مکمل

نحوه اثر ال آرژنین برروی کیفیت تمرینات

در رابطه با مزایای ال آرژنین خبرهای زیادی منتشر شده است که می‌تواند با افزایش تولید هورمون رشد و کراتین سبب افزایش عملکرد شود.

اما در کمال تعجب بهترین خصوصیات این مکمل شناخته شده، از چشم‌ها پنهان است!

ال آرژنین نقش برجسته‌ای در برطرف کردن خستگی و گشاد کننده گی عروق بازی می‌کند که خود سبب بهبود کارکرد قلب و کاهش سردرد می‌شود.

ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین یک آمینو اسید نیمه ضروری است. برای اینکه متوجه مفهوم نیمه ضروری بشویم ابتدا باید در مورد فرق بین آمینو اسید‌های ضروری و غیر‌ضروری بدانیم.

بدن شما برای اینکه کارهای معمولی خود را انجام بدهد به ۲۰ آمینو اسید نیاز دارد. به همه آنها نیاز دارید و هیچ شکی در این مورد نیست.

۱۱ تا از این آمینو اسیدها را بدن می‌تواند، بسازد. پس مصرف آنها بصورت مداوم ضروری نیست!

۹ آمینو اسید باقی‌مانده توسط بدن ساخته نمی‌شوند، بنابراین شما مجبور هستید آنها را در رژیم غذایی خود جا بدهید تا بدن تان درست کار کند.

از لحاظ تکنیکی بدن شما ال آرژنین را تولید می‌کند اما در شرایط خاصی مثل: بیماری و آسیب‌های بدنی، احتیاج شما به ال آرژنین بیشتر می‌شود و بدن شما نمی‌تواند به اندازه کافی ال آرژنین تولید کند. در این شرایط توصیه می‌شود تا ال آرژنین را از طریق مکمل‌ها مصرف کنیم.

اکسید نیتریک  و مزایای ال آرژنین

مکمل بدنساز tamrino.ir

به احتمال زیاد مهم‌ترین مزیت ال آرژنین در تولید اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک به عنوان یک گشاد‌کننده عروق، رگ‌ها و شریان‌های بدن باعث می‌شود تا مواد مغذی و اکسیژن به راحتی به سلول‌ها برسند.

این خاصیت بزرگتر از چیزی است که تصور می‌کنید! گشادتر شدن عروق خونی باعث کاهش بیماری‌های قلبی، سردرد و مشکلات *نسی در آقایان می‌شود. ال آرژنین همچنین رادیکال های آزاد را از سلول ها جمع آوری می کند و به عملکرد دستگاه ایمنی بدن کمک می کند.

عملکرد تمرینات و مزایای ال آرژنین

همین‌ که عملکرد جریان خون در بدن بهتر شود کافی است تا این مکمل را به عنوان محصولی بشناسیم که سبب رساندن بهتر مواد مغذی به عضلات و جمع‌کننده خستگی از بدن می‌شود.

در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۲ در مجله کالج آمریکایی دانش قلب‌شناسی صورت گرفت، مشخص شد افرادی که از ال آرژنین استفاده می‌کنند بهبود قابل ملاحظه‌ای را در ظرفیت تمرینات و کیفیت زندگی خود مشاهده کردند. البته مشکلی که وجود دارد این است که در تحقیقات مختلف نتایج متناقصی بدست آمده است! یکی از دلایل این تفاوت در نتیجه‌ها استفاده از ال آرژنین با سایر مکمل‌ها توسط شرکت‌کنندگان بوده است. چرا که نمی‌دانیم کدام مکمل سبب بهبود عملکرد شده است. البته گویا مصرف ال آرژنین بصورت خوراکی اثر کمتری نسبت به موارد تزریقی آن دارد.

بدنساز مکمل tamrino.ir

مصرف بالای ال آرژنین باعث ایجاد اسهال و حالت تهوع می شود. این را به این خاطر گفتم که اگر همین الان از مکمل های پروتئینی استفاده می کنید، باید بدانید که این پروتئین ها حاوی مقداری ال آرژنین هستند و اگر بخواهید ال آرژنین را بصورت مستقل مصرف کنید باید مقدار مصرف را کنترل کنید.

البته با اینحال ال آرژنین قابلیت نیروزایی برای شما دارد. در یک تحقیق طولانی که توسط مجله علم پزشکی و ورزش در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، مشخص شد که ترکیب ال آسپارتات و ال آرژنین باعث کاهش انباشتگی لاکتات و اکسیژن خون در طول یک دوچرخه سواری با فشار متوسط شده است.

همین طور در سال ۲۰۱۰ در مجله جامعه تغذیه ورزش تحقیقی منتشر شد که مشخص کرد ترکیب آرژنین و آنتی اکسیدانت برای مردان میانسال دوچرخه سوار باعث افزایش قابلیت هوازی می‌شود. این باعث می‌شود تا قبل از اینکه اسید لاکتیک در بدن ترشح شود، سخت‌تر تمرین کنند.

مصرف ال آرژنین در رژیم غذایی

اگر در مورد سطح ال آرژنین در بدن خود نگران هستید، می‌توانید مصرف این مکمل را در نظر بگیرید یا اینکه با مصرف پروتئین‌های با کیفیت مثل: تخم مرغ، گوشت گاو، ماهی سالمون، آجیل و دانه‌ها خیال خود را راحت کنید.

شما از مصرف ال آرژنین چه تجربه‌ای دارید؟

فردا در مورد یک برنامه غذایی برای ورزشکاران رشته های رزمی صحبت خواهم کرد…

برچسب ها

علی رضا ناصری

من علاقه شدیدی به مباحث تناسب اندام و سلامتی دارم. به نظر من سلامتی مهم‌ترین عامل برای شروع یک زندگی خوب است. بعد از بدنسازی، دیوانه دنیای تکنولوژی هستم!! در ضمن، شما نتیجه برنامه‌های دیگران نیستید، بلکه نتیجه عمل خودتون هستید. من با افتخار، یک بدنسازم

نوشته های مشابه

‫۱۸ نظرها

  1. سلام ،میخاستم ببینم آرژنین ۱۰۰۰ و پودر وی گلد وگلوتامین رو درصورتی که روزهای شنبه ودوشنبه و چهارشنبه باشگاه میرم چه قدر مصرف کنم وروزهایی که باشگاه نمی رم مصرف کنم یاخیر؟؟؟

    1. سلام
      آرژنین

      دوز متداول
      ۶-۲۰ گرم
      زمان مصرف قبل تمرین،قبل خواب
      گلوتامین
      دوز مصرف ۰/۱ تا ۰/۳ ب ازای هر کیلو وزن بدن
      زمان مصرف فورا بعد از تمرین و قبل خواب
      پروتئین وی
      دوز مصرف ۲۰ تا ۳۰ گرم البته این مقدار با توجه به مصرف روزانه پروتئین شما تعیین میشود.
      بعد از صبحانه نهار و قبل و بعد از تمرین مصرف کنید

  2. باعرض سلام و خسته نباشید
    نطرتون درباره مصرف همزمان ارژنین و گلوتامین صبح ناشتا چیه؟
    مصرف همزمان کراتین و پروتعین کربوهیدرات چی؟

  3. سلام آقای علیرضا ناصری قرص آرژنین ۵۰۰ بهتره یا ۱۰۰۰
    ۲_آیا برای افزایش قد موثر است؟
    ۳_اگر برای افزایش قد موثره تا چقدر میتونه قد رو افزایش بده؟
    ۴_برای یک فرد ۱۶ الی ۱۷ ساله شما کدوم رو برای افزایش قد پیشنهاد میکنید ۵۰۰ یا ۱۰۰۰؟

  4. سلام من الان اچ ام بی مصرف می کنم آیا می تونم در کنارش آرژنین هم مصرف کنم ؟ بی سی ای چظور در یک دوره هر سه شون رو می تونم مصرف کنم؟

  5. عرژنین ک کلا طلایه … هم تو زیبایی بدن و عضله نقش اساسی داره هم تو تمرینات فشرده و سخت با پمپاژ بالایه خون خستگی و ضعف رو خیلی کم میکنه

  6. ممنون از توضیحات و سایت خوبتون،
    مصرف این قرص به تنهایی سبب عضله سازی هم میشه؟ یا مصرفش با کراتین بهتر جواب میده؟ و پس از چه مدت مصرف شاهد تغییرات خواهیم بود؟

    1. سلام
      ممنون
      بله میشه
      کراتین رو هم مصرف کنید اثر بهتری را مشاهده میکنید
      مدت زمان به عواملی مثل برنامه غذایی و تمرینی و البته ژنتیک شما بستگی داره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن