pr

مهم ترین دغدغه‌های خرید سیسمونی برای یک مستاجر

با افزایش اجاره نشینی در شهرهای بزرگ، خرید سیسمونی مناسب و طراحی  دکوراسیون اتاق کودک به یک چالش واقعی و اساسی برای بعضی والدینی که مستاجر هستند تبدیل شده است. در این مقاله فاکتورهای ضروری را که هنگام خرید سیسمونی نوزاد باید در نظر بگیرید بررسی می‌کنیم.

  • حمل و نقل آسان

قابلیت حمل ونقل آسان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی وسایل بزرگ، به خصوص در زندگی مستاجری و آپارتمان‌نشینی است. قبل از خرید هر وسیله برای اتاق کودک، ابتدا ببینید که آیا به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید؟

ترجیحاً سرویس خواب نوزاد را طوری انتخاب کنید که قابلیت جدا شدن اجزا از یک دیگر و مونتاژ دوباره را دارند. با در نظر گرفتن این ویژگی دیگر نگران گیر کردن در پاگردها، جا نشدن در آسانسور و… نباشید.

اطمینان خاطر از استحکام اتصلات تخت کودک نکته‌ای است که نباید نسبت به آن بی‌توجهی کنید. ابزارآلات و بست‌های استفاده شده در سرویس خواب کودک به این دلیل اهمیت دارد که به طور مستقیم با امنیت کودک در ارتباط است.

اتصالات باید به قدری محکم و باکیفیت باشند که در طول چندین بار جا‌به‌جایی و باز و بسته شدن دچار مشکل نشوند. پس با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از این موضوع اطمینان خاطر حاصل کنید. هم‌چنین بهتر است برای مونتاژ دقیق‌‌تر و مطمئن‌تر حتماً از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.

  • کیفیت و ماندگاری

جا‌به‌جایی‌های مداوم احتمال پریدگی رنگ و خش افتادن به وسایل را بالا می‌برد. سرویس خواب‌های نوزاد با کیفیت، معمولاً خاصیت ضدخش بودن را دارند. این خصوصیت را هنگام خرید سرویس خواب کودک نوجوان که قصد استفاده طولانی مدت از آن را دارید، حتماً مد نظر قرار دهید. کیفیت و دوام تخت کودک، نه تنها از جنبه‌‌ی ایمنی و سلامتی نوزاد حائز اهمیت است، بلکه در طول زمان و بر اثر جابه‌جایی زیاد شکل ظاهری خود را حفظ کرده و مثل روز اول باقی می‌ماند.

سرویس خواب‌های ساخته شده از چوب طبیعی بهترین و باکیفیت‌ترین جنس محصول هستند اما به دلیل قیمت بالا و هم‌چنین نگهداری سخت، بسیاری از محصولات نوزاد و کودک از موادی که جایگزین چوب درختان شده است، ساخته می‌شود که دارای کیفیت نسبتاً خوب و قیمت معقول‌تری می‌باشند.

بعضی از سرویس‌های خواب کودک از نئوپان و یا تخته سه لا ساخته می‌شوند، که ظاهر جذاب و کیفیت مناسبی ندارند.

امروزه سرویس خواب‌های تهیه شده از ام دی اف با رعایت استانداردهای مربوط به محصولات کودک (ضدحساسیت، ضدآلرژی، غیرسمی و مقاوم در برابر نفوذ آب) علاوه بر ظاهری زیبا، بسیار بادوام و مقاوم می‌باشند و جایگزین مناسبی برای سرویس خواب‌های چوبی هستند.

 

  • ضد لک بودن

در جابه‌جایی‌های اجاره نشینی، وسایل بیشتر از هر زمان دیگری در معرض آلود‌گی و لکه دار شدن قرار می‌گیرند. از لکه‌های گرد و غبار معمولی گرفته تا لکه‌های چرب و روغنی. وسایل سیسمونی نوزاد خصوصاً مبلمان اتاق کودک باید  ضدلک باشند و به راحتی تمیز شوند.

تخت و کمد نوزادی ام دی اف‌ با روکش‌های ضدحساسیت در صورت وجود آلودگی با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند.

  • وسایل سنگین نخرید

وزن وسایل درهنگام جا‌به‌جایی و حمل و نقل، بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید. در هنگام خرید وسایل اتاق دقت کنید که وسایل خیلی سنگین خریداری نکنید. البته زیاد سبک بودن وسایل هم خوب نیست، زیرا احتمال خطر سقوط و افتادن آن‌ها روی کودک افزایش می‌یابد.

  • ایمنی را لحاظ کنید

از انتخاب سرویس خوابی که در آن شیشه بکار رفته در صورت امکان خودداری کنید. ویترین و کمد اتاق کودک را بدون شیشه و آینه خریداری کنید، زیرا علاوه بر احتمال شکستن شیشه در هنگام اسباب کشی و مشکلات بعد از آن، در هنگام بازی کودک نیز ممکن است خطرساز شود.

تخت خواب فلزی و فرفورژه به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیستند، چون نه تنها لبه‌های تیز دارند که ممکن است کودک هنگام برخورد با آن‌ها آسیب ببیند، بلکه بسیار سنگین هستند و جابه‌جایی را سخت‌تر می‌کنند.

بهترین جنس سرویس خواب نوزاد و کودک چیست؟

  • عاقلانه انتخاب کنید

هنگام خرید سیسمونی نوزاد، به دلیل ذوق فراوانی که دارید ممکن است وسایلی بخرید که واقعاً کاربردی و مورد نیاز نباشند. حتی اگر اتاق کودک فضای کافی دارد، از خرید وسایل اضافه و لوازم غیرکاربردی جداً خودداری کنید (خصوصاً در هنگام مستاجری)، با این تصمیم هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید و هم در آینده با جابه‌جایی به منزل جدید، اگر فضای اتاق کودک کوچک‌تر باشد دیگر نگرانی بابت جا دادن و چیدمان وسایل اضافه ندارید. خرید وسایل غیرضروری در آینده فقط زحمت شما در هنگام اسباب‌کشی را چند برابر می‌کند.

  • ساده و شیک انتخاب کنید

بسیار طبیعی است که به عنوان والدین جدید، ذوق و شوق خرید وسایل با طراحی و مدل‌های خاص و رنگ‌های مورد علاقه خود دارید، اما فراموش نکنید که مستاجری برابر است با مجهول بودن آینده!

اینکه چه مدت دیگر از قرارداد شما باقی مانده است، آیا تمدید می‌کنید یا مجبور به جابه‌جایی به خانه‌ای با متراژ بیشتر یا کمتر می‌شوید؟! فراموش نکنید مبلمان اتاق کودک به خصوص تخت و کمد را در طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی خریداری کنید که با هر سبک دکوراسیون مطابقت دارد.

می‌توانید رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را با انتخاب بافت‌های نرم و یا لوازم جانبی مانند: لوستر اتاق کودک و تابلوهای کودکانه به اتاق او اضافه کنید و چنانچه در خانه‌ی جدید برای مطابقت با دکوراسیون مجبور به تغییر آن‌ها شوید، از لحاظ اقتصادی متحمل هزینه کردن بودجه‌ی کمتری می‌شوید.

انتخاب یک سرویس خواب با مدل‌های عجیب و غریب، شما را هنگام انتخاب منزل در آینده در مضیقه خواهد گذاشت و انتخاب‌تان را محدود و سخت می‌کند. بنابراین مدل‌هایی را انتخاب کنید که با انواع سبک‌های معماری و متراژها سازگاری دارد.

  • از معتبرترین برندهای سرویس خواب خرید کنید

جابه‌جایی های مداوم، احتمال آسیب رساندن و بروز مشکلات را همیشه دو چندان می‌کند. تخت و کمد نوزاد را از معتبرترین برندهای سرویس خواب کودک خریداری کنید. در هنگام خرید از فروشنده شرایط گارانتی و ضمانت را خوب بپرسید. به حوادثی که ممکن است در هنگام اثاث کشی اتفاق بیفتد فکر کنید و ببینید شرکت تامین کننده تا چه میزان از این حوادث پشتیبانی می‌کند.

با در نظر گرفتن نکات بالا دیگر نگران جابه‌جایی وسایل اتاق کودک نباشید. نظرات و تجربه‌های‌ خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

گروه تمرینو

واحد خبر و تبلیغات تمرینو تمرینو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا