بدنساز تازه کار

بهترین لوازم تی ار ایکس  TRX

تناسب اندام در کنار چربی سوزی، هدفی است که بسیاری از به دنبال آن هستند. رشته‌های ورزشی متعددی وجود دارد، که می‌توانید با هر کدام از آن‌ها به اندام ایده‌آل خود برسید. در میان رشته‌های ورزشی شاید نام تی ار ایکس یا همان تی ار ایکس (TRX) را شنیده باشید.

تمرینات این ورزش با استفاده از وزن بدن انجام می‌شود که این موضوع سبب افزایش استقامت و قدرت عضلات بدن می‌شود. به همین علت این رشته ورزشی در دنیای فیتنس محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

جالب است بدانید تی ار ایکس با استفاده از ابزارهایی انجام می‌شود که می‌توانید به راحتی آن‌ها را حمل کنید. در طی این بخش قصد داریم به مهم‌ترین و بهترین لوازم تی ار ایکس TRX و هر آنچه باید درباره آن‌ها بدانید، بپردازیم.

تی ار ایکس (TRX) چیست؟

تی ار ایکس یا همان تی ار ایکس مخفف عبارت انگلیسی Total Body Resistance Exercise می‌باشد. این عبارت به معنای تمرینات مقاومتی کل بدن است که یک روش مدرن محسوب می‌شود.

زیرا به تازگی در دهه‌های اخیر این روش در دنیای فیتنس معرفی شده است. یکی از مهم‌ترین ابزاری که در انجام این ورزش به کار می‌رود، بندهای بلند و محکم هستند. البته شاید آن را در برخی از باشگاه‌ها مشاهده کرده باشید.

ورزشکاران با استفاده از این بندها، تمریناتی بر پایه تعادل و وزن بدن‌شان انجام می‌دهند. این حرکات در نهایت سبب تعادل و قدرت بیشتر در عضلات می‌شود. به طور کلی ورزش برای تمام افراد در هر سنی و هر جنسیتی مناسب است. تنها چیزی که شما نیاز دارید، یک پکیج لوازم تی ار ایکس، مربی و وزن بدن خودتان است.

البته اهمیت وجود یک مربی حرفه‌ای، به دلیل جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است، به این ترتیب اهمیت زیادی دارد.

بهترین لوازم ورزش تی ار ایکس

برای انجام تی ار ایکس نیاز به وسایل پیچیده و گران قیمت نیست. شما می‌توانید تمرینات تی ار ایکس را با استفاده از یک کش یا بند تی ار ایکس، در منزل یا باشگاه انجام دهید. زیرا تمام چیزی که نیاز دارید وزن بدن خودتان است.

اغلب ورزشکاران از بند تی ار ایکس برای انجام تمرینات استفاده می‌کنند. بند تی ار ایکس بسیار مقاوم بوده و به شما کمک می‌کند هر حرکتی را که می‌خواهید با آویزان شدن از آن انجام دهید.

البته می‌توانید ابزارهای مختلفی مانند کیسه، لنگرگاه، کش مخصوص و دسته ارگونومیک نیز خریداری کرده و در تمرینات خود از آن استفاده کنید. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین لوازم ورزش تی ار ایکس را به شما معرفی نموده و هرچه باید در رابطه با آن بدانید را برای شما ذکر کنیم.

مهم‌ترین لوازم ورزش تی ار ایکس

همان‌طور که در قسمت قبلی به این موضوع اشاره شد، این ورزش نیاز به ابزار پیچیده ندارد اما همین ابزار ساده مهم‌ترین لوازم ورزش تی ار ایکس  به شمار می‌روند. زیرا انجام تمرینات با وزن بدن را ممکن می‌سازند یا همراه با وسایل دیگر انجام برخی از حرکات را ممکن می‌کند. بدین ترتیب مهم‌ترین لوازم ورزش تی ار ایکس به شرح زیر است:

بند تی ار ایکس

مهم‌ترین ابزار تی ار ایکس  همان بند بلند TRX می‌باشد. البته برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد بند تی ار ایکس قابلیت کشسانی نداشته و کش ورزشی محسوب نمی‌شود. ظاهر این وسیله یک بند بلند با جنس بسیار ضخیم و محکم است.

هم‌چنین در کارایی نیز، استحکام و دوام بسیار مناسبی دارد.

تولیدکنندگان برای ساخت این محصولات دستگیره‌هایی به منظور قرار دادن دست یا پا نیز تعبیه کردند، تا ورزشکاران بتوانند هر حرکتی را که در ذهن دارند با استفاده از این بندها انجام دهند. برای استفاده از این بند باید آن را به سقف یا دیوار متصل کنید.

سازه تی ار ایکس  

برای نصب بند تی ار ایکس، نیاز به یک سازه تی ار ایکس دارید. سازه کراس فیت بند را به خوبی نصب نگه داشته و از هرگونه جدا شدن احتمالی جلوگیری کند. سازه تی ار ایکس یا همان چهارچوبی که لوازم به آن وصل می‌شود، از مهم‌ترین لوازم ورزش تی ار ایکس می‌باشد.

زیر انداز ورزشی

فرقی نمی‌کند که قصد انجام ورزش در کجا را دارید، به هر حال نیاز به یک زیرانداز ورزشی دارید. زیرانداز به شما کمک می‌کند تا هرگونه حرکات نشسته یا خوابیده را بدون محدودیت انجام دهید.

ایکس مانت

ایکس مانت از تمامی مدل‌های تی ار ایکس پشتیبانی کرده و با آن می‌توانید طیف بیشتری از حرکات را انجام دهید. ایکس مانت شامل ۲ پیچ و مهره است، که به راحتی در هر مکانی قابل نصب می‌باشد.

میله تی ار ایکس

میله تی ار ایکس بر عضلات مرکزی و تقویت آن‌ها تمرکز می‌کند. هم‌چنین این وسیله برای ورزشکارانی که در رشته‌های گلف، هاکی، بسکتبال مشغول هستند و می‌خواهند عضلات مرکزی قوی‌تری داشته باشند، مناسب است.

گیره سر چکشی

گیره‌ها به عنوان مهار کننده‌هایی برای بند‌های تی ار ایکس به کار می‌روند. بدین ترتیب از جدا شدن آن نیز جلوگیری می‌کنند.

بالاس کوشن

این وسیله بر حفظ تعادل و تقویت تاندون‌ها تمرکز می‌کند.

خرید پکیج لوازم تی ار ایکس  

اغلب لوازم تی ار ایکس به صورت یک پکیج به فروش می‌رسد. این پکیج‌ها هر وسیله‌ای را که برای تمرین نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند. البته باید توجه داشت که پکیج‌ها با توجه به مکانی که قرار است در آن تمرین کنید، متفاوت است.

پکیج لوازم تی ار ایکس در خانه و پکیج لوازم تی ار ایکس در باشگاه، هر ۲ شامل لوازم مهم تی ار ایکس هستند. اما هر کدام از آن‌ها با توجه به امکانات و وسایل یک باشگاه یا خانه تنظیم شده است.

قیمت لوازم  تی ار ایکس  TRX

ممکن است قیمت پکیج کامل تی ار ایکس مقداری هزینه‌بر باشد. البته می‌توان هر کدام از تجهیزات را از فروشگاه لوازم ورزشی کیا ورزش به صورت جداگانه تهیه کرد اما به طور کلی که هزینه تی ار ایکس به نسبت به سایر ورزش‌ها به صرفه‌تر است.

شما می‌توانید با قیمت مناسب وسایلی را خریداری کنید که طیف گسترده‌ای از حرکات ورزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین علت است که پکیج‌های لوازم تی ار ایکس را یک باشگاه کامل می‌دانند.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند در خانه با تجهیزات تی ار ایکس  ورزش کنند و تناسب اندام خود را به دست آورند، برخی دیگر می‌خواهند در باشگاه‌های ورزشی ثبت‌نام کنند. در هر صورت ورزش تی ار ایکس فواید زیادی برای افراد دارد که تناسب اندام مهم‌ترین آن است.

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید پکیج لوازم تی ار ایکس

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر و مناسب برای خرید لوازم مهم تی ار ایکس هستید، باید به یک سری نکات مهم توجه کنید.

فروشگاه اینترنتی مدنظر، شما باید اجناس اورجینال و قابل اعتماد را عرضه کند.

بدین ترتیب زمانی که می‌خواهید از این فروشگاه خرید کنید، دیگر نگرانی بابت اصل بودن کالا نخواهید داشت. هم‌چنین از کیفیت آن نیز اطمینان پیدا می‌کنید. نکته دوم آن است که فروشگاه مدنظر شما باید پکیج‌های متناسب با امکانات و فضای شما داشته باشد.

ما به خریداران، فروشگاه لوازم ورزشی کیاورزش را پیشنهاد می‌کنیم. این خریداران می‌توانند از فروشگاه معتبر کیاورزش انواع پکیج لوازم تی ار ایکس را خریداری و درب منزل خود تحویل بگیرند.

هم‌چنین فروشگاه کیاورزش، انواع لوازم پاورلیفتینگ و لوازم کراس فیت را دارا می‌باشد. این فروشگاه تنها کالاهای اورجینال و با کیفیت را به مشتریان خود عرضه می‌کند. شما می‌توانید هم اکنون از فروشگاه آن با تنوع محصولی بالا دیدن فرمایید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا