pr

لیست ۵ تایی پرمصرف ترین مواد دندانپزشکی

مواد دندانپزشکی و تخصص دندانپزشک ۲ اصل در کیفیت خدمات دندانپزشکی‌اند. درواقع، رضایت بیمار از خدماتی که دریافت می‌کند با رعایت این ۲ اصل مهم حاصل می‌شود اما بدون شک آنچه باعث شده است که خدمات دندانپزشکی هرروز پیشرفت بیشتری داشته باشد و گستره قابل توجه‌تری را پوشش دهد، بهبود و ارتقاء سطح کیفی و افزایش تنوع مواد دندانپزشکی‌اند.

با بیشتر شدن قابلیت این مواد، دندانپزشک می‌تواند روش‌های ترمیمی متنوع‌تر را پیاده کرده، همچنین در اجرای روش‌های قبلی نیز بهتر عمل کند. درواقع مواد دندانپزشکی به تبلور تخصص و تجربه دندانپزشک کمک می‌کنند. در بین مواد متنوع و مختلف دندانپزشکی برخی به‌دلیل کاربردهای فراوان پرمصرف‌ترند. اکنون قصد داریم به معرفی پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی بپردازیم.

باندینگ، بتونه جذاب دندانپزشکی

مواد باندینگ دندان که درفرآیندی ترمیمی به همین نام مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی است. از این مواد برای ترمیم دندان پوسیده، ترمیم دندان لب پر شده یا ترک خورده، بستن فاصله بین دندان‌ها، افزایش طول دندان، تغییر شکل دندان و جایگزین پر شدگی‌های امالگام استفاده می‌شود.

یکی دیگر از مواد استفاده حساس باندینگ به کار بردن آن برای محافظت از بخشی از ریشه دندان که به علت پسروی لثه، بیرون زده، است. از مواد باندیگ به‌منظور بهبود ظاهر دندانی که تغییر رنگ داده است نیز استفاده می‌شود. درواقع از مواد باندیگ که کاملا همرنگ دندان است می‌توان برای پوشش و اصلاح تمامی قسمت‌های ناقص و آسیب دیده دندان بیمار استفاده کرد.

یکی دیگر از دلایل کاربرد زیاد باندینگ، استحکام و مقاومت بالای آن است. باندینگ حاوی مواد رزینی (مواد پلاستیکی با دوام) بوده و شکل و ظاهری شبیه به بتن دارد. در فرآیند باندیگ دندان، مواد باندینگ روی دندان و بخش‌های مورد نظر قرار می‌گیرد و به‌وسیله تاباندن نور سفت می‌شود. برای خرید بهترین باندینگ دندانپزشکی و  مشاهده قیمت باندینگ دندانپزشکی به این صفحه مراجعه کنید.

کامپوزیت، همه‌کاره‌ دندانپزشکی

مواد کامپوزیت یکی از پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی است که موارد استفاده از آن تاحد زیادی به موارد استفاده از مواد باندینگ نزدیک است. از مواد کامپوزیت نیز برای اصلاح طرح لبخند، روش‌های ترمیمی-زیبایی دندان، پر کردن پوسیدگی‌ها و… استفاده می‌شود اما تفاوت عمده مواد کامپوزیت با مواد باندینگ، کیفیت بیشتر آن‌ها،‌ دوام و ماندگاری بالاتر و البته قیمت گران‌تر است.

درواقع مواد کامپوزیت را که در انواع مختلف و با کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌شوند با ترکیبات رزین، ذرات ریز شیشه یا سرامیک می‌سازند. مواد کامپوزیت رنگ‌پذیری کمتری نسبت به مواد باندینگ دارند و استحکام و مقاومت آن‌ها نیز بیشتر است. ضمن اینکه کامپوزیت چسبندگی بالایی دارد و به‌راحتی از دندان جدا نمی‌شود. به‌همین دلیل امروزه استفاده از مواد کامپوزیت رایج‌تر شده است. برای مقایسه قیمت برندهای مختلف و خرید کامپوزیت به این صفحه بروید.

بلیچینگ، براق‌کننده‌ جلابخش دوست داشتنی

شیوه درمانی بلیچینگ در دندانپزشکی شامل اصلاح رنگ دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند، به‌کمک مواد مخصوص کفته می‌شود. بلیچینگ یک روش غیرتهاجمی و مناسب برای اصلاح رنگ‌دندان است که ضمن کم‌هزینه بودن لبخند را زیبا و درخشان می‌کند. البته بلیچینگ روشی ماندگار نیست و برای داشتن دندان‌های درخشان و زیبا نیاز به تجدید در فواصل زمانی مشخص دارد.

اما به‌دلیل کوتاه بودن طول فرآیند بلیچینگ، قیمت مناسب و غیرتهاجمی بودن آن بسیار محبوب و پرطرفدار است. درنتیجه مواد بلیچینگ نیز از پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی هستند. در فرآیند بلیچینگ از ماده شیمیایی اکسید کننده برای اصلاح رنگ دندان استفاده می‌شود.

این مواد شیمیایی که همان مواد بلیچینگ هستند شامل ترکیبات هیدروژن پراکسید، سدیم پربورات و کارباماید پراکساید می‌شوند. بلیچینگ به‌دلیل حفظ ساختار دندان طبیعی و بی‌نیاز به تراشیدن یا آسیب رساندن به این ساختار، دربین دندان‌پزشکان نیز محبوب است. در این صفحه قیمت مواد بلیچینگ دندان در برندهای مشهور بازار را مشاهده می کنید.

وارنیش، تقویت کننده‌ محبوب

فلورایدتراپی یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین روش‌های محافظتی دندانپزشکی است. درواقع فلورایتداپی را باید یک متد پیشگیری از پوسیدگی دندان دانست تا یک روش درمانی. در این فرآیند فلوراید که یک ماده بسیار موثر در تقویت و پیشگیری از پوسیدگی دندان است، از طریق موادی مخصوص مستقیم روی دندان قرار می‌گیرد.

وارنیش یکی از این مواد است که در فلورایدتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرید. وارنیش فلوراید، ژل نسبتا غلیظی است که از درصد بالای فلوراید بهره می‌برد و حجم فلوراید آن حتی از ژل فلوراید نیز بیشتر است. وارنیش از بو و طعم خوبی بهره می‌برد که آن را برای کودکان خوشایند می‌سازد.

استفاده از وارنیش همچنین هیچ‌گونه ضرری برای کودکان ندارد. همین طعم و بوی مطلوب، بی‌ضرر بودن و حجم بالای فلوراید باعث شده است که این ماده یکی از پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی شناخته شود. برای دیدن قیمت وارنیش دندان و خرید آن به این صفحه مراجعه کنید.

آمالگام، نام آشنا و پرکار دندانپزشکی

پر کردن دندان شاید یکی از رایج‌ترین و پرتکرارترین روش‌های درمانی دندانپزشکی است. تقریباً از جوان‌ترین تا پیرترین افراد ممکن است نیاز به استفاده از این شیوه درمانی پیدا کنند. حتی بسیاری از کودکان در سنین قبل از دبستان از این روش بهره می‌برند.

پرکردن دندان شامل خالی کردن مینا و سطح دندان از پوسیدگی‌ها به‌وسیله تراشیدن آن و سپس پر کردن فضای تراشیده و خالی شده به‌وسیله مواد مخصوص می‌شود. پر کردن دندان ممکن است بسیار سطحی باشد و حتی بدون نیاز به مواد بیحسی انجام شود یا اینکه پس از درمان عصب‌کشی و خالی کردن کانال ریشه و پر کردن مجدد آن انجام شود.

همه این موارد ثابت می‌کند که مواد پرکردن دندان از پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی‌اند و آمالگام نیز از پرمصرف‌ترین مواد پرکردنی دندان است. استفاده از آمالگام به دلیل مزیت‌ها و قابلیت‌های بالا بیش از باقی مواد پر کردن دندان رایج است. آمالگام معمولا به‌دلیل مقاومت و استحکام بالا در پوسیدگی‌های با عمق بالا و در دندان‌های عقبی که تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند ترجیح داده می‌شود.

آمالگام دندانپزشکی از ترکیباتی مانند جیوه، نقره، قلع، مس و روی ساخته می‌شود، شکل پودری دارد و هنگام استفاده دندانپزشک آن را با جیوه مخلوط کرده و به شکل مایع در می‌آورد.

مایع حاصل که کاملا براق است قابلیت فرمدهی و شکل‌گیری لازم را پیدا کرده و به‌خوبی می‌توان با آن تمامی فرورفتگی‌ها و حفره‌های ریز و درشت ایجاد شده در سطح دندان را پر نمود. البته باید اضافه کرد، تولید مواد پیشرفته دندانپزشکی مانند: مواد کامپوزیت، باعث شده است که امروزه استفاده از آمالگام کمتر از قبل باشد و دندانپزشکان تاجای ممکن از مواد همرنگ دندان برای ترمیم پوسیدگی‌ها کمک بگیرند.

اهمیت خرید مواد دنداپزشکی از فروشگاه معتبر و مطمئن

یک دندانپزشک ماهر و باتجربه این را به‌خوبی می‌داند که استفاده از مواد باکیفیت، مرغوب و معتبر می‌تواند تضمین کننده رضایت بیمار او باشد. درواقع تمام تخصص و مهارت او به استفاده از موادی که استانداردهای لازم را ندارند و از برندهای معتبر و شناخته شده نیستند زیر سوال خواهد رفت.

ضمن اینکه خرید مواد باکیفیت و مطمئن اما باقیمت مناسب نیز می‌تواند به او کمک کند تا خدمات خود را با نرخ مناسب‌تر و رضایت‌بخش‌تری برای بیمار ارائه کند. اما خرید مواد مرغوب، معتبر و از برندهای شناخته شده آن هم با قیمت مناسب از هر مرکز و هر مجموعه‌ای امکان‌پذیر نیست. به‌خصوص این روزها که بازار مواد تقلبی و غیرقابل اعتماد داغ است.

فروشگاه اینترنتی مواد و تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا مرکزی است که شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین مواد دندان‌پزشکی را باضمانت و به‌بهترین و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید و به‌کمک آن‌ها هم کیفیت کار خود را تضمین نمایید و هم از رضایت صد درصدی بیمارتان اطمینان داشته باشید. دنتیوا شما را از دغدغه خرید پرمصرف‌ترین مواد دندانپزشکی آسوده خواهد کرد.

گروه تمرینو

واحد خبر و تبلیغات تمرینو تمرینو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا