چربی سوزینکات مهم حفظ سلامتی

مزایای رژیم های پرچرب

خوردن چربی بده!! مگه نه؟! جواب شما غلط است!!

چربی های سالم جز اساسی هر رژیم غذایی خوب هستند. امروز هر چیزی که در مورد مزایای چربی ها نیاز است را با شما در میان خواهم گذاشت.

رژیم های پرچرب و کم کربوهیدرات دهه ها محل بحث بین متخصصین بوده اند. البته در این دعوا شما مقصر نیستید! رسانه ها نقش اصلی را در ترساندن ما از چربی ها ایفا کرده اند. مردم گمان می کنند رژیم های پرچرب باعث انواع و اقسام بیماری های قلبی می شوند. اما دوستان من امروز ما در شروع سال ۹۵ هستیم و دیگر در دهه ۷۰ و ۶۰ خورشیدی زندگی نمی کنیم!! زمان آن فرا رسیده است که نگاهی عمیق تر به موضوع چربی ها بیندازیم.

در سال ۱۹۶۱ انجمن قلب و عروق آمریکا اولین راهنمای مصرف چربی ها را منتشر کرد که در آن اشاره شده بود آمریکایی ها باید مصرف چربی های اشباع را کاملاً قطع کنند. این تحقیق در سراسر دنیا منتشر شد و تمام سازمان های بهداشتی جهان شروع به بازنویسی کلمه به کلمه این دستورالعمل کردند!!

در طی ۵۰ سال گذشته ما مصرف چربی های اشباع را کم کردیم. اما جای تعجب دارد که حتی همین الان هم در رسانه ها می بینیم داد و فغان کارشناسان از چاقی نسل جدید در هواست!! و هنوز هم مادر تمام این بدبختی ها را چربی های مادر مرده معرفی می کنند!!!

اما وقتی این دستور العمل در سال ۱۹۶۱ بیرون آمد، رژیم های کم چرب به جز چند انستیتو در جای دیگری مورد امتحان قرار نگرفته بودند. تا اواخر سال ۱۹۹۰ و نکته جالب تر اینکه نتیجه تحقیقات سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۶ هم بیرون نیامد!!

نکته مهم:

وقتی این مطلب رو تموم کردید حتماً این مطلب جدید در مورد رژیم‌ پرچرب رو هم مطالعه کنید:

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

هر چیزی که یک بدنساز در مورد رژیم پرچرب باید بداند

و اما حقیقت!

حقیقت tamrino.ir

هر چه جلوتر می رویم تحقیقات نشان داده اند که رژیم های پر از کربوهیدرات به آن سالمی که قبلاً فکر می کردیم هم نیستند.

تحقیقات زیادی نشان دادند که در باب چاقی دست رژیم های پرکربوهیدرات بیشتر به خون آغشته است!!

نشان داده شد که رژیم های پرچرب در کاهش وزن و بهتر شدن شرایط قلبی کمک شایان توجهی می کنند!

اما مثل همیشه مردم خیلی دیر تغییر می کنند. مردم می ترسند تا نظر خود را در مورد موضوعی عوض کنند. همه ما همین طور هستیم!

محققان متوجه شدند اینکه به مردم بگویند شکر کمتر بخورند ولی چربی را بیشتر مصرف کنند، بسیار سخت تر از چیزی است که فکر می کردند!!

با خوردن چربی و پروتئین شما احساس پری و سیری خواهید کرد، یکی از دلایل این امر این است که شما مواد مغذی لازم را دریافت کرده اید اما با مصرف کربوهیدرات ها همچنان به صورت سیری ناپذیری بدنبال کربوهیدرات های بیشتری هستید!

و از همه مهم تر چربی ها قند خون شما را متعادل می کنند.

نکته جالب دیگر اینکه ویتامین هایی مثل A، E، D و K فقط در حضور چربی ها قابل جذب هستند. چربی هایی که منشاء حیوانی دارند.

مصرف کربوهیدرات را محدود کنید نه چربی ها را!

کربوهیدرات tamrino.ir

اگر کاهش وزن هدف اصلی شماست، تحقیقات زیادی نشان داده اند که کاهش کربوهیدرات راه سریع تری برای کاهش وزن است تا رژیم های کم چرب!!

چرا؟

به این دلیل که رژیم های کم کربوهیدرات شما را از شر آب اضافی بدن خلاص می کنند. چرا که شما سطح انسولین پایین تری را تجربه می کنید و کلیه خود را از شر سدیم اضافی در بدن خلاص می کنند. این منجر به این می شود که در هفته های اولیه شما کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید. البته اینجا ما نگفتیم کلاً کربوهیدرات ها را حذف کنید!!

یادتان باشد که همه چربی ها در بدن از یک نوع نیستند. محلی که چربی ذخیره شده است نشان دهنده اثر آن بر سلامتی بدن ماست.

همان طور که قبلاً هم گفته ام ما چربی های زیر پوستی داریم و چربی های که اطراف اعضای داخلی بدن ما را فرا گرفته اند. این چربی نوع دوم خطرناک است!

آیا شما گشنه اید؟!

گرسنگی یکی از دلایلی است که خیلی از افراد رژیم های غذایی خود را بی خیال می شوند. اما رژیم های پرچرب باعث می شوند گرسنگی را کاملاً فراموش کنید. در کل با خوردن چربی ها شما در طول روز مقدار کمتری کالری را مصرف خواهید کرد.

بهتر است به رژیم های پرچربی نه بعنوان یک رژیم بلکه به عنوان یک سبک زندگی نگاه کنید!

خبر های خوب دیگر

چربی tamrino.ir

گذشته از اثرات رژیم های پرچرب بر کاهش وزن، اثرات مثبت دیگری وجود دارد که حتماً باید از آنها مطلع باشید.

بیاید با فشار خون شروع کنیم. همان طور که می دانید فشار خون بالا خود منجر به سایر بیماری می شود. بیماری هایی قلبی، مشکلات کلیوی. رژیم های پر چرب و کم کربوهیدرات ریسک این بیماری را با کاهش فشار خون کم می کنند!

اثرات مثبت رژیم های پرچرب به همین جا محدود نمی شود. افزایش کلسترول خوب بدن، کاهش اختلالات مغزی و …

۳ نگرانی عمده

این گونه رژیم ها همیشه مخالفان خود را دارند. در اینجا ۳ تا از مهم ترین این بحث ها را مطرح و به آن ها پاسخ داده خواهد شد:

۱٫ آیا کلسترول ما بالا نمی رود؟!

خیر چرا که وقتی شما کلسترول را مصرف می کنید بدن متوجه می شود و تولید کلسترول در بدن را محدود می کند.

۲٫ از کجا انرژی بگیریم؟!

نگران نباشید! بدن ما عاشق این است که کالری ها را به صورت چربی ذخیره کند. چرا که مطمئن ترین روش برای بدن است تا همیشه به انرژی دسترسی داشته باشد. درست مثل باز کردن یک حساب سرمایه گذاری بلند مدت!!

۳٫ ویتامین های مورد نیازمان را چطوری دریافت کنیم؟!

چربی های بخصوصی مثل: زرده تخم مرغ، کره حاصل از دام ها علف خوار، بهترین منابع غذایی هستند.

واقعیت این است که بدون وجود چربی در وعده های غذایی، شما نمی توانید مواد مغذی را جذب کنید.

مزایا و مضرات؟!

مثبت و منفی tamrino.ir

بیاید مقادیر مثبت و منفی را وزن کنیم! و اقدامات احتیاطی در مورد رژیم های پرچرب را جلو جلو بیندیشیم!

اول مزایا: امروزه یکی از بیماری هایی که همه از آن وحشت دارند، دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و در نهایت چاقی است. همه این بیماری ها مستقیماً با سطح انسولین شما رابطه دارند.

کربوهیدرات زیاد در رژیم غذایی منجر به این می شود که بدن مرتب انسولین تولید کند که خود باعث می شود تا بدن به نوعی به سطح مقاومت در برابر انسولین برسد.

این سطح بالای انسولین همان طور که اشاره شد، شما را در دام آن ۳ بیماری خطرناک می اندازد!

اما از مضرات غافل نشوید! در حالی که شما رژیم پرچرب را پیشه خود کرده اید، شما باید مقادیر بالای آب را مصرف کنید.

چرا؟

وقتی بدن چربی را بعنوان منبع انرژی می سوزاند، یک پس مانده را در بدن آزاد می کند به نام کتون. خوردن آب زیاد باعث می شود تا بدن از شر کتون زودتر خلاص شود.

اگر شما از مشکلات کلیوی رنج می برید، رژیم های پرچرب برای شما مناسب نیست. اگر هم جز بیماران پیشرفته قلبی و یا نقرس هستید، هم به سراغ این رژیم ها نروید.

پس توصیه کوتاه من این است که حتماً خود را مورد آزمایش برای بیماری های بالا قرار دهید.

مخلص کلام

روزهایی که چربی ها را دشمن ۱# سلامتی مردم معرفی می کردند، تمام شده است. چربی می تواند دوست شما باشد. فقط باید مقدار درست و نوع درست چربی را انتخاب کنید.

آیا شما رژیم های پرچرب را امتحان کرده اید؟

فردا در مورد راه های میانبر انگیزش در باشگاه صحبت می کنم…

برچسب ها

علی رضا ناصری

من علاقه شدیدی به مباحث تناسب اندام و سلامتی دارم. به نظر من سلامتی مهم‌ترین عامل برای شروع یک زندگی خوب است. بعد از بدنسازی، دیوانه دنیای تکنولوژی هستم!! در ضمن، شما نتیجه برنامه‌های دیگران نیستید، بلکه نتیجه عمل خودتون هستید. من با افتخار، یک بدنسازم

نوشته های مشابه

‫۶ نظرها

  1. سلام دوست من ممنون از شما من یک خانم ۵۵ساله هستم با فشارخون کنترل شده اضافه وزن دارم حدود ده کیلو دلم میخاد رژیم پرچرب کم هیدرات بگیرم میشه من را راهنمایی بفرمایید سپاس از این صغحه مفید و کاربردی خداوند به شما سلامتی و موفقیت عطا نماید الهی

    1. سلام سپاس از لطف شما
      اگر قصد استفاده از مواد پرچرب را دارید به این مطلب مراجعه کنید. در مورد کاهش یکباره کربوهیدرات هم باید هشدار بدهم که این کار را به آهستگی و با احتیاط انجام بدهید.
      در کل میزان کل کربوهیدرات خود را به زیر ۳۰٪ نرسانید.

  2. سلام دوست من, ممنون از شما, من یک خانم ۵۵ساله هستم با فشارخون کنترل شده,,اضافه وزن دارم حدود ده کیلو, دلم میخاد رژیم پرچرب,کم هیدرات بگیرم میشه من را راهنمایی بفرمایید سپاس از این صغحه مفید و کاربردی شما. خداوند به شما سلامتی
    و موفقیت عطا نماید الهی امین.

  3. چه عجب !! یه پیچ بدنسازی اتهام مضر بودن کم هیدروکربنات نگفته … البته تمامی مطالب شما بطور مفصل در کتاب پایان افسانه کالری ها مطرح شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن