مکمل و داروهای بدنسازی

پروتئین وی کاله یا پگاه: کدام بهتر است؟

پروتئين وی یک منبع پروتئينی است که به سرعت در بدن جذب می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع به خصوص برای بدنسازان که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند بسیار مهم است. پروتئين وی کاله و پگاه ۲ مورد از بهترین مکمل‌های وی ایرانی هستند که به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند.

با این حال بسیاری از بدنسازان بین خرید پروتئین وی کاله یا پگاه تردید دارند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که پروتئين وی پگاه بهتر است یا کاله و دلیل برتری یکی بر دیگری چیست.

تفاوت پروتئین وی کاله و پگاه چیست؟

با توجه به اینکه هر ۲ برند از تولیدکنندگان قدیمی و مطرح کشور هستند این سوال برای اکثر خریداران مطرح می‌شود که کدام مکمل را بخریم؟ وی پگاه یا کاله؟

این  مکمل در عین حال که بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. در ادامه مقاله هر ۲ مکمل را به لحاظ ۴ مؤلفه‌ی اساسی ترکیبات، مزه، سرعت هضم و قیمت بررسی می‌کنیم.

تفاوت وی پگاه و کاله از نظر ترکیبات

یک ویژگی مهم پروتئين وی کاله که شرکت کاله رو آن تاکید زیادی دارد، این است که در تولید آن از لاکتوز استفاده نشده است. لذا کسانی که معده‌شان با قند شیر سازگار نیست به راحتی می‌توانند پروتئين وی کاله را مصرف کنند.

از طرف دیگر، وی پگاه نیز دارای یک ویژگی رقابتی مختص به خود می‌باشد. پروتئين وی پگاه با انواع مختلفی از ویتامین­‌ها غنی شده ­است؛ ویتامین‌هایی که به شکل موثرتری پروتئین‌ها را در بدن سنتز می‌کنند.

مقدار پروتئين و کربوهیدرات

در هنگام خرید مکمل وی باید به مقدار پروتئين و کربوهیدرات در هر سروینگ و نسبت پروتئين به کربوهیدرات توجه شود.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم مشخصه‌ی اصلی پروتئین وی مقادیر بالای پروتئین در آن است.

چیزی که در پروتئين وی کاله یا پگاه و یا هر برند دیگری تفاوت دارد نسبت پروتئين به کربوهیدرات و نیز مقدار کربوهیدرات و پروتئين در هر سروینگ می­‌باشد:

  • وی کاله در هر سروینگ ۳۲.۵ گرمی خود ۲۴ گرم پروتئین و ۳ گرم کربوهیدرات (۱ گرم فیبر و ۲ گرم شکر) دارد. در حالی که همین مقدار از مکمل وی پگاه دارای ۲۴.۵ گرم پروتئین و ۴.۲۵ گرم کربوهیدرات است.
  • نسبت پروتئین و کربوهیدرات در پروتئین وی کاله ۸ به ۱ است در حالی که این نسبت در وی پگاه ۶ به ۱ است.
  • پروتئين وی کاله به ازای یک سروینگ ۱۲۰ کالری را فراهم می‌کند در حالی که هر سروینگ وی پگاه ۱۴۰ کالری دارد.

میزان چربی

هر ۲ نوع پروتئین وی پگاه یا کاله بدون چربی ترانس هستند که این ویژگی مزیت مهمی برای هر ۲ مکمل محسوب می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که قصد افزایش وزن یا کاهش وزن داشته باشید چربی­‌های موجود در این محصولات برای مصرف‌کنندگان مشکل آفرین نخواهند بود.

در هر سروینگ وی کاله ۱.۵ گرم چربی وجود دارد که حدود ۱ گرم آن اشباع شده می‌باشد. در حالی که هر سروینگ وی پگاه حدود ۲.۴ گرم چربی دارد. بنابراین پروتئین وی پگاه انرژی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

کدام مکمل خوش طعم‌­تر است؟ پروتئين وی کاله یا پگاه؟

پروتئين وی پگاه تنوع طعم بیشتری دارد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بدنسازان در هنگام استفاده از مکمل‌ها مزه‌ی آن‌ها می‌باشد. چرا که مکمل‌ها به خودی خود مزه‌ی خوبی ندارند و تولیدکنندگان بایستی نسبت به مزه‌دار کردن آن‌ها اقدام نمایند.

۲ طعم وانیلی و شکلاتی مورد استقبال اکثر ورزشکاران قرار دارند که این ۲ طعم در هر ۲ مکمل وی پگاه و کاله وجود دارد اما پروتئين وی شرکت پگاه از تنوع طعم بیشتری برخوردار است. اسانس‌ها و افزودنی‌های موجود در هر ۲ پروتئین وی کاملاً استاندارد و بدون ضرر هستند.

کدام سریع‌تر هضم می‌شود؟

همان‌طور که در بخش ترکیبات هم اشاره کردیم پروتئین وی کاله یا پگاه تمهیداتی را در راستای هضم بهتر مکمل‌ها در نظر گرفته‌اند. پروتئین وی کاله فاقد لاکتوز است و قدرت انحلال‌پذیری بسیار بالایی دارد. انحلال‌پذیری بالای وی کاله نیز باعث می‌شود که این مکمل به راحتی در آب حل شود.

ویتامین های A ،B ،C و E  از جمله ویتامین‌هایی هستند که در مکمل وی پگاه یافت می‌شوند. این ویتامین‌ها ضمن راحت‌تر کردن فرایند هضم، سرعت تجزیه و جذب پروتئین‌ها را نیز بالا می‌برند؛ ویژگی مهمی که خیلی از ورزشکاران به دنبال آن می‌باشند.

با توجه به توضیحات بالا می‌توان گفت که پروتئين وی پگاه احتمالا سریع‌تر هضم می‌شود.

کدام ارزان‌تر است؟ پروتئین وی کاله یا پگاه؟

کدام ارزان‌تر است؟ وی پگاه یا کاله؟

همیشه قیمت، یک فاکتور مهم برای خرید است. گاهی قیمت زیاد یک محصول منجر به خارج شدن آن محصول از دامنه‌ی انتخاب بسیاری از مشتریان می‌شود. در حالی که نمونه‌های ارزان نیز می‌توانند این شک و شبه را به وجود آورند که کیفیت آن‌ها کم‌تر از نمونه‌‌های گران است.

این گفته اگرچه در برخی موارد درست می­‌باشد اما در مورد مکمل‌های مورد بحث ما مصداق ندارد. علی‌رغم گران‌تر بودن پروتئین وی پگاه از کاله هر ۲ این محصولات آزمایش‌های مختلف را پشت سر گذاشته اند و کاملاً استاندارد می‌باشند. با این حال پروتئين وی پگاه با توجه به ویتامینه بودنش قیمت بیشتری دارد.

پروتئين وی پگاه بهتر است یا کاله؟

اظهار نظر راسخ در مورد برتری یک نمونه بر دیگری کار درستی نیست. ورزشکاران بایستی با توجه به اهداف ورزشی خود و اطلاعات مربوط به هر محصول نسبت به انتخاب بهترین مکمل اقدام نمایند. به طور خلاصه برای انتخاب بین وی پگاه یا کاله نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • پروتئين وی کاله در هر سروینگ چربی و کربوهیدرات کمتری نسبت به وی پگاه دارد. بنابراین اگر به دنبال افزایش حجم خشک هستید وی کاله گزینه بهتری به شمار می‌رود.
  • وی پگاه حاوی انواع ویتامین‌هاست و به همین دلیل هضم آن سریع‌تر است. این در حالی است که وی کاله فاقد ویتامین است.
  • تنوع طعم پروتئين وی پگاه از وی کاله بیشتر است. در حالی که وی کاله تنها در ۲ طعم وانیلی و شکلاتی عرضه می شود، وی پگاه در طعم‌های موز و توت فرنگی نیز در بازار موجود است.
  • پروتئین وی کاله ارزان‌تر از وی پگاه است و گزینه اقتصادی تری به شمار می‌رود.

خرید انواع پروتئین وی از بتادارو

اگرچه در گذشته، داروخانه‌ای که انواع مکمل‌های بدنسازی را داشته باشد به سختی پیدا می­‌شد اما این روزها برای خرید چنین محصولاتی حتی نیاز نیست که از منزل خارج شوید. فروشگاه‌های آنلاین زیادی هستند که انواع مکمل‌ها را به فروش می‌رسانند. در این میان، بتادارو یک داروخانه‌ی آنلاین معتبر در شمال غرب کشور است که به شکل تخصصی در حوزه‌ی فروش مکمل‌های بدنسازی فعالیت می‌کند.

مشتریان با مراجعه به سایت این داروخانه آنلاین و مشاهده‌ی نماد اعتماد الکترونیک واقع در قسمت انتهایی آن، به هنگام خرید کاملاً آسوده خاطر خواهند بود. اگر در مورد انواع داروها، مکمل‌ها و تداخل آن‌ها با یکدیگر ابهامی برای‌تان وجود دارد می‌توانید با بتادارو تماس بگیرید و از مشاوره آنلاین این مجموعه استفاده کنید.

هم‌چنین با نصب اپلیکیشن بتادارو می‌توانید خرید اینترنتی دارو و مکمل را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا