جالب

مفیدترین خوراکیها برای حفظ زیبایی پوست و مو

مهم‌ترین موضوع برای حفظ زیبایی پوست و مو تغذیه درست می‌باشد. مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کنند را باید در رژیم غذایی سالم قرار دهید.در این مقاله به معرفی مواد غذایی مفید برای سلامت پوست و مو می‌پردازیم :

۱-آب

آب مایه حیات است و لازم‌ترین و مهم‌ترین ماده برای حفظ سلامت و شادابی و جوانی پوست شما است. نوشیدن مرتب و موادم آب در طول روز، سبب هیدراته شدن پوست شما و حفظ تازگی سلول‌های پوستی شما خواهد شد. هم‌چنین برای آب‌رسانی، حفظ رطوبت و تازگی پوست می‌توانید از قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز استفاده کنید.

۲-روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست و مو، روغن نارگیل است. روغن نارگیل حاوی پروتئین است که برای حفظ سلامت موها بسیار مفید است و هم‌چنین با چربی بسیار مفیدی که به همراه دارد، باعث سلامت و درمان موهای خشک و آسیب‌دیده می‌شود.

روغن نارگیل نه تنها برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، بلکه باعث پرپشت شدن و رشد مو می‌شود و کمک می‌کند تا موهای سالم و درخشانی داشته باشید. در صورتی که از بوی روغن نارگیل و چرب شدن پوست و مو، احساس خوشایندی ندارید میتوانید از کپسول کوکونات کلاژن مای ویتامینز استفاده کنید.

۳- تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان میزان زیادی ویتامین ای، سلنیوم و روی به همراه پروتئین دارد که برای پوست و مو به شدت مفید است.

یکی از دلایل ریزش مو، کمبود روی در بدن می‌باشد. تخمه آفتابگردان به دلیل داشتن امگا ۳، چربی‌های مفید برای سلامت بدن و پوست و مو، یک غذای مفید محسوب می‌شود.

۴- گردو

گردو دارای ویژگی‌های بسیاری است که باعث می‌شود غذایی عالی برای پوست سالم باشد. گردو منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری هست که بدن شما نمی‌تواند خود به خود آن‌ها را تولید کند. در واقع، آن‌ها غنی‌تر از اکثر گزینه‌های دیگر در اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هستند..

۵- سیر

سیر یکی از بهترین داروهای طبیعت است هم‌چنین به منع شکافت‌ها و حفظ پوست صاف کمک می‌کند. برای بیشترین استفاده از ترکیبات آنتی‌بیوتیک طبیعی آن، بهتر است تا سیر را خرد یا تکه‌تکه کرد و چند دقیقه روی یک ظرف قرار داد و سپس آن را پخت.

۶- گوشت

گوشت گاو و طیور حاوی پروتئین هستند که برای کلاژن سازی و بافت الاستیک ضروری است. زمانی که کلاژن آسیب می‌بیند، پوست شل و کدر به نظر می‌رسد و توانایی مقابله در برابر عوامل آسیب‌زای خارجی و رادیکال‌های آزاد را ندارد.

در کنار پروتئین, مکمل‌های سرشار از ویتامین B کمپلکس, تنها منبع طبیعی B۱۲ هستند، روی، یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که در گوشت‌ها نیز یافت می‌شود و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد آسیب رساننده و عامل پیری پوست می‌شود.

۷-انبه

انبه می‌تواند بيش از ۸۰ درصد نياز روزانه‌ بدن شما را به ويتامين A برآورده‌ كند. می‌توان انبه را يک غذای فوق‌العاده برای پوست دانست زیرا ويتامين A موجود در انبه، سلول‌های پوستي را ترميم كرده و به سالم ماندن آن‌ها كمک می‌كند.

كمبود ويتامين A باعث خشكی و پوسته‌پوسته شدن پوست شما می‌شود. انبه به عنوان يک آنتی‌اكسيدان، با راديكال‌های آزاد مقابله كرده و مانع پيری پوست می‌شود. هم‌چنين انبه با كالری كمتر از ۷۰، علاوه بر خوشمزگی، نه تنها صورت شما را زيبا می‌كند تناسب‌اند‌ام شما را نيز حفظ می‌‌كند.

۸- نان سبوسدار

نان سفید فاقد هرگونه ماده مغذی تقویت کننده سلامتی است و دارای گلیسمی بالایی هستند که برای سلامتی مناسب نیستند، به این معنی که بیشتر از غذاهایی که در شاخص گلیسمی کم (GI) مانند غلات کامل قرار دارند، بر میزان تنظیم قند خون و انسولین تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر نان‌های سبوس‌دار، میوه‌ها، لوبیا، سبزیجات، ماهی و جو، همگی از غذاهای کم GI محسوب می‌شوند.

کلام آخر

شاید شما برای حفظ و نگهداری سلامت پوست و موی خود هر روز به تغذیه و رسیدگی روتین وقت کافی نداشته باشید و یا درگیر مشغله خود باشید یا تغذیه روزانه شما برای رفع مشکلات پوست و موی شما کافی نباشد که در این صورت مکمل‌های مورد تایید و معتبری وجود دارند از جمله: قرص فیتو فانر که دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز جهت حفظ زیبایی و سلامت پوست و موی شما می‌باشند.

گروه تمرینو

واحد خبر و تبلیغات تمرینو تمرینو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا