جالب

دلیل واقعی چاقی چیست؟

این را پذیرفته‌ایم که: مردم دنیا چاق‌تر شده‌اند و جالب اینکه: اکثر افراد هم در این زمینه، کارشناس تشریف دارند!

دلایلی که این دوستان کارشناس برای چاقی مردم می‌آورند هم، متفاوت است:

  • رژیم غذایی سخت و کم کالری
  • صنعت تناسب اندام با اطلاعات متناقضش
  • مصرف بالای شکر
  • فست‌فودها
  • همسرم (بله، بعضی‌ها چاقی خود را تقصیر همسرشان می‌اندازند!)
  • کار، گرفتاری و…

آیا این دلایل باعث چاقی می‌شوند؟

به صورت مستقیم و غیر مستقیم بله! اما حرف اصلی این است که: در زندگی یک‌بار هم شده، مسئولیت یک اشتباه را بپذیرید.

توانایی پاسخ‌گو بودن

آیا تعجبی دارد که مردم سراسر دنیا چاق‌تر شده‌اند؟

راستش را بخواهید نه! نه تنها چاق‌تر شده‌ایم بلکه توانایی مسئولیت‌پذیری ما هم پایین آمده است. انگار چاق شدن چیز بدی نیست!

هر چقدر مسئولیت‌‌پذیر‌تر شوید، به احتمال زیاد به جای اینکه نقش یک قربانی را بازی کنید، برای تغییر شرایط خود کاری خواهید کرد اما امروزه نقش یک آدم مظلوم را بازی کردن، محبوب‌تر شده است.

همین ضعفی که در روان شما وجود دارد، تبدیل به یک ضعف جسمانی می‌شود. افراد ضعیف هستند که همیشه دنبال کسی یا چیزی می‌گردند تا انگشت اتهام را به سمتش نشانه بروند. به جای اینکه از مشکل به وجود آمده استفاده و برای پیشرفت خود برنامه‌ریزی کنند.

قبول دارم موارد زیادی وجود دارد که می‌توان آن را سرزنش کرد، از شکر گرفته تا شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی اما باید قبول کنید: افرادی که همین الان هم تناسب اندام دارند، مشکلات خاص خودشان را دارند و هر روز باید با آن‌ها مواجه شوند.

حقیقتی در مورد افراد متناسب

هر کسی که بدن متناسبی دارد همین الان هم برای حفظ این شرایط می‌جنگد. در این دنیا هیچ چیز را مجانی به کسی نمی‌دهند. همه، مشکلات خاص خود را داریم که باید با آن‌ها روبه‌رو شویم.

پس اگر جز خوش شانس‌هایی نیستید که از لحاظ ژنتیکی، سوخت و ساز بالایی دارند، باید تلاش کنید و البته، این تلاش بی‌پایان خواهد بود.

از طرف دیگر، موضوع فقط به تلاش کردن ختم نمی‌شود، بلکه باید هر سال روش و فرایند‌هایی را که دنبال می‌کنید، دوباره مورد بررسی قرار دهید.

پس آگاه باشید، وقتی بر مشکلات اولیه فائق آمدید، مشکلات بیشتری سر راه شما خواهند آمد.

این مشکلات همه جا به دنبال‌تان هستند، زیر هالتر، در آشپزخانه، همراه دوستان‌تان و… اینکه به تناسب برسید، فقط در باشگاه به دست نمی‌آید. در واقع، به تک‌تک تصمیمات شما در طول روز بر‌می‌گردد.

جنگ تناسب اندام

انسان اولیه راک عصبانی جنگ tamrino.ir

اکثر افراد به صورت طبیعی ورزشکار نشده‌اند. در کودکی، اغلب ما موقعی که استرس داشته‌ایم یا ناراحت بوده‌ایم، این مشکل را با غذا رفع کرده‌ایم. شاید توانسته باشید با این مشکلات از طریق ورزش و بالا بردن آگاهی مقابله کرده باشید.

تصمیم گرفته‌اید تا به طور منظم تمرین کنید و حواس‌تان به وعده‌های غذایی باشد. آیا کسی حق دارد به شما بگوید: تناسب اندام و بدنی عضلانی به شما هدیه داده شده و همه چیز شانسی است؟!

مطمئناً نه.

هر چقدر جلوتر می‌روید، چالش‌ها بیشتر هم می‌شوند. افراد معمولاً بعد از مدت زمان نسبتاً طولانی در باشگاه، دچار آسیب دیدگی می‌شوند که باید هوشمندانه با آن برخورد کنند اما اینکه هر روز با مشکلات جدید روبه‌رو می‌شویم، تقصیر دنیا نیست!

اگر کمی باهوش باشید، قوی‌تر شدن و لاغر شدن کار سختی هم نیست. اگر اضافه وزن دارید، اجازه ندهید کسی به شما بگوید: تو هیچ چاره‌ای نداری.

  • چرا؟

به خاطر اینکه اگر این‌طور فکر کنید، خود را هرگز شایسته کنترل سرنوشت زندگی‌تان نمی‌بینید.

اگر نمی‌خواهید که قوی شوید و سالم‌تر زندگی کنید، این به شما ربط دارد. شما هستید که تعیین می‌کنید چه چیزی اولویت دارد. فقط خواهشاً جامعه، دولت، خانواده، رسانه‌ها و خواجه حافظ شیرازی را مقصر ندانید!

یادتان باشد: این بدن شماست و همه چیز بر عهده شماست.

از آدم‌های چاپلوس فاصله بگیرید

آدم چاپلوس فردی است که دقیقاً حرف‌هایی را می‌زند که دوست دارید بشنوید. البته، اصطلاح پاچه‌خواری صحیح‌تر است! (یاد شب‌های برره به خیر)

در ضمن، اگر یکمربی هستید و به افراد چاق، علی‌رغم این که می‌دانید این اضافه وزن چقدر برای سلامتی آن‌ها مضر است، هم‌چنان می‌گویید که: این چاقی تقصیر تو نیست! انتخاب دیگری نداشته‌ای، خودتان خوب می‌دانید حرف‌تان چقدر خنده‌دار است!

می‌دانید اگر برای کاهش وزن به آن‌ها کمک می‌کردید، چه لطف بزرگی به مفاصل و استخوان‌های نحیف این افراد می‌کنید.

می‌دانید که آن‌ها چقدر انرژی بیشتری خواهند داشت و راحت‌تر قدم می‌زنند، راحت‌تر می‌خوابند، کمتر دکتر می‌روند و در کل، زندگی برای آن‌ها بهشت می‌شود.

شاید بگوید: ما دل‌مان سوخت، نباید روحیه طرف را خراب کرد اما باید بدانید با چاپلوسی از یک فرد چاق، او را تشویق می‌کنید تا در نقش یک قربانی ظاهر شود تا کسی که روی سرنوشتش کنترل دارد.

شاگردتان باید بداند که حق انتخاب دارد. وجود انتخاب، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بشر است. به او اجازه بدهید تا انتخاب کند.

رفتار مهربانانه و ترحم‌آمیز شما، توهین‌آمیز‌تر از صداقت بی‌رحمانه است.

اینکه به شاگرد خود بگویید: چاق هستید و این هم راه حل آن، خیلی بهتر از این است که بگویید: اشکالی ندارد، قسمت شما این است.

امیدوارم شاگردتان مسئولیت بپذیرد و با آغوش باز، سراغ مشکلات برود. این مقابله با مشکل چیزی است که اکثر مردم از آن فرار می‌کنند.

اولین قدم برای کاهش وزن

بدنساز مغرور سرسخت tamrino.ir

هر چقدر بیشتر اجازه بدهید تا شکم‌پرستی و بی‌نظمی بر شما غالب شود، سخت‌تر می‌شود با مشکلات کنار آمد. خبر خوب این است که: هر چقدر بر مشکلات بیشتری فائق شوید، رفته‌رفته پوست‌تان کلفت‌تر می‌شود و بیشتر از موانع استقبال می‌کنید.

پس در اولین قدم، مسئولیت وضع موجود را بپذیرید.

در مرحله بعد، بپذیرید که وسوسه‌ها وجود دارند و نقشه بکشید تا آن‌ها را شکست دهید. وسوسه غیرقابل اجتناب است و همه با آن روبه‌رو هستند.

اگر هنوز همسر خود را به خاطر درست کردن غذاهای خوشمزه سرزنش می‌کنید، تغییر کردن را فراموش کنید. چالش‌های شما خاص نیستند و همه با آن روبه‌رو شده‌اند. اگر آسیب دیده‌اید یا بیمار هستید، راهی برای شما هم وجود دارد.

اگر در خانه خود حمایت لازم را دریافت نمی‌کنید، یک جای دیگر سراغ این حمایت بگردید و بعد برای خانواده‌تان یک الگو باشید. می‌دانم سخت است اما قرار نبوده طور دیگری هم باشد!

اگر با چالشی روبه‌رو نیستید، پس یک جای کار مشکل دارد. همین تقلا کردن‌هاست که جلوی چاق‌ شدن و ضعیف شدن را می‌گیرد.

سرزنش دیگران، شما را به جایی نمی‌رساند. سوالی که باید از خود بپرسید این است که: آیا می‌خواهید به استقبال مشکلات بروید یا اینکه، آن‌ها زندگی شما را کنترل کنند.

انتخاب با شماست، همیشه با شما بوده و خواهد بود.

راهنمای جامع کاهش وزن

شما در قبال سلامتی خود، قبول مسئولیت کرده‌اید؟ چگونه؟

علی رضا ناصری

I'm a fitness nerd & currently I'm blogging for https://tamrino.ir my main passion is creating excellent content for bodybuilding community.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام دوست عزیز
    1: بله به چربی سوزی کمک می کند. بله اسید های چرب بدن را به کوره سلول ها یعنی میتوکندری منتقل می کند و از طرفی با افزایش ظرفیت هوازی بدن باعث می شود تا بتوانید بیشتر تمرین کنید و بیشتر کالری بسوزانید.
    2: باعث بهبود حجم فرایند تولید استخوان در بدن می شود، در درمان و دوره نقاهت بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد، در مردان برای افزایش اسپرم به خاطر ناباروری تجویز می شود و … مضرات: افزایش فشار خون و تپش قلب، اسهال و شکم درد
    3:روزی 2-4 گرم مصرف کنید. این مکمل در گوشت و مواد لبنی نیز وجود دارد. برای افزایش چربی سوزی همراه با بزرگترین وعده روز و برای افزایش عضله سازی قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.
    4: خبر ندارم!!
    5: بصورت غیر مستقیم تاثیر دارد
    6: در مورد مکانیسم اثر باید یک مقاله علمی جداگانه تهیه شود!

  2. با سلام ممنون ازسایت خوبتون-ببخشید نظر نامربوط میذارم
    میخواستم چربی سوز کافئین بخرم اما بهم توصیه شد ال کارنتین بخرم چند تا سوال داشتم
    چون زمیان نمیخوام وزن کم کنم-سن18قد177
    1)ایا واقعا چزبی سوزه یا به چربی سوزی کمک میکنه؟دقیقا کارش چیه؟
    2)فواید و مضراتش
    3)زمان مصرف
    4)حدود قیمت
    5)باعث افزایش قدرت یا افزایش حجم میشه یا نه؟
    6)عملکردش؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا