جالب

چگونه برای خودمان یک باشگاه شخصی بسازیم؟

تمرین در خانه، می‌تواند سخت نباشد. این راهنمای ماست برای شما تا بتوانید باشگاه خانگی خودتان را ایجاد کنید.

شاید از باشگاه‌های شلوغ خسته شده باشید، شاید هم مثل من وسواسی باشید و از کار کردن با دستگاه‌هایی که دیگران با بدن‌های عرق کرده با آن‌ها کار کرده‌اند، اکراه دارید! خوب وقتش رسیده تا یک کاری بکنید.

لینک آپارات

فضا

شاید مهم‌ترین مسئله باشد. به هرحال، اینجا محلی است که می‌خواهید بعد از یک روز کاری به آن پناه ببرید. در اینجا باید روی اهداف تناسب اندام‌تان تمرکز کنید. می‌خواهید این محل، از عواملی که باعث حواس پرتی می‌شوند به دور باشد.

در ابتدا باید بگویم: یک سقف بلند می‌تواند خیلی برای شما مناسب باشد. وسایلی که درون باشگاه می‌خواهید بگذارید خودشان از سطح زمین ارتفاعی دارند و سقف بلند، کمک می‌کند تا به مشکلی برنخورید.

آینه

آینه برای باشگاه tamrino.ir

آینه در باشگاه خیلی به درد می‌خورد. آینه دقیقاً همان کاری را خواهد کرد که حدس می‌زنید! می‌توانید در آینه، ظاهر رشید خودتان را برانداز کنید.

آینه‌ها هم‌چنین، فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر می‌کنند.

کف

انتخاب کف مناسب برای باشگاه، بسیار مهم است. کفی که از بتن باشد می‌تواند بسیار خطرناک باشد. از طرفی، یک قالی نرم هم می‌تواند ضررهای خودش را داشته باشد.

اگر کف خیلی سخت باشد، روی تمرینات اثر خود را خواهد داشت، مخصوصاً تمریناتی که باید روی زمین انجام شوند. اگر هم کف خیلی نرم باشد، دستگاه‌هایی که در درون باشگاه هستند، تعادل‌شان را از دست می‌دهند.

وسایل سرگرمی

اینکه از چه وسیله‌ای برای بهتر کردن حال و هوای باشگاه استفاده کنید، بستگی به جوی دارد که مدنظر شماست. (البته، جیب مبارک هم فراموش نشود!)

داشتن یک تلویزیون صفحه تخت بزرگ و دویدن روی تردمیل روبه‌روی آن، می‌تواند یک شروع عالی برای روز باشد.

یک سیستم استریو قدرتمند، می‌تواند موقعی که دارید اسکوات می‌روید، فوق‌العاده مفید باشد.

البته، یکی از دوستان از شمع در باشگاه استفاده می‌کرد و محیط بسیار آرامی را ایجاد کرده بود و خودش یک تجربه فوق‌العاده بود.

به هرحال، هر چیزی که انتخاب می‌کنید کاری کنید، اتاق مناسب حال و هوای خود شما باشد.

دستگاه‌های مورد نیاز باشگاه شخصی:

تردمیل دوی سرعت هوازی tamrino.ir

تردمیل و الپتیکال

اگر اهل دویدن هستید، تردمیل‌ها خیلی به درد بخور هستند اما اگر مفاصل شما هنگام دویدن اذیت می‌شوند، می‌توانید از الپتیکال‌ها استفاده کنید. کمی گران‌تر هستند اما برای سلامتی مفاصل بهترند.

البته، می‌توانید از دوچرخه‌های ثابت هم برای اجرای تمرین‌های هوازی استفاده کنید.

ضروری‌ترین وسیله: دمبل و هالتر

اگر می‌خواهید به یک بدنساز هدیه بدهید، به نظرم: دمبل بهترین هدیه است. سعی کنید دمبل‌هایی با وزن‌های مختلف را خریداری کنید.

برای انتخاب هالتر، از طول‌های مختلف استفاده کنید.

طناب

طناب زدن tamrino.ir

طناب زدن شاید کمی بچه‌گانه به نظر بیاید اما یکی از دارایی‌های مهم هر باشگاه می‌تواند باشد. طناب زدن یک تمرین هوازی خیلی خوبی است که به هماهنگی عصبی کمک می‌کند.

سعی کنید اندازه مناسب خود را خریداری کنید.

نیمکت

یک نیمکت مناسب، یکی از اساسی‌ترین وسایل یک باشگاه هست که می‌توان روی آن، گستره زیادی از تمرینات را انجام داد.

حتماً موقع خرید، از راحت بودن نیمکت اطمینان حاصل کنید.

حرف آخر

مهم‌تر از تمرین کردن: پیدا کردن انگیزه لازم برای انجام دادن تمرینات است. حتی فکر کردن در مورد اینکه بعد از یک روز کاری وارد یک باشگاه شلوغ و گاهاً بدبو شوید، به نظرم دلیل خوبی است تا باشگاه خودمان را ایجاد کنیم.

امیدوارم بعد از خواندن این مطلب، ایده‌های خوبی برای ایجاد یک باشگاه خانگی پیدا کرده باشید. داشتن یک باشگاه خانگی، دیگر بهانه‌ای برای تمرین نکردن نمی‌گذارد.

از طرف دیگر، خبری از هزینه ماهیانه برای عضویت در باشگاه نیست.

اگر شما هم باشگاه خانگی دارید و یا قصد ایجاد آن را دارید، عکس‌ها و تجارب خودتان را برای ما ارسال کنید.

علی رضا ناصری

I'm a fitness nerd & currently I'm blogging for https://tamrino.ir my main passion is creating excellent content for bodybuilding community.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. درود بر شما. خیلی مفید بود.
    یکی از دلایلی که شخصاً تمایل به تمرین کردن در خانه را دارم، برهم خوردن تمرکزم در باشگاه های شلوغ و برخورد با انسان هایی است که در یک کلام می توان گفت که روی مخ هستند !
    حتی اینکه مجبور باشی بین ست ها مجبور به سلام و احوال پرسی با شخصی شوی و تمرکزت بهم بریزد، دلیل مناسبی برای تمرین کردن در خانه است. خود من چنین قصدی دارم و به راهنمایی شما نیاز دارم و ممنون میشوم که مرا راهنمایی کنید.
    برای یک دوچرخه ثابت که تواند تمرینات پرفشار هیت را تحمل کند، حداقل تا چه قیمتی باید هزینه کنم ؟(وزن من 100 کیلو و قدم 189 می باشد). اگر مارک خاصی نیز مد نظر دارید ممنون می شوم مرا نیز مطلع سازید.
    با سپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا