pr

نکاتی که در هنگام خرید تیشرت ورزشی باید به آن دقت کنید…!

امروزه ورزش کردن با توجه به آگاهی افراد نسبت به تاثیر آن در سلامتی و افزایش روحیه و هم‌چنین اعتماد به نفس، جایگاه ویژه‌ای در جامعه پیدا کرده و به همین جهت به دنبال آن، استفاده از لباس‌های ورزشی نیز خواهان بسیاری داشته است.

اگر اهل ورزش باشید قطعاً می‌دانید که پرکاربردترین انواع لباس ورزشی برای آقایان و بانوان تیشرت ورزشی می‌باشد. تیشرت‌ها معمولاً لباس‌های بدون دکمه و راحتی هستند که می‌توان از آن در اکثر ورزش‌ها استفاده نمود.

کاربرد‌های تیشرت‌ ورزشی

شاید از نام این نوع لباس ورزشی این‌گونه استدلال شود که از آن فقط در هنگام ورزش و فعالیت بدنی می‌توان استفاده نمود ولی واقعیت ماجرا این‌گونه نمی‌باشد. در ادامه مطلب، کاربردها و در کل استفاده‌هایی که از این نوع پوشاک را می‌توان داشت به اختصار اشاره خواهیم نمود.

۱- ورزش و فعالیت بدنی

اگر دوستدار ورزش هستید همان‌طور که گفته شد ترندترین و راحت‌ترین لباس ورزشی از بین سایر پوشاک، تیشرت ورزشی با جنس‌های گوناگون نظیر پنبه، پلی استر و اسپندکس می‌باشد که در ادامه مطلب حتماً به بررسی مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

لازم به‌ذکر است که تفاوتی نمی‌کند در کدام رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستید. تیشرت ورزشی، لباس پایه هر رشته است پس با انتخاب آن یک لباس راحتی ۴ فصل به خود هدیه دهید.

۲- استفاده روزانه

تیشرت ورزشی در روز‌های سخت تابستان با دمای ۴۰ درجه نیز همراه شما خواهد بود حتی زمان‌هایی که برای گشت و گذار‌های طولانی مدت روانه بازار می‌شوید نیز شما را همراهی خواهد کرد. هم‌چنین از این لباس به دلیل اسپرت بودن می‌توانید در طول روز و یا حتی در منزل نیز استفاده نموده و آن را بر تن کنید.

۳- تفریح و سفر

صحبت از تفریح و سفر که می‌شود اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد جمع آوری چمدانی از لباس راحتی می‌باشد. تیشرت‌های ورزشی باید در ردیف اول چمدان‌تان جای خوش نمایند تا در طول سفر نگرانی از لباس راحتی نداشته باشید. تیشرت چه برای آقایان چه برای بانوان در طیف وسیعی تولید شده و می‌تواند تصاویر زیبایی را به گالری خاطرات‌تان اضافه نماید.

فاکتور‌های مهم در انتخاب تیشرت ورزشی

وقتی نوبت خرید تیشرت ورزشی می‌شود فاکتور‌های بسیاری هستند که باید در هنگام خرید به آن توجه نمایید. در ادامه به بررسی فاکتور‌های مهم در خصوص انتخاب لباس ورزشی مناسب خود می‌پردازیم تا از خرید خود اطمینان حاصل نمایید.

۱- جنس تیشرت ورزشی

جنس تیشرت ورزشی یکی از فاکتور‌های کلیدی برای داشتن خریدی مطمئن می‌باشد. باید تیشرتی را انتخاب نمایید که از پارچه ضد رطوبت تولید شده و در طول تمرین به اصطلاح خاصیت عرق‌گیری را ایجاد نماید تا تن ورزشکار را خشک نگه دارد.

با توجه به آنکه پارچه‌های پلی استر، نایلون و اسپندکس از این ویژگی‌ها برخوردار هستند باید دقت داشته باشیم تا تیشرتی را انتخاب کنیم که از این نوع پارچه تولید شده باشد.

از دیگر ویژگی‌های پارچه‌های اشاره شده سبک وزنی و قابلیت تنفسی آن‌ها می‌باشد که در طول تمرین، هوا از درز‌های پارچه عبور نموده و دمای بدن شما را تنظیم می‌نماید که این موضوع موجب راحتی درطول فعالیت بدنی خواهد شد.

۲- انتخاب سایز تیشرت ورزشی

انتخاب سایز مناسب در هنگام خرید تیشرت ورزشی بسیار حائز اهمیت می‌باشد خصوصاً اگر هدف شما از خرید برای استفاده در باشگاه و یا بصورت کلی برای ورزش باشد.

اطمینان حاصل کنید که تیشرت ورزشی‌ای که قصد خرید آن را دارید کاملاً مناسب با سایز شما می‌باشد. چرا که یک تیشرت با سایز کوچک‌تر از شما مانعی برای آزادی حرکت را در طول تمرین شده و امکان انجام دامنه حرکات ورزشی را از شما خواهد گرفت.

به همین صورت تیشرت اورسایز نیز مانع انجام حرکات ورزشی شده و اصطلاحاً بدن در آن گم می‌شود. برای انتخاب سایز مناسب قد، عرض و طول آستین در انتخاب سایز دخیل هستند که می‌توانید با اندازه‌گیری این موارد استرس انتخاب سایز اشتباه لباس را از خود دور نمایید.

۳- دوام و ماندگاری

دوام و ماندگاری تیشرت ورزشی را نوع دوخت و پارچه به کاربرده شده تعیین می‌نماید. پس اگر با انجام چند حرکت ورزشی شاهد شکافته شدن درز‌های آن هستید بی شک از آن محصول از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. پس برای اطمینان از دوام باید به دنبال تیشرتی باشید که متریال محکم و با کیفیتی نظیر پلی استر اسپندکس  باشد این متریال‌ها در برابر ساییدگی و پارگی بسیار مقاوم و ایده‌آل هستند.

تصویر تیشرت ورزشی

معرفی انواع پارچه تیشرت ورزشی همراه با مزایا و معایت

۱- پلی استر

  • ضدآب
  • عایق رطوبت
  • استحکام و رنگ پذیری

۲- بامبو

  • نرمی و دوام بالا
  • خاصیت آنتی باکتریال بودن
  • سازگار با محیط زیست

۳- نایلون

  • قابلیت کشسانی
  • جایگزین ابریشم
  • لطافت و درخشندگی بالا

۴- پلی پروپلین

  • بافت بسیار سبک
  • مقاومت در برابر موارد قلیایی و شیمیایی
  • قابلیت جذب و تبخیر رطوبت

۵- اسپندکس

  • قابلیت کشسانی بالا

در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا شما عزیزان را با نکات و موارد بسیار مهم در خصوص خرید تیشرت ورزشی آشنا نماییم. همان‌طور که می‌دانید در اکثر فروشگاه‌ها محصولات وارداتی خصوصاً چینی به چشم می‌خورد اما در این میان برندی به نام اتم چندین سال است که با تولید تخصصی پوشاک ورزشی گامی بزرگ در این صنعت برداشته است.

در صورتی که قصد خرید لباس ورزشی عمده و یا تک را داشته باشید می‌توانید با این برند و مجموعه در ارتباط بوده و از خرید خود اطمینان خاطر داشته باشید.

گروه تمرینو

واحد خبر و تبلیغات تمرینو تمرینو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا