pr

راهنمای خرید بهترین مکمل کربو (کربوهیدرات) + قیمت

با پیشرفت علم و افزایش آگاهی مردم در مورد سلامتی و تناسب اندام و راه‌­های رسیدن به آن، استفاده از مکمل­‌های ورزشی هر روزه طرفداران بیشتری پیدا می‌­کند. یکی از این مکمل­‌های ورزشی جذاب و پرطرفدار مکمل کربوهیدرات است که ممکن است آشنایی کافی با آن نداشته باشید. با مطالعه راهنمای خرید بهترین مکمل کربو و اطلاعات کامل پیرامون آن، می­‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و خرید مطمئن‌­تری را تجربه کنید. پس تا انتهای مطلب کنار ما باشید.

کربوهیدارت چیست؟

کربوهیدرات‌ها از ترکیب کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده‌اند و منبع اصلی انرژی برای بدن هستند که در بسیاری از غذاها مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات و لبنیات یافت می‌شوند. کربوهیدرات‌ها به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • مونوساکاریدها: ساده‌ترین نوع کربو هستند و از یک مولکول قند تشکیل شده‌اند. مثل: گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز.
  • دی ساکاریدها: از ۲ مولکول مونوساکارید تشکیل شده‌اند. مثل: ساکارز (شکر سفره)، لاکتوز (شکر شیر) و مالتوز. (شکر ذرت)
  • پلی ساکاریدها: از بسیاری از مولکول‌های مونوساکارید تشکیل شده‌اند. مثل: نشاسته، سلولز و گلیکوژن.

نشاسته یک پلی ساکارید است که در بسیاری از غذاها مانند: غلات، سیب زمینی و برنج یافت می­‌شود. نشاسته منبع اصلی انرژی برای بدن است و به عنوان سوخت برای سلول‌ها استفاده می‌شود.

سلولز یک پلی ساکارید است که در دیواره سلول گیاهان یافت می‌شود. سلولز غیرقابل هضم است اما برای سلامتی روده مهم است.

گلیکوژن یک پلی ساکارید است که در کبد و عضلات یافت می‌شود. گلیکوژن به عنوان منبع انرژی ذخیره شده استفاده می‌شود و در صورت نیاز بدن، می‌تواند آزاد شود.

مقدار توصیه شده مصرف کربوهیدرات‌ها برای بزرگسالان: حدود ۴۵-۶۵ درصد از کل کالری دریافتی است. با این حال، این مقدار بسته به سن، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی فرد می‌تواند متفاوت باشد.

پیشنهاد می­‌کنیم میوه ها و سبزیجات را انتخاب کنید. میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند که به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری کنید و انرژی داشته باشید. آن‌ها هم‌چنین حاوی مواد مغذی مهم هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند.

غلات کامل را انتخاب کنید. غلات کامل حاوی فیبر و مواد مغذی مهم هستند. آن‌ها هم‌چنین یکمنبع خوبی از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که به آرامی هضم می‌شوند و انرژی پایدارتری را فراهم می‌کنند.

از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده خودداری کنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند: نان سفید، برنج سفید و شکر ساده، فیبر کمی دارند و به سرعت هضم می‌شوند. این می‌تواند منجر به افزایش قند خون و احساس گرسنگی شود.

با انتخاب کربوهیدرات‌های سالم، می‌توانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا وزن خود را مدیریت کنید و احساس خوبی داشته باشید.

بهترین مکمل کربو (کربوهیدرات)

به طور کلی، کربوهیدرات­‌ها در ۲ نوع گینر و مس تولید و عرضه می‌­شوند که شما با توجه به نیازتان، آن­‌ها را مصرف خواهید کرد.

مکمل گینر یا کربو پروتئین، محصولاتی با کالری و پروتئین بالاتر، متشکل از کربوهیدرات‌ها، (نشاسته و شکر) پروتئین‌ها و گاهاً ترکیباتی مانند: ویتامین‌ها و غیره هستند که برای افزایش وزن و حجم عضلانی مورد استفاده قرار می‌­گیرند. مکمل گینر یکی از اجزاء اختصاصی دوره حجم‌گیری ورزشکاران است.

مکمل مس نیز یکی از مکمل­‌های بدنسازی است که دارای کربوهیدرات، پروتئین و مقدار بسیار کمی چربی است. از این مکمل برای افزایش حجم عضلانی بدن استفاده می­‌شود.

اکنون برای دانستن تفاوت مکمل مس و گینرباید بگوییم که: مکمل‌های گینر برای افزایش وزن مخصوصاً در بدنسازان اکتومورف و افراد لاغری که به سختی وزن می‌گیرند، توصیه می‌شود. در صورتی که مکمل مس بیشتر با هدف کسب توده عضلانی یا مس (Mass) مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

بهترین کربوهیدرات

بهترین کربوهیدرات‌ها، کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که از چندین مولکول قند تشکیل شده‌اند. کربوهیدرات‌های پیچیده به آرامی هضم می‌شوند و می‌توانند باعث افزایش تدریجی قند خون شوند. این می‌تواند به شما کمک کند تا احساس سیری و انرژی داشته باشید و هم‌چنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند: دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را کاهش دهد.

برخی از نمونه‌های کربوهیدرات‌های پیچیده عبارتند از:

  • غلات کامل: برنج قهوه‌ای، جو دوسر، کینوا، گندم سیاه و نان سبوس‌دار.
  • میوه‌ها: سیب، پرتقال، موز و توت فرنگی.
  • سبزیجات: لوبیا، عدس، نخود، بروکلی و گل کلم.

کربوهیدرات‌های پیچیده را می‌توان به راحتی در رژیم غذایی خود گنجاند. آن‌ها در بسیاری از غذاهای سالم یافت می‌شوند.

بنابراین نیازی نیست که رژیم غذایی خود را به طور خاص برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. فقط سعی کنید بیشتر از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید و از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند: نان سفید، برنج سفید و شکر ساده خودداری کنید.

مکمل­‌های ورزشی مانند: مکمل کربوهیدرات هم، به طور کامل پاسخ‌گوی نیاز شما خواهد بود.

مکمل کربو

مکمل کربو یا همان کربوهیدرات، در واقع از مکمل­‌های ورزشی محبوب در بین ورزشکاران است که از مولکول‌هایی به نام قند تشکیل شده‌اند که می‌توانند برای تولید انرژی استفاده شوند. کربو به طور طبیعی در میوه‌ها، سبزیجات، غلات و لبنیات وجود دارد اما برای مصرف بیشتر و رفع نیازهای احتمالی، می‌­توانید از مکمل کربوهیدرات استفاده نمایید.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، ممکن است بخواهید مقدار کربوهیدرات‌های دریافتی خود را محدود کنید. با این حال، مهم است که مطمئن شوید که کربوهیدرات‌های سالم را انتخاب می‌کنید، مانند: میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل. این کربوهیدرات‌ها، حاوی مواد مغذی مهم هستند و کمک می‌کنند تا احساس سیری کنید و انرژی داشته باشید.

قیمت مکمل کربو (کربوهیدرات)

لیست قیمت کربو

عوامل زیادی تعیین کننده قیمت کربوهیدرات هستند. به طور مثال: نوع کربوهیدرات، منبع کربوهیدرات، وزن و حجمی که انتخاب می‌­کنید، فروشگاهی که برای خرید انتخاب می­‌کنید و عواملی از این دست، از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصول خواهند بود.

لیست قیمت کربوهیدرات

قیمت محصولوزننام محصول
۳،۴۲۸،۰۰۰ تومان۵۴۰۰ گرمگینر رپتور مس اس ان ان SNN
۱،۷۹۴،۰۰۰ تومان۴۵۴۰ گرمگینر سوپر سایز اپکس APEX
۱،۹۹۸،۰۰۰ تومان۴۰۰۰ گرمگینر سالید مس ترک
۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان۳۰۰۰ گرمپودر مس با طعم دبل شكلات ژن استار
۱،۱۴۹،۰۰۰ تومان۲۶۰۰ گرمپودر مس ویت دبل شکلات ویتاپی

خرید کربو

هنگام خرید کربوهیدرات، موارد مختلفی وجود دارند که باید در نظر بگیرید، از جمله:

نوع کربوهیدرات: انواع مختلفی از کربوهیدرات‌ها، از جمله کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده وجود دارند. کربوهیدرات‌های ساده به سرعت هضم می‌شوند و می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند. در حالی که کربوهیدرات‌های پیچیده به آرامی هضم می‌شوند و می‌توانند انرژی پایدارتری را فراهم کنند.

منبع کربوهیدرات: کربوهیدرات‌ها را می‌توان از منابع مختلفی از جمله: غلات، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات، حبوبات و آجیل دریافت کرد. برخی از منابع کربوهیدرات، سالم‌تر از سایرین هستند. به عنوان مثال: غلات کامل، سالم‌تر از غلات تصفیه شده هستند و میوه‌ها و سبزیجات، سالم‌تر از شیرینی‌ها هستند.

قیمت: قیمت کربوهیدرات‌ها می‌تواند متفاوت باشد و به نوع کربوهیدرات، منبع کربوهیدرات و فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید بستگی دارد.

مدت انقضاء: برخی کربوهیدرات‌ها، ماندگاری بیشتری نسبت به سایرین دارند. اگر قصد دارید برای مدت طولانی از کربوهیدرات‌ها استفاده کنید، باید کربوهیدرات‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشند.

کیفیت: هنگام خرید کربوهیدرات، باید به کیفیت آن توجه کنید. کربوهیدرات‌ها باید تازه، بدون آسیب و بدون ضایعات باشند.

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید کربوهیدرات‌های سالم و مقرون به صرفه‌ای را برای رژیم غذایی خود انتخاب کنید.

خرید بهترین مکمل کربو از ژن سبز

برای خرید بهترین مکمل کربوهیدرات از ژن سبز، باید ویژگی‌های زیر را مد نظر داشته باشید:

منبع کربوهیدرات پیچیده: کربوهیدرات‌های پیچیده به آرامی هضم می‌شوند و می‌توانند انرژی پایدارتری را فراهم کنند.

قابلیت هضم بالا: کربوهیدرات باید به راحتی قابل هضم باشد تا بتواند به سرعت، انرژی را در دسترس بدن قرار دهد.

طعم خوب: کربوهیدرات باید طعم خوبی داشته باشد تا مصرف آن راحت باشد.

قیمت مناسب: کربوهیدرات باید قیمت مناسبی داشته باشد تا مقرون به صرفه باشد.

در کنار تمام این موارد، همیشه محصولی را که دارای کد اصالت باشد برای خرید انتخاب کنید.

هنگام انتخاب یک مکمل کربوهیدرات، مهم است که نیازهای فردی خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک منبع انرژی سریع هستید، ممکن است بخواهید یک مکمل کربوهیدرات ساده مانند گلوکز را انتخاب کنید.

اگر به دنبال یک منبع انرژی پایدارتر هستید، ممکن است بخواهید یک مکمل کربوهیدرات پیچیده مانند: مالتودکسترین یا پلی ساکاریدها را انتخاب کنید.

شما در هر یک از شهرهای ایران که ساکن باشید می‌توانید مکمل ورزشی دلخواه خود را به صورت آنلاین از ژن سبز خریداری نموده و درب منزل دریافت نمایید.

گروه تمرینو

واحد خبر و تبلیغات تمرینو تمرینو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا