pr

راهنمای جامع خرید اتو مو + بهترین برندها

اتو مو یکی از کاربردی‌ترین وسایل حالت دهنده مو است که نه فقط در سالن‌های آرایشی جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده؛ بلکه پایش را به منازل هم باز کرده و نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است. این وسیله می‌تواند به سرعت موها را صاف، لخت و ابریشمی کرده یا حتی موج‌های ریز و درشتی ایجاد کند.

اگر به دنبال خرید یک اتو موی مناسب هستید و دوست دارید یک راهنمای جامع داشته باشید؛ این مقاله برای شما نوشته شده است.

توجه به طول سیم

یکی از موارد اولیه‌ای که زمان خرید اتو مو باید به آن توجه کرد، طول سیم این وسیله است. دقت داشته باشید که چه برای استفاده در منزل و چه برای سالن آرایشی، شما باید حدود فاصله میان پریز برق و آینه میز توالت یا میز کار خود را در نظر داشته و بر این اساس دست به انتخاب یک اتو با طول سیم مناسب بزنید.

در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید از سه راهی استفاده کرده یا به کل سراغ مدل دیگری با سیم بلند بروید.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه

به خاطر داشته باشید بهترین اتو مو گزینه‌ای که قسمت اتصال آن با سیم، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را برای شما فراهم کند. دلیل تاکید روی این ویژگی این است که حالت دادن به موها نیاز به راحتی چرخاندن دستگاه و حرکت دادن آن دارد و یک اتوی معمولی بدون خاصیت چرخشی بعید است بتواند نتیجه‌ای به خوبی آنچه که باید را ارائه دهد.

این ویژگی به خصوص در مورد اتوهای آرایشگاهی اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

وزن اتو مو

اتو مو باید ارگونومیک بوده و در عین حال وزن سبکی داشته باشد. منظور از ارگونومیک بودن این است که دستگاه باید با ویژگی‌های بدن انسان سازگار بوده و برای مثال به راحتی در دست جا شده و حرکت کند. در عین حال اگر اتوی موی شما سنگین باشد، خیلی زود باعث خستگی دست و گردن شده و نمی‌گذارد با خیال راحت حالت مناسب را به موهای‌تان دهید؛ بلکه باید عجله کنید تا قبل از خسته نشدن دست‌ها صاف کردن موها را به اتمام برسانید.

توجه به عرض اتو مو

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید موقع انتخاب اتو مو به آن توجه داشته باشید، عرض صفحه آن است. به خاطر داشته باشید برای بالا رفتن سرعت صاف کردن موها بهترین اتوی مو، گزینه‌ای است که عرض زیادی داشته باشد، به خصوص اگر حجم موهای‌تان زیاد است یا موهای بلندی دارید. از اتوهایی با عرض کمتر می‌توان برای موهای کوتاه و با حجم کم استفاده کرد. هم‌چنین از این مدل‌ها می‌توان برای ایجاد مدل موی Curly یا موج‌دار هم کمک گرفت.

جنس صفحه اتو مو

انواع متنوعی از اتو مو با جنس صفحه‌های مختلف در بازار موجود هستند که عدم آگاهی از ویژگی‌های‌شان منجر به سردرگمی شما خواهد شد. در هنگام خرید به خاطر داشته باشید که ۳ جنس تورمالین، سرامیک و تیتانیوم جزو محبوب‌ترین صفحات موجود در بازار هستند و هر کدام می‌توانند خاصیت ویژه‌ای برای شما به همراه داشته باشند.

برای مثال اتوی موی تیتانیومی یکی از بهترین اتوها برای افراد شاغل در سالن‌های آرایشی شلوغ است یا برای کسانی مناسب خواهد بود که ریتم زندگی تندی دارند و باید در خانه به سرعت حاضر شوند. این اتو نسبت به سرامیک و تورمالین خیلی سریع‌تر داغ می‌شود و زمان کمتری از شما خواهد گرفت.

در مقابل تیتانیوم، اتوی موی سرامیکی وجود دارد که سرعت بالا رفتن حرارت آن کمتر است؛ اما حرارت را به صورت یکنواخت‌تری پخش کرده و نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. بهترین و اغلب گران‌ترین گزینه نیز از میان موارد بالا اتو مو تورمالین است که با داشتن لایه محافظتی می‌تواند ضمن پخش حرارت یکدست، سلامت موهای شما را نیز حفظ کند.

طیف حرارتی متنوع

به خاطر داشته باشید اتوهایی با ایجاد حرارت یکسره و بدون قابلیت تنظیم به هیچ وجه گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند. بهترین اتوی مو، اتویی است که بتواند طیف متنوعی از درجه‌های مختلف حرارت را به شما ارائه داده و برای مصارف مختلف کاربرد داشته باشد.

برای مثال اتوهای مخصوص کراتین باید درجه حرارت بالاتری را نسبت به گزینه‌های معمولی داشته باشند یا اگر موهای خودتان صاف باشد، می‌توانید با استفاده از حرارت کمتر حالت دلخواه را به موهای‌تان بدهید.

قابلیت خاموش شدن خودکار

هر نوع وسیله حرارتی در صورتی که از آن مراقبت نکنید، خطرناک خواهد بود و اتوی مو نیز اگر بر اثر شلوغی یا حواس پرتی به حال خود رها شود، از این مورد مستثنی نخواهد شد. به همین دلیل موقع خرید اتو مو دقت کنید که قابلیت خاموش شدن خودکار داشته باشد. این قابلیت باعث می‌شود دستگاه بعد از مدت زمان مشخصی خود به خود خاموش شده و خطری برای شما به دنبال نداشته باشد.

صفحه نمایش

اتوهای قدیمی معمولاً یک دکمه خاموش و روشن و یک دکمه تنظیم دما داشتند؛ اما اتو موهای جدید تمامی این اطلاعات را به خوبی روی یک صفحه نمایش دیجیتال قرار می‌دهند تا شما بتوانید مدیریت بهتری روی شرایط داشته باشید و سرعت تغییر وضعیت اتو را از حالتی به حالت دیگر بیشتر کنید. بنابراین داشتن صفحه نمایشگر دیجیتال می‌تواند ایده خوبی برای خرید شما باشد.

بهترین برندهای ارائه دهنده اتو مو

در حال حاضر رقابت بین برندهای مختلف اتو مو بسیار قوی است. برندهایی مثل: رولون، سورکر، والرا و پروویو جزو برندهای خوب موجود در بازار هستند که اغلب با قیمتی مناسب قابل خریداری بوده و کیفیت خوبی را هم ارائه می‌دهند.

در میان برندهای برتر نیز می‌توان به برند رولون و اتو مو رمینگتون اشاره کرد که دومی چندین جایزه مهم برای ارائه بهترین انواع اتو مو دریافت کرده است. شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ای که مد نظر دارید از میان مدل‌های متنوع، بهترین مدل اتو مو را برای خود تهیه کنید.

اگر به دنبال خرید اتو مو هستید روی اینجا کلیک کنید.

گروه تمرینو

واحد خبر و تبلیغات تمرینو تمرینو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا