می کنید، زندگی شما با وجود این مواد غذایی معنا پیدا می کند، پس بهتر است به فکر یک زندگی جدید باشید!!

راه حل:

کلاه تان را قاضی کنید، به زندگی گذشته خود نگاه دقیق تری بیندازید. تمام بهانه هایی که برای خود آورده اید و به مصرف غذاهای بد پرداخته اید، به یاد بیاورید.

بهترین راهی که پیش روی شماست این است که از این مواد غذایی دوری کنید. وقتی اینگونه مواد غذایی در منزل شما قرار دارند، از این مواد غذایی دوری نکنید! بلکه زمانی از آنها دوری کنید که آنها در سوپر مارکت قرار دارند. چرا که اگر مواد غذایی در منزل شما قرار داشته باشند، پیدا کردن بهانه خیلی راحت تر می شود. (نمونه بهانه:” حیفه باید تمامش کنم!” اسراف می شه، خدا را خوش نمی یاد!!”)

۶. شما گرفتار اطلاعات شده اید

کتاب خواندن مطالعه tamrino.ir

بعضی از مردم مقالات، وبلاگ ها و کتاب های زیادی در مورد تغذیه می خوانند، سپس به خود می گویند این توصیه ها را عملی می کنند، اما آن را به عقب می اندازند. سپس دلیلی پیدا می کنند تا هرگز چیزی را در زندگی خود تغییر ندهند!

به نظر می آید این دوستان از همه چیز سر در آورده اند، اما هیچ فایده ای ندارد، چرا که این دوستان نمی خواهند این اطلاعات را در میدان عمل امتحان می کنند!

بخشی از مسئله این است که این دوستان فکر می کنند باید یک دکترای تغذیه را ۲۴ ساعت در آشپزخانه نگه دارند تا تمام مواد غذایی آنها را به دقت برای شان تهیه کند!!

راه حل:

به جای اینکه نگران محاسبه تک تک کالری های خود باشید، فقط به این فکر کنید که عادت های خوب و جدید را برای خود ایجاد کنید.

شما همین الان با روش تغذیه خود چکار می توانید بکنید؟ انتخاب های کنونی شما برای مواد غذایی چیست و چگونه می توانید آنها را تغییر بدهید؟

نیازی نیست هر هفته به متخصص تغذیه مراجعه کنید! با تغییرات ساده و کوچک شروع کنید.

۷. شما فکر می کنید، رژیم غذایی درستی دارید

تقلب در رژیم غذایی خوشحال گرسنه گشنگی tamrino.ir

در سوی دیگر بام افرادی قرار دارند که بدون آگاهی، دست به عمل می زنند!! آنها استراتژی های من در آوردی خودشان را اختراع می کنند که در اغلب موارد کارساز هم نیستند. چه نوع استراتژی هایی؟!

  • ایجاد معجون های عجیب و غریب از ترکیب میوه های گوناگون، چرا که میوه ماده غذایی سالمی است!
  • مخلوط بیگل، نان تست و غلات صبحانه، چرا که غلات کامل فیبر دارند!
  • مصرف روزانه آب جو، چرا که آب جو مواد مغذی دارد!

اینگونه دوستان فقط عنوان یک مطلب را می خوانند و به خود زحمت نمی دهند تا مطلب را کامل بخوانند!

راه حل:

همیشه در حال ارزیابی باشید. امکان این وجود دارد که، رژیمی که دنبال می کنید، برای شما جواب بدهد، اما هیچ وقت نمی توانید مطمئن باشید تا نتایج را امتحان کنید. سپس روند خود را اصلاح کنید تا به نتایج مورد نظر برسید. گاهی اوقات هم می فهمید راهی که طی کرده اید از ابتدا اشتباه بوده اید، پس باید به سراغ برنامه جدیدی بروید.

مواد غذایی را که می خورید برای دو هفته ثبت کنید، سپس با یک نگاه بی طرفانه به موضوع نگاه کنید و با دوری از تعصبات شخصی از عقل سلیم استفاده کنید!

۸. تلویزیون تان شما را می کشد

تلویزیون پیتزا چاق تلویزیون tamrino.ir

غذا چیز لذت بخشی است، تلویزیون هم مخصوصاً آخر شب خیلی کیف می دهد!

مسئله زمانی روی می دهد که شما جلوی تلویزیون می نشینید و غذا می خورید و تمام فکر و ذهن تان می شود اینکه آخر این گیم وآف ترونز چه می شود؟! و کلاً بی خیال مقدار غذایی که می خورید، می شوید!

راه حل:

  • اگر می خواهید جلوی تلویزیون بنشینید، مواد غذایی بسیار مغذی را انتخاب کنید.
  • برنامه تلویزیونی خود را ضبط کنید، مثل بچه آدم غذای خود را بخورید، بعداً در یک زمان بهتر به تماشای تلویزیون بپردازید.
  • قبل از اینکه جلوی تلویزیون بنشینید مقدار ماده غذایی خود را محاسبه کنید.

راستی اینقدر هم تلویزیون نگاه نکنید!!

۹. شما مثل دیگران غذا می خورید

رفیق دختر خوردن پیتزا tamrino.ir

این جمله را تا حالا شنیده اید؟

رفیقم هر چی می خواد می خوره و همچنان لاغر مونده! اگر اون می تونه پس من هم می تونم!!

هرگز از عادت های غذایی دیگر پیروی نکنید تا غذاهای آشغال بخورید. این هم یک توجیه دیگر است.

شما از خیلی چیزها در مورد رفیق تان اطلاع ندارید: میزان چربی بدن آنها، نحوه برنامه تمرینی، نظام سوخت و ساز، میزان فعالیت روزانه آنها.

راه حل:

در مورد رژیم غذایی خود بدنبال الگو نگردید! بله به افراد با تجربه گوش بدهید و از بینش آنها بهره ببرید. اما آنچه را انجام بدهید که برای شما مناسب است.

نسبت به هر توصیه ای که می شنوید، منتقدانه برخورد کنید و مسئولیت پذیر باشید.

وقتی رژیم غذایی خود را بهبود می دهید، خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و به خود نگویید: چرا من نمی توانم هر چیزی را که دیگران می خورند، بخورم!!

این راه و روش بچه هاست! به جای این نگاه خود را به عنوان کسی ببینید که توانسته است، با استفاده از عقل سلیم تشخیص بدهد، چه مواد غذایی برایش مناسب است!!

کدام عامل باعث شده تا شما بدون اینکه بخواهید چاق بشوید؟

فردا در مورد علل لاغری آسیایی ها صحبت می کنم…

برچسب ها

علی رضا ناصری

من علاقه شدیدی به مباحث تناسب اندام و سلامتی دارم. به نظر من سلامتی مهم‌ترین عامل برای شروع یک زندگی خوب است. بعد از بدنسازی، دیوانه دنیای تکنولوژی هستم!! در ضمن، شما نتیجه برنامه‌های دیگران نیستید، بلکه نتیجه عمل خودتون هستید. من با افتخار، یک بدنسازم

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. سلام دوست عزیز
      باید بگویم از ابتدا قصد نداشتیم، در این زمینه مطلبی منتشر کنیم!
      یکی از دلایلش این بود که می دیدم وبسایت های دیگر به این موضوع پرداخته بودند.
      اما کامنت های دوستانی مثل شما و همچنین محتوای بی کیفیتی که در سطح وب فارسی دیدیم ما را بر آن داشت تا یک راهنمای جامع برای بدنسازی در ماه رمضان منتشر کنیم.
      هفته آینده منتظر دریافت این مقاله کامل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
طراحی وب سایت توسط شرکت طراحی سایت (وب افرا)