pr

۵ علامت کمبود ویتامین دی در بدن

طبق تحقیقات کارشناسان در حال حاضر حدود ۸۰ درصد ایرانی‌ها دچار کمبود ویتامین دی هستند. با اینکه ویتامین D از راه‌های مختلفی مانند پوست، جذب بدن می‌شود اما با این حال جمعیت بالایی در کشور از علائم کمبود ویتامین دی رنج می‌برند. افراد بالغ باید روزانه در حدود ۱۵ میکروگرم ویتامین دی دریافت کنند.

ویتامین دی یکی از مهم‌ترین ویتامین‎‌ها برای سلامت استخوان‌ها و رشد بدن است و کمبود این ویتامین باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با علائم کمبود ویتامین دی در بدن صحبت کنیم و اشاره‌ای به ۵ علامت کمبود ویتامین دی در بدن خواهیم داشت. اگر سلامتی و داشتن بدنی سالم برای‌تان مهم است، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

۱- سیستم ایمنی ضعیف؛ یکی از علائم کمبود ویتامین دی در زنان و مردان

از مهم‌ترین عوارض كمبود ويتامين d در بدن می‌توان به ضعف در سیستم ایمنی اشاره کرد. ویتامین دی یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های بدن است که کمبود آن تاثیر فراوانی روی سیستم ایمنی و عملکرد اندام‌ها می‌گذارد. طبق بررسی‌هایی که کارشناسان انجام داده‌اند، اگر به‌صورت مداوم و بیش از اندازه دچار سرماخوردگی یا عفونت می‌شوید، شاید با کمبود ویتامین دی در بدن مواجه هستید؛ بنابراین از مهم‌ترین علائم کمبود ویتامین دی در بدن می‌توان به نقص در سیستم ایمنی و به وجود آمدن بیماری‌هایی مانند: سرماخوردگی، برونشیت و ذات‌الریه اشاره کرد.

توجه داشته باشید قیمت ویتامین d بسیار مقرون به صرفه بوده و در مقابل از شما در برابر بیماری‎‌های سخت به خوبی محفاظت می‌کند. طبق گفته پزشکان مصرف روزانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین دی برای بزرگسالان ضروری است. ویتامین دی مورد نیاز بدن را می‌توانید از طریق مواد غذایی مانند: گوشت ماهی، تخم‌مرغ و شیر نیز تامین کنید.

۲- خستگی بیش از اندازه و احساس ضعف؛ از علائم کمبود ویتامین د

احساس خستگی به تنهایی علت‌های مختلفی دارد و البته یکی از علائم این مشکل، کمبود ویتامین دی است. حتماً شما هم تاکنون بارها تجربه احساس ضعف و خستگی بدون هیچ دلیلی را داشته‌اید؛ در چنین مواقعی توصیه می‌کنیم برای سنجش کمبود ویتامین دی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

البته مصرف برخی مکمل‌ها و قرص‌های تقویتی نیز موجب سلامتی بدن می‌شود. به عنوان مثال: قرص امگا ۳ به کاهش احتمالی بیماری‌های قلبی بسیار کمک می‌کند و در جذب ویتامین د بسیار موثر است. باتوجه به قیمت قرص امگا 3 توصیه می‌کنیم، حتماً این قرص را تهیه کنید و با دستور پزشک یا متخصص تغذیه مصرف آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

۳- افسردگی و احساس اضطراب؛ یکی از علائم کمبود ویتامین d در بدن

افسردگی علت‌های فراوانی دارد و یکی از دلایل افسردگی در زنان و مردان کمبود ویتامین دی است. طبق تحقیقات انجام شده ۶۵ درصد از کسانی که دچار افسردگی شده‌اند، سطح ویتامین دی بدن آن‌ها کمتر از حد نرمال بوده است.

البته کمبود آهن در بدن نیز باعث بروز علائم افسردگی و بی‌حالی در فرد می‌شود. با مصرف کنترل شده بهترین شربت آهن خارجی برای کودکان و بزرگسالان می‌توانید تا حد فراوانی خود را در مقابل مشکل کمبود آهن بیمه کنید.

۴- پوسیدگی و کاهش تراکم استخوان‌ها؛ از مهم‌ترین نشانه‌های کمبود ویتامین دی

یکی از وظایف اصلی ویتامین دی، جذب کلسیم و بهبود تراکم استخوان است که نقشی حیاتی در بدن برعهده دارد.

بسیاری از افراد که دچار پوکی استخوان هستند، گمان می‌کنند بدن‌شان باید کلسیم بیشتری دریافت کند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با انجام آزمایشات، مشخص می‌شود بدن آن‌ها از کمبود ویتامین دی رنج می‌برد.

طبق بررسی کارشناسان روی زنان میانسال، مشخص شد زنانی که علائم کمبود ویتامین دی دارند، بسیار بیشتر از سایر زنان در معرض خطر شکستگی استخوان‌ها قرار می‌گیرند. پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و کاهش خطرات شکستگی استخوان افراد بالای ۷۰ سال روزانه باید بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد ویتامین دی مصرف کنند.

۵- ضعف عضلانی و درد عضلات؛ از نشانه‌های کمبود ویتامین دی در بدن

درد عضلات و ضعف عضلانی نشانه‌ای از کمبود ویتامین دی در بدن است. ضعف عضلانی در افراد بزرگسال بسیار بیشتر از جوانان دیده می‌شود. در یک مطالعه مشخص شد که ۷۱ درصد از افرادی که دچار درد مزمن عضلانی هستند از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند. در همه سلول‌های عصبی بدن گیرنده درد وجود دارد و زمانی که مقدار ویتامین دی در بدن کاهش پیدا کند، این گیرنده‌های عصبی واکنش نشان می‌دهند.

دریافت نور خورشید و مصرف ویتامین دی؛ راهی برای جبران کمبود ویتامین دی در بدن

در این مقاله در ارتباط با علائم کمبود ویتامین D صحبت کردیم و اشاره‌ای به ۵ علامت کمبود ویتامین دی در بدن داشتیم.

مطالبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، فقط بخشی از علائم کمبود ویتامین دی در بدن هستند. علائم کمبود ویتامین دی ۳ در بدن معمولاً از طریق ریزش مو، نقص در توانایی ترمیم زخم‌ها و مشکلات قلبی خود را نشان می‌دهند.

بهترین راه برای دریافت ویتامین دی موردنیاز بدن، نور خورشید و مکمل‌های ویتامین دی است.

برای خرید و آگاهی از مکمل‌های تقویتی ویتامین دی توصیه می‌کنیم محصولات داروخانه آنلاین مکمل شاپ را بررسی کنید.

داروخانه آنلاین مکمل شاپ علاوه بر عرضه و فروش مکمل‌های تقویتی، بهترین مکمل‌های ورزشی و نوزاد را نیز عرضه می‌کند. کیفیت عالی محصولات، ارسال به سراسر کشور و ضمانت بازگشت کالا از مهم‌ترین ویژگی‌های داروخانه آنلاین مکمل شاپ هستند. برای مشاهده کلیه محصولات مکمل شاپ به نشانی اینترنتی mokamelshop.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا