بهره‌‌وری

چطور بدنساز سرسختی شویم؟

آدم‌های سرسخت! مردمی که می‌دانند چه می‌خواهند، نقشه می‌کشند تا چیزی را که می‌خواهند به دست آورند و همیشه نقشه‌های خود را دنبال می‌کنند. آن‌هایی که هرگز انگیزه خود را از دست نمی‌دهند و همیشه در باشگاه حاضر می‌شوند.

آن‌هایی که نتیجه می‌گیرند.

اگر قصد دارید تبدیل به یکی از آن‌ها شوید و عضلات و قدرت خود را به دست آورید، چربی بسوزانید و یک دژ محکم ذهنی برای خود بسازید، با ما همراه باشید:

خلاصه مطلب:

⭐️نسخه صوتی مقاله چطور بدنساز سرسختی شویم؟ در کست باکس

آدم‌های سرسخت، آرامش را در نظم پیدا می‌کنند

چیزی که آدم‌های ضعیف را از سرسخت جدا می‌کند این است که: آن‌ها با آغوش باز به استقبال نظم می‌روند. آن‌ها از اینکه از نظر فیزیکی مورد چالش قرار بگیرند، هیجان‌زده هستند.

  • آیا اوقات سختی را پشت سر می‌گذارید؟

این دقیقاً شرایطی است که آدم‌های سر سخت با آن روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها به جای غر زدن در مورد خستگی، این انرژی را در یک مسیر مثبت هدایت می‌کنند.

آن‌ها با این کار، صاحب یک اراده آهنین و یک بدن بهتر می‌شوند.

کارهای استرس‌زا، یک حادثه غم انگیز، از دست دادن یک عزیز، طلاق یا افسردگی، این‌ها حوادثی نیستند که بتوانند یک شخص سرسخت را از برنامه خود دور کنند!

آن‌ها عرق می‌ریزند، سخت کار می‌کنند، به خودشان فشار می‌آورند و تمرکز می‌کنند و این غباری که ذهن‌شان را فرا گرفته، به کنار می‌زنند!

اگر زندگی سخت شود و هم‌چنان سخت کار کنید، مقاوم‌تر می‌شوید. اگر عادت دارید موقع سختی، غر بزنید و تقصیر را گردن کسی دیگر بیندازید، واقعاً شرم‌آور است! و رفته رفته باعث می‌شود تبدیل به یک آدم ضعیف بشوید.

وقتی زندگی سخت می‌شود، سخت‌تر کار کنید. بجنگید و بلا نسبت، پدر خودتان را در بیاورید!! قبل از اینکه کس دیگری این کار را بکند!

آیا زمانی که زندگی به شما سخت می‌گیرد، راه بهتر دیگری می‌شناسید؟!

باور کنید وقتی اوضاع آسان‌تر می‌شود، این سخت‌گیری در دوران‌های سخت، شما را خیلی جلو می‌اندازد.

همین سرسختی را در بدنسازی نیز به کار بگیرید. به هیچ‌کس اجازه ندهید فکر کند شما تنبل، حواس پرت یا ضعیف هستید!

حتی به خودتان هم این شانس را ندهید.

بعضی‌ها می‌گویند: طوری تمرین کنید که سرگرم کننده باشد!

دنباله‌روی از این مزخرفات، شما را تبدیل به جوک می‌کند! این کار را با خود نکنید. تمرین کردن، هیچ وقت قرار نبوده آسان باشد و هیچ تعهدی هم امضا نشده که در باشگاه خوش بگذرانید!

گول این تبلیغاتی که در آن‌ها بدنسازان را موقع تمرین کردن، خوشحال نشان می‌دهند نخورید!

امتحان می‌کنند و سپس متعهد می‌شوند

سرسخت

آدم‌هایی وجود دارند که هرگز دست به عمل نمی‌زنند و از طرفی، همیشه دنبال بهترین روش‌ها نیز هستند. آن‌ها می‌خواهند همه چیز از قبل امتحان شود اما توسط دیگران! و سپس می‌خواهند نتایج حاصله را با سایر نتایج مقایسه کنند و این چرخه هم‌چنان ادامه دارد.

می‌گویند: این کارها را می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، ولی راستش را بخواهید این به خاطر ترس است!

ترس از شکست! ترس از اینکه در باشگاه، آدم بی‌دانش و بی‌تجربه‌ای به نظر بیایند. ترس از تعهد!

بنابراین، صبر می‌کنند برای کسی که به آن‌ها بگوید: آیا این روش جدید ارزش امتحان کردن را دارد یا نه؟! مردمی که بهانه می‌آورند، همان‌هایی هستند که می‌ترسند!

آدم‌های سرسخت می‌خواهند خودشان آزمایش کنند و نتایج را ببینند. اگر روشی جواب نداد، می‌خواهند بدانند چرا؟

به خاطر اینکه راهی که برای یک نفر جواب نداده، ممکن است برای نفر دیگر جواب بدهد. با دانش بر این موضوع، آن‌ها مخالف هیچ روشی نیستند تا زمانی که خودشان آن را امتحان کنند.

رضایت‌شان حاصل تلاش کردن است. حتی اگر این تلاش نتیجه ندهد! اینکه آن‌ها چیزهای جدید را امتحان می‌کنند، باعث پیشرفت‌شان می‌شود.

آن‌ها اطلاعات دست دوم نمی‌خواهند چرا که می‌دانند: مطالعه‌ی نظری موضوع و گفته‌های دیگران، همه حقیقت را نمی‌گوید.

بدنسازان سرسخت، ممکن است گاهی غریزه‌های خود را دنبال کنند اما اگر از این غریزه‌ها نتیجه نگیرند، به سراغ دانش می‌روند. اگر هم که غریزه‌ی آن‌ها درست باشد، صاحب یک توانایی جدید شده‌اند.

اینکه بتوانید روش‌های جدید تغذیه یا تمرینی را امتحان کنید، باعث می‌شود تا ترس را در خود بکشید.

البته، آن‌ها هم شکست می‌خورند اما این تجربه‌ها، کیفیت کارشان را بهتر می‌کند و باعث می‌شود تا راه‌های بهتری را پیدا کنند.

بدنسازان سرسخت اغلب می‌پرسند: اگر این کار را بکنم چه؟! و در ادامه، به دنبال پاسخ سوالی که مطرح کرده‌اند می‌روند.

بدنسازان سرسخت، همیشه به دنبال نتایج هستند. آن‌ها همه باور خود را بر یک کتاب، وبسایت و دکتر نمی‌گذارند!

بدنسازان سرسخت، به دنبال مربیانی با روش‌هایی کاملاً متفاوت می‌روند. نیازی نیست یک شلاق بر آن‌ها بگیری تا حرکت کنند، بلکه خودشان به دنبالش می‌روند!

روش‌های جدید را امتحان کنید. مدت زمانی را با آن‌ها طی کنید، سپس، اگر جواب داد به آن بچسبید تا بعد!

اینکه بفهمید: چه چیزی برای شما کار نمی‌کند، بالاخره شما را به جایی می‌رساند که بفهمید چه چیزی جواب می‌دهد.

البته، یادتان نرود: برای اینکه نتیجه بگیرید، باید بالاخره به یک سری روش‌ها متعهد باشید! مسئولیت سلامتی خود را به دست بگیرید.

بخوانید، تحقیق کنید، امتحان کنید، متعهد شوید و بهبود دهید!

این فرمول موفق شدن در بدنسازی است!

چیزی را که کار نمی‌کند، بی‌خیال می‌شوند

کتل بل

افرادی وجود دارند که امتحان می‌کنند، در ابتدا موفق هم می‌شوند اما سال‌ها می‌گذرد و روش‌شان جواب نمی‌دهد اما دوباره و دوباره، همان روش را تکرار می‌کنند!

آن‌ها یا نمی‌دانند می‌شود روش را عوض کرد و موفق شد یا اینکه فکر می‌کنند اگر روش را عوض کنند دوباره به هیکل قبلی بر می‌گردند!

تعداد زیادی هستند که یک روش چربی سوزی را پیدا کرده‌اند که روی آن‌ها جواب داده اما دیگر مثل سابق، روش‌شان جواب‌گو نیست اما هم‌چنان با وسواس، رژیم را رعایت می‌کنند. اگر هم از روش خود پیروی نکنند، عذاب وجدان می‌گیرند.

چرا ارتورکسیا برای سلامتی مضر است؟

شما هم آدم‌های زیادی را می‌شناسید که از طرفداران متعصب یک رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن هستند و در ابتدا هم کاهش وزن را تجربه کرده‌اند و دیگر از عاشقان جان بر کف این روش شده‌اند! اما دیگر مثل سابق نتیجه نمی‌گیرند!

این بلا به خاطر تنبلی کردن به سراغ این افراد نمی‌آید بلکه به خاطر ترس از امتحان کردن روش‌های جدید است که سراغ این دوستان می‌رود. آن‌ها احتمال نمی‌دهند شاید یک روش جدید هم کار کند!

اما بدنسازان سرسخت، همیشه به دنبال خلق و پیدا کردن راه‌های جدید و موثر هستند.

توقف در برنامه‌های یک بدنساز، قابل قبول نیست.

آن‌ها قبول می‌کنند رژیمی که روزگاری آن را دوست داشتند دیگر به آن‌ها جواب نمی‌دهد و با انجام روش‌های جدید، دوباره مثل یک بدنساز تازه‌کار به نظر خواهند آمد! اما خجالت را کنار می‌گذارند و فقط به نتیجه فکر می‌کنند.

بدنسازان سرسخت، به خود اجازه رکود و توقف را نمی‌دهند. اما بدنسازان ضعیف، به دنبال این هستند که به تمام دنیا بگویند: آن‌ها گیاهخوارند یا رژیم کتوژنیک دارند. آن‌ها نیاز دارند تا به یک دسته و روش خاص، تعلق داشته باشند و هویت خود را با آن تعریف کنند. برای آن‌ها، نتیجه مهم نیست!

شاید فردا یک رژیم چربی سوزی را دنبال کنید و این رژیم شما را به نقطه‌ای برساند و نکات مهمی را نسبت به بدن خودتان آموزش بدهد. خیلی هم خوب! اما دیگر در این مرحله درجا نزنید و به عقب نگاه نکنید.

روشی را یاد گرفته‌اید با خود نگه دارید و بدن را وارد شرایط تازه‌ای کنید و سعی نکنید به روش قبلی عادت کنید. روشی که دیگر به شما کمکی نمی‌کند.

آدم‌های سرسخت، مسئولیت می‌پذیرند

آن‌هایی که خود را وقف کار کرده‌اند می‌دانند: مسئولیت‌پذیری، پایه قدرت ذهنی است و این خصوصیتی است که باعث می‌شود تا آن‌ها سرسخت‌تر شوند.

آن‌ها می‌دانند: سرزنش کردن دیگران، آسان‌ترین کار است که باعث می‌شود خودشان ضعیف بمانند و جلوی رشدشان نیز گرفته می‌شود.

بنابراین، وقتی بدنسازان سرسخت، به مانع برخورد می‌کنند، به دنبال راهی می‌گردند تا بر این شرایط فائق بیایند و نقش قربانی را بازی نمی‌کنند.

آن‌ها آن‌قدر سرگرم موفقیت هستند که وقت ندارند به دیگران اجازه دهند تا سرنوشت‌شان را کنترل کنند.

به مشکلات و انتقادات سلام کنید و آن‌ها را در آغوش بگیرید. این باعث می‌شود تا تبدیل به شخصی مقاوم، چه در باشگاه و چه در زندگی شوید.

منتقدان، یکی از بهترین دماسنج‌های موفقیت هستند. هر چقدر موفق‌تر شوید، منتقدان، شما را بیشتر مورد کنکاش قرار می‌دهند.

عادات بدنسازان بزرگ

وسواسی هستند

وسواس بودن از نظر خیلی‌ها صفت خوبی نیست! بعضی‌ها وسواس جمع کردن تمبر هستند، بعضی‌ها برای کفتر‌های‌شان خیلی وسواس هستند. بدنسازان سرسخت، نسبت به عضلات و چربی بدن وسواس دارند و اهمیتی هم نمی‌دهند، بقیه چه فکر می‌کنند!! بعضی‌ها می‌گویند: ظاهربین، خودبین.

اما به شمایی که به دنبال به دست آوردن سلامتی هستید می‌گویم: قهرمان!!

سرسخت بودن به معنی: رفتارهای مخرب نیست، به این معنی نیست که خود را ناقص کنید! یا پدر و همسر بدی باشید!!

بلکه به این معنی است که: حواس‌تان بیشتر به خودتان باشد تا با کیفیت بیشتری زندگی کنید و به دیگران کمک کنید.

بدنسازی کمک می‌کند تا زندگی و همین‌طور خودتان را بهبود دهید. باعث می‌شود مواقعی که دچار مشکل هستید رفتارهای سازنده انجام دهید.

به سخت کار کردن اعتماد داشته باشید، روزی نتیجه‌اش را خواهید دید.

پس یادتان باشد: به هوس‌ها نه بگویید و نظم و ترتیب را در آغوش بگیرید.

انضباط و آزادی دو روی یک سکه

بیایید جسارت داشته باشیم و سرسخت باشیم!

آیا شما سرسخت هستید؟

علی رضا ناصری

I'm a fitness nerd & currently I'm blogging for https://tamrino.ir my main passion is creating excellent content for bodybuilding community.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا